خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی+ فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

«شهربانو» آیینه است

  • کد خبر: ۶۰۸۶۸
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
«شهربانو» آیینه است
مجید ادیبی - روزنامه‌نگار
شهربانو حالا سه‌ساله شده است. شاید به حرف ساده باشد، اما انتشار نشریه‌ای برای زنان و با شبکه‎ای از مسائل پیچیده، خود، به مثابه گذر از هفت‌خان رستم است. حرف زدن از مسائل و دغدغه‎‌های زنان آسان می‌نماید، اما وقتی پای عمل به میان آید، باز باید لباس آهنین به تن کرد و خویش را برای نبردی سخت ورزیده کرد. وقتی سخن از پرداختن به دغدغه‌ها و مشکلات زنان در جامعه می‎شود، بسیاری خودشان را برای سخنرانی‎های غرا و آتشین آماده می‌کنند و در صف می‌ایستند. شاید در ذهن و خیالشان گمان کنند با هر حرف و سخنشان باری از مشکلات پرشمار زنان برداشته‌اند، اما وقتی حرف از حضور در میدان عمل به میان آید، یا نیستند یا باری مضاعف به مشکلات موجود اضافه کرده‌اند. برای این حرف، مصداق‌های فراوان وجود دارد، اما بهتر است ذهنمان را از هرچه مشکل و معضل و موارد این‌چنینی هست پاک کنیم.
 
اینجا می‌خواهم اعتراف کنم که شهربانو هم شاید در همان گام‌های اولش رویکردی را برای خود برگزیده بود که جز تکرار حرف‌های تکراری و بی‌اثر، تصویری مبهم و دور از دسترس را برای مخاطبش به نمایش می‌گذاشت. تا جایی که حرفش سنخیتی با حضورش در میدان عمل نداشت. حالا، اما می‌توان با صدای بلند فریاد زد که شهربانو در آستانه ورود به چهارسالگی‌اش، حرف و عملش یکی است. دیگر الگو‌های وارداتی و دور از ذهن در محتوای آن جایی ندارد. حرف‌های بی‌مشتری و رویکرد‌های خیالی را کنار گذاشته و پا به میدان عمل نهاده است. شهربانو سومین سال عمرش با اینکه خالی از حرف‌ها و شعار‌های گل درشت زنانه بود، اما یک ویژگی بزرگ داشت. خودش را همراه کرد با آنچه در دنیای واقعی زنان جریان دارد.
 
حالا یک سالی است که شهربانو به جای بزرگ‌نمایی برخی مشکلات جامعه زنان، تلاش می‌کند آیینه‌ای باشد برای بازتاب تصویری از واقعیت‌ها و موجودیت جامعه زنان، آن‌هایی که سختی‌ها را با تلاش و خوداتکایی شکست داده‌اند و حالا در گوشه‌ای از همین شهر یا روستایی در حوالی سرزمین خورشید، گره از کار زنان و مردان بسیاری باز می‌کنند. شهربانوی امروز حرف کسانی است که غرابتی با شعار ندارند و به جای آن، کمر همت بسته‌اند تا راه ناهموار و پرسنگلاخ را برای دیگران صاف کنند. شهربانو در سال سوم فعالیتش، با تغییر رویکردی بنیادین، نشان داد می‌تواند نقشی بزرگ در توانمندسازی زنان سرزمینمان ایفا کند، میدانی باشد برای آن‌هایی که به جای ماهی، ماهیگیری یاد می‌دهند و از لحظه‌لحظه عمرشان فرصتی می‌سازند برای رشد و خودآگاهی و بالندگی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->