دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۶۱۲۶۴
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید
ساخت تقاطع در جوار میدان سپاد با هدف اتصال شهرک قدس و چراغچی ۱۳ در ضلع شمالی ۱۰۰ متری مشهد، در مدت ۱۰ ماه انجام شد و هم زمان با عید مبعث توسط مسئولان استانی و شهری به بهره برداری رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ساخت تقاطع در جوار میدان سپاد با هدف اتصال شهرک قدس و چراغچی ۱۳ در ضلع شمالی ۱۰۰ متری مشهد، مطالبه دوازده ساله ساکنان ابوطالب شمالی بود که این درخواست مردمی پس سال ها، در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و به سمت مدیریت شهری محقق شد و پل ۴۷۰ متری ابوطالب یا نخودک در مدت ۱۰ ماه انجام شد و هم زمان با عید مبعث توسط مسئولان استانی و شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار خراسان رضوی که این روز‌ها با حساسیت بیشتری، بررسی و حل مشکلات حاشیه شهر مشهد را پیگیری می‌کند، در مراسم بهره برداری از این پل، از زحمات صادقانه و شبانه روزی مدیریت شهری مشهد ازجمله شهردار و معاونانش و همچنین رئیس و اعضای شورای شهر مشهد که توجه ویژه‌ای در خدمت رسانی به مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر مشهد دارند، قدردانی کرد.


نگاه ویژه به مناطق حاشیه و کم برخوردار

محمدصادق معتمدیان گفت: درحالی که اجرای پروژه‌های عمرانی در بسیاری از مناطق کشور در حالت رکود به سر‌ می‌برد، در ماه‌ها و هفته‌های گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری پروژه‌های مختلفی از سوی مدیریت شهری مشهد بوده ایم. در همه مراسم‌های افتتاحیه مربوط به مدیریت‌های شهری که با حضور ویدئویی رئیس جمهور برگزار می‌شود، شاهد حضور شهرداری مشهد و شورای اسلامی این شهر هستیم. این امر نشان دهنده همت والای مدیریت شهری مشهد در توسعه این کلان شهر است.

استاندار خراسان رضوی افزود: با همکاری و تعامل مجموعه مدیریتی در استان و با هماهنگی مدیریت شهری در مشهد، در ماه‌های گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته، نهضت خدمت رسانی به مردم مشهد به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار این شهر با شتاب بیشتری در حال انجام است.
معتمدیان با تأکید بر اینکه باید عقب افتادگی‌های مناطق حاشیه‌ای مشهد و جلب توجه ملی به این مناطق بیشتر از پیش انجام شود، تصریح کرد: به طور قطع در آینده نزدیک شاهد تحولات خوب و ارتقای شاخص‌های عمرانی در این مناطق خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به چند ویژگی پل نخودک (ابوطالب) گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهره برداری از پل نخودک این است که مدیران شهری ازجمله شهردار مشهد و اعضای شورای شهر در بین مردم حضور یافتند و به مطالبه چندین ساله آن‌ها پاسخ مثبت دادند و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح این پروژه در فاصله زمانی ۱۰ ماهه از زمان آغاز عملیات ساخت آن هستیم.
افزایش ارزش افزوده برای املاک بولوار ابوطالب شمالی، کاهش تصادفات و سوانح، ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و کاهش تلف شدن وقت مردم در زمان سفر به این منطقه از دیگر ویژگی‌های بهره برداری از این پل است که استاندار خراسان رضوی به آن‌ها اشاره کرد.


رونق در ابوطالب شمالی

همچنین شهردار مشهد در حاشیه مراسم بهره برداری از این پل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات ساخت پل ابوطالب از اردیبهشت سال ۹۹ آغاز شد و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان شاهد بهره برداری از آن هستیم، اظهار کرد: با ساخت این پل و در ادامه با توجه به تملک‌های انجام شده در کال اسماعیل آباد و ساخت پارک خطی در ۴ ماه آینده در این کال، امیدواریم در کنار مدیریت ترافیکی در این منطقه، شاهد رونق بخشی به محدوده بولوار ابوطالب شمالی و اسماعیل آباد باشیم.

محمدرضا کلائی ادامه داد: برای ساخت مناسب این پل، ۳۰ قطعه زمین در توافق با ساکنان و به ارزش ۳۰ میلیارد تومان تملک شده است.
شهردار مشهد همچنین پس از افتتاح پل ابوطالب و در پیامی اینستاگرامی نوشت: مدت‌ها بود که اهالی منطقه شهیدچراغچی یک مطالبه جدی از مدیریت شهری داشتند. به ویژه از زمانی که پل تیرقوسی ابوطالب با توجه به نیاز ترافیکی منطقه به بهره برداری رسید، اهمیت و نیاز اتصال ابوطالب جنوبی به ابوطالب شمالی بیشتر به چشم آمد.

وی در ادامه گفت: با بهره برداری از این پل غیرهم سطح، هم بخش جنوبی بولوار ابوطالب به بخش شمالی متصل می‌شود، هم اینکه برای اهالی بولوار ولیعصر دسترسی ایجاد می‌شود تا بتوانند از راه جانبی شمالی بزرگراه شهیدچراغچی و بولوار ابوطالب شمالی استفاده کنند. ضمن اینکه این تقاطع در کاهش ترافیک میدان سپاد و میدان امام حسین (ع) هم نقش پررنگی دارد.

شهردار مشهد در بخش دیگر از این پیام نوشت: تفاوت مهم این پروژه، استفاده از سگمنت (قطعات پیش ساخته) بود که این موضوع در سرعت اجرای پروژه مؤثر بود و باعث شد تا نیازی به بسته شدن مسیر برای عرشه نباشد. علاوه بر منازل مسکونی این پروژه، معارضاتی مانند لوله گاز، تیر‌های برق، برجک اتوبوس رانی و ۳ عدد پایه پل عابرپیاده داشت که همگی جابه جا شد.

وی گفت: جالب است بدانید نام نخودک برآمده از نام یکی از روستا‌های بزرگ در حوالی محله نوغان است که کاملا در بافت شهرمان قرار گرفته است و برای احیای این نام قدیمی، نام این تقاطع را نخودک قرار دادیم. بابت صبوری در روند اجرای عملیات عمرانی پروژه‌ها در سرتاسر شهر که گاهی مشکل زا هم هستند، از مردم تشکر می‌کنم.


به عهدمان با مردم وفادار هستیم

در ادامه مراسم بهره برداری از این پل، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم با تأکید بر اینکه موضوع وفای به عهد در آموزه‌های دینی ما معادل دین داری تلقی شده است، گفت: به عنوان منتخبان مردم مشهد در شورای شهر عهدی با مردم بسته ایم تا در زمانی که این مسئولیت را داریم، از حقوق شهر و حقوق مردم در حد توانمان دفاع کنیم.

محمدرضا حیدری افزود: خوش حالیم که با همت همکارانم در شورا و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مدیریت شهری یکی از عهدهایمان با مردم که ساخت پل نخودک بود، محقق شده است.
وی با تشریح وضعیت نامناسب محدوده بولوار ابوطالب شمالی پیش از ساخت این پل و درخواست‌های زیاد مردمی برای سامان دهی این وضعیت گفت: خوشبختانه این درخواست مردمی جزو محور‌های اساسی مدیریت شهری مشهد قرار گرفت و در ابتدا و در اقدامی سریع پل قوسی ابوطالب به بهره برداری رسید و پس از آن شاهد ساخت و درنهایت بهره برداری از پل نخودک بودیم.


توافق به جای استفاده از اهرم‌های قانونی

وی تلاش مثبت برای تحصیل حریم این پل و ورود شهردار مشهد به مذاکره با مالکانی که خانه هایشان در مسیر تحصیل حریم بود، از نقاط برجسته در ساخت این پل دانست.
حیدری افزود: موضع ما در انجام پروژه‌های مربوط به مناطق کم برخوردار علاوه بر حل مشکلات مدنظر، افزایش ارزش املاک این مناطق است که خوشبختانه در پروژه ابوطالب شاهد تحقق این امر هستیم و ساخت این پل تحولی را در منطقه رقم می‌زند. این تحول و ارزش افزوده اقتصادی املاک این منطقه گوارای ساکنان ابوطالب شمالی باشد.

وی تأکید کرد: هیچ ایرادی ندارد که مدیریت شهری برای مردم هزینه کند و علاوه بر حل کردن مشکلات شهری، اقدامی را انجام دهد که ثمرات آن برای مردم بهره اقتصادی داشته باشد. به طور قطع این سیاست ما در دیگر مناطق کم برخوردار شهر مشهد هم با هدف توانمندسازی اقتصادی مردم، ادامه خواهد داشت.


۱۴۳ تصادف جرحی و فوتی در سال گذشته

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۳ مورد تصادف جرحی و فوتی در این نقطه رخ داده بود، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های تدوین شده شورای شهر و تأکید‌های شهردار مشهد، ۲ رویکرد اتصال حاشیه به متن و مدیریت بار ترافیکی در رینگ صدمتری در پروژه‌های عمرانی در دستورکار قرار گرفت.

خلیل ا... کاظمی تحصیل حریم ورودی شهید چراغچی ۱۳ برای ساخت پل را یکی از دلایل اصلی طولانی شدن آغاز عملیات ساخت در طول سالیان گذشته بیان کرد و گفت: در این محدوده ۳۰ پلاک وجود داشت و باید این املاک در راستای ساخت پوسته ۴۵ متری تملک می‌شد؛ بنابراین کار سنگین، بدون کمترین عارضه و با توافقات انجام شده به نتیجه رسید.
وی کاهش بار ترافیکی میدان سپاد با ساخت مسیر دسترسی دوم و ساخت مسیری دیگر برای منطقه اسماعیل آباد، خین عرب و شهرک نوید را از دیگر ویژگی‌های پل نخودک بیان کرد.

وی افزود: با اجرایی شدن عملیات ساخت مسیر دوم برای ورودی شهر مشهد از سمت کلات به طول ۱۰ کیلومتر و اتصال این جاده به پل ابوطالب، از دیگر ضروریات ساخت این پل محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: برای ساخت این پل اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما با انجام اقدامات دیگر نظیر ساخت بولوار ۴۵ متری به طول ۴۰۰ متر یا حل کردن برخی معارضات، درمجموع برای اتمام نهایی این پروژه رقمی بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.


نوید ادامه افتتاح‌ها تا پایان سال

معاون شهردار مشهد در ادامه افزود: همچنین این نوید را می‌دهیم که تا پایان امسال دوربرگردان زیرسطحی برونسی، دسترسی دوم ایستگاه سعدی، بولوار الزهرا (س)، پل کال امیرآباد و در صورت امکان ۳ سطح از پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان به بهره برداری برسد.
وی تأکید کرد: به جز پروژه‌های مربوط به قطارشهری، ۶ هزارو ۵۰۰ نفر در پروژه‌های عمرانی شهر مشهد فعالیت می‌کنند و برای این افراد اشتغال ایجاد شده است.

همچنین علیرضا هوشنگ نژاد، مدیرعامل شرکت سپاد خراسان، ساخت پل نخودک را اقدام ارزشمند و اثرگذار مدیریت شهری مشهد در منطقه گردشگری سپاد و منطقه ابوطالب شمالی دانست و گفت: شرکت سپاد نیز این آمادگی را دارد که در کنار مدیریت شهری مشهد، زمینه لازم را برای افزایش ظرفیت اقتصادی و اشتغال جوانان در این منطقه اقتصادی فراهم کند.


ایجاد ۲۵ هزار مترمربع فضای سبز در تقاطع نخودک

شهردار منطقه ۲ مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت ایجاد فضای سبز در پروژه تقاطع غیرهم سطح نخودک، بیش از ۲۵ هزار مترمربع فضای سبز با اعتبار معادل ۸ میلیارد تومان در این پروژه ساخته شده است.
حجت فرقانی افزود: آبیاری فضای سبز پروژه ابوطالب به صورت مکانیکی و دارای مخزن ۲۰۰ مترمکعبی است و آب از چاه ابوطالب تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای نورپردازی و روشنایی این پروژه با نصب ۲۰۰ عدد پروژکتور نورپردازی، نصب ۶۰ عدد پایه چراغ چمنی، نصب ۴ عدد انشعاب برق ۳ فاز ۳۲ آمپر و یک عدد دیماندی ۳۰ کیلو وات، یک عدد تابلو برق روشنایی و یک عدد تابلو برق موتورخانه نیز اجرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->