جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره شروع فصل جدید خندوانه و واکنش‌های فراوان به آن

  • کد خبر: ۶۱۲۸۶
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
درباره شروع فصل جدید خندوانه و واکنش‌های فراوان به آن
«خندوانه» با وجود ۲ طیف موافق و مخالف، بسیار دیده شد و تولید آن که از خرداد ۱۳۹۳ آغاز شد ادامه پیدا کرد و حالا که در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ هستیم، فصل هفتم آن دارد روی آنتن می‌رود.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - از همان زمان که فصل اولش روی آنتن رفت، موافقان و مخالفانی داشت. عده‌ای از رامبد جوان و خندوانه اش که فضا و محتوای جدیدی را خلق کرده بود، استقبال کردند و معتقد بودند تلاش برای خنداندن مردم اتفاق باارزشی است که درحال رخ دادن است، حتی اگر قرار به یک دقیقه قهقهه زدن ساختگی باشد تا به قول خود رامبد، مغزی که نمی‌تواند خنده ساختگی و ناخودآگاه را از هم تشخیص بدهد، اثراتش را در وجود آدم به عینیت برساند.
 
در مقابل، برخی هم بودند که شکل وشمایل این برنامه را جذاب نمی‌دیدند و بر این عقیده بودند که خنده‌های زورکی و خواندن یک شعر دسته جمعی مثل «دُوَ دُوَ» کار بیهوده‌ای است و هیچ دردی را دوا نمی‌کند. با وجود هر ۲ طیف موافق و مخالف، این برنامه بسیار دیده شد، تولید آن که از خرداد ۱۳۹۳ آغاز شد ادامه پیدا کرد و حالا که در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ هستیم، فصل هفتم آن دارد روی آنتن می‌رود.


درباره شروع فصل جدید خندوانه و واکنش‌های فراوان به آن
 

این همه شبکه و ۳ تا مجری

پیش از این، بار‌ها صحبت از فصل جدید خندوانه به میان آمده بود و هر مرتبه تاریخ‌های متفاوتی برای بازگشت آن بیان می‌شد. یک مرتبه گفته شد فصل جدید خندوانه در یلدای ۹۸ آغاز می‌شود و اینکه عوامل برنامه وارد پیش تولید هم شده اند. درنهایت، اما خبری نشد که به نظر، شیوع و اوج گیری کرونا مسبب آن بود. شخص رامبد هم مدتی پیش از این گفت که خندوانه در آبان ماه دوباره برمی گردد که بازهم محقق نشد. حالا در همین وانفسایی که نزدیک نوروز ۱۴۰۰ است، تلویزیون دوباره به دست همان سکان داران همیشگی و قابل پیش بینی اش، یعنی جوان، مدیری و علیخانی افتاده است.
 
هم زمان، مرحله نهایی مسابقه استعدادیابی عصر جدید پخش شد. خندوانه آغاز شد و خبر رسید جدا از ویژه برنامه شب عید که قرار است در آن علیخانی میهمان مدیری شود، مهران مدیری پیش تولید فصل جدید دورهمی را شروع کرده است و آن را در قالب یک مسابقه اجرا خواهد کرد. پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما، کسی بود که با ۲ استوری به این داستان واکنش نشان داد: «رامبد جوان میهمان احسان علیخانی می‌شود، رامبد جوان میهمان مهران مدیری می‌شود، مهران مدیری میهمان احسان علیخانی می‌شود و امسال احسان علیخانی میهمان مهران مدیری می‌شود. این حد از خلاقیت بی سابقه است.»


چطوری بخندیم آخه؟

این روز‌ها که فصل جدید خندوانه آغاز شده است، می‌توان واکنش‌های کلی به این آغاز دوباره و با وقفه را مثل سابق بر همان ۲ محور اصلی دانست. عده‌ای همچنان از طرف داران پروپاقرص این برنامه به ویژه «جناب خان» هستند و مشتاقانه منتظرند آن را تماشا کنند و عده‌ای دیگر مثل سابق تمایلی به تماشای آن ندارند. دوستداران این برنامه از این گفتند که: «خوش حالم که تلویزیون این یک برنامه خوب رو نگه داشته.» و «بودن چنین برنامه‌هایی بهتر از نبودنشه، در این جنگ فرهنگی که ما داریم باهاش دست وپنجه نرم می‌کنیم و یه خواننده اون ور آب‌ می‌تونه کلی بچه رو مجذوب خودش کنه، تماشای جناب خان و موسیقی اصیل جنوبی ش حتما اتفاق خوبیه.» در مقابل عده‌ای هم گفتند: «دیگه ۷ تا فصل برای یک برنامه زیادیه. واقعا تکراری شده.» یا «در این ۲ قسمت هم که یا داشتن از خودشون و رکوردشکنی هاشون تعریف می‌کردن یا تبلیغ به خورد ما می‌دادن. برنامه جذابی ندیدیم.»
 
واکنش‌ها البته فراتر از این حرف‌ها بود. کاربری از دکور برنامه نوشته بود که: «آدم رو یاد دکور‌های برنامه شبکه ۲ در دهه ۶۰ می‌ا ندازه» و دیگری از جناب خان و آهنگ‌ها و حرف‌هایی که نثار این و آن می‌کند: «ما واقعا مردمی کم توقع هستیم، این قدر که با برگشتن جناب خان به خندوانه سر از پا نمی‌شناسیم.» یا «دیگه فقط دلمون به همین خوشه که جناب خان بیاد یه تیکه‌ای به اتفاقات ناخوشایند جامعه بندازه که البته اونم در همون حد تیکه انداختن باقی می‌مونه.» که اشاره‌ای به صحبت‌های جناب خان درباره سیلی عنابستاتی، نماینده مجلس، به گوش سرباز راهور داشت. کاربری هم خطاب به خود رامبد نوشته بود: «می دونی اون موقع که فصل یک رو ساختی قیمت پراید و ارزش دلار چقدر بود و الان چقدره؟ چطوری بخندیم آخه؟»


یه پا کانادا، یه پا ایران

اصل واکنش‌ها البته این نبود. سفر جوان و همسرش، نگار‌ جواهریان، به کانادا و در ادامه خبر تولد فرزندش در آن کشور، در مدت گذشته حاشیه‌های زیادی را برای او و برنامه اش ایجاد کرده بود. حاشیه‌هایی که با تولد دوباره خنداونه در شبکه نسیم، مجدد رنگ گرفته است و حالا رامبد جوان را نه در قامت برنامه سازی که خندیدن مردمش را می‌خواهد، بلکه کسی نشان می‌دهد که از پشت قاب تلویزیون برای مردم نسخه می‌پیچد، مردم را به مقاومت و استقامت تشویق می‌کند و حرف‌های شعاری تحویلشان می‌دهد. درحالی که خودش در یک فضای متفاوت با عامه زندگی می‌کند. تأثیرگذاری این اتفاق به ظاهر به قدری زیاد بوده است که برخی درباره فصل جدید خندوانه چنین نوشتند: «من خندوانه رو نگاه می‌کردم. محض سرگرمی برنامه خوبی بود. اما الان تماشاکردنش رو دوست ندارم. واقعیت اینه که گذر زمان یه چیز‌هایی رو در ذهن من تغییر داده.»
 
فرد دیگری هم نوشته بود: «شاید هم اشکال از ما بوده است که زیادی باور کردیم سلبریتی‌ها همراه و همدل مردم هستند و وقتی خبر تولد فرزند یکی از اونا در کشوری غیر از کشوری که دَم از دوست داشتنش می‌زنن، مخاطب‌ها و طرف داراشون رو ناراحت می‌کنه. بار‌ها خودشون گفتن که ما‌ها الگوی مردم نیستیم.» به جز این قبیل صحبت ها، عده‌ای هم بودند که حضور دوباره جوان و خنداونه را مجزا از زندگی شخصی و تصمیمات شخصی او می‌دانستند و بر این باور بودند که: «ما عادت داریم در همه چی دخالت کنیم و برای هرچی نظر بدیم. رامبد و هرکس دیگه‌ای مختاره برای زندگی خودش هر تصمیمی بگیره.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->