سرخط خبرها

به بهانه انتشار خبر‌هایی درباره ساخت دو برنامه استعدادیابی «آوای جادویی» و «بندبازی»

  • کد خبر: ۶۳۵۴۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
به بهانه انتشار خبر‌هایی درباره ساخت دو برنامه استعدادیابی «آوای جادویی» و «بندبازی»
جدا از برنامه عصر جدید که به نظر باید آن را در صداوسیما برنامه‌ای پیشرو بدانیم، از برنامه‌های دیگری هم با همین محور صحبت به میان آمده و به ظاهر دور، دور برنامه‌های استعدادیابی است.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - در روز‌هایی که جای خالی برنامه‌هایی که سعی می‌کنند استعداد‌های خفته در کناروگوشه کشور را بیدار کنند، به شدت احساس می‌شد، «عصر جدید» روی آنتن رفت، خیلی‌ها از آن استقبال کردند و به تماشای آن نشستند. برنامه‌هایی که جدا از بحث جذابیت، سرگرمی و اینکه چند ساعت مردم را پای تلویزیون بنشانند تا تماشاگر آکروبات بازی‌ها و هنرمندی‌های آدم‌های زیادی باشند، میدان بزرگی را هم در اختیار خود شرکت کننده‌ها قرار می‌داد؛ میدانی بزرگ برای آزمودن خودشان و اینکه اگر گمان می‌کنند از استعدادی بهره برده اند، فضایی داشته باشند تا آن را ارائه کنند، نشان بدهند، در معرض داوری چند انسان باتجربه‌تر قرار بدهند و نکات قوت و ضعفشان را بشنوند تا درنهایت ببینند می‌توانند راه به جایی ببرند یا نه. حالا جدا از برنامه عصر جدید که به نظر باید آن را در صداوسیما برنامه‌ای پیشرو بدانیم، از برنامه‌های دیگری هم با همین محور صحبت به میان آمده و به ظاهر دور، دور برنامه‌های استعدادیابی است.


وقتی یک ایده خوب بدون هیچ خلاقیتی فقط تکرار می‌شود

کار، کاری گروهی است و قطعا ایده‌ها و نظر‌هایی که نتیجه کلی دارند، فقط منحصر به یک نفر نیست. بااین حال، خواه ناخواه حالا برنامه‌هایی مثل ماه عسل و عصر جدید با تصویر و نام احسان‌علیخانی گره خورده است. علیخانی با عصر جدید دقیقا همان کاری را کرد که با ماه عسل انجام داد. او برنامه‌ای با سبک و سیاق جدید راه انداخت که پیش از آن سابقه‌ای در صداوسیما نداشت و بعد از آن یک ایده مطرح شده بار‌ها و بار‌ها تکرار شد.
 
اتفاقی که مخاطب هم آن را دریافته بود و باعث شد بازخوردهایشان هم در فضای مجازی دیده شود: «خوبه علیخانی یه کاری کرد و گرفت تا دوباره عده‌ای بیان مشابه همون کار رو انجام بدن.» یا «چرا وقتی یه برنامه می‌گیره، خیلی‌ها دنبال اینن که دقیقا همون رو دوباره تکرار کنن؟ اونم بدون تنوع خوب و خلاقیت.» یا «ماه عسل علیخانی تموم شد، ماه عسل‌های دیگه همچنان ادامه داره، بدون هیچ تغییر رویکردی.» برنامه‌هایی که به نظر با نزدیک شدن ماه رمضان امسال هم دوباره شاهد آن‌ها خواهیم بود و به نظر می‌رسد حالا هم به واسطه دیده شدن عصر جدید درحال رخ دادن است.

می‌شه یه برنامه بسازین که محسن چاوشی داورش باشه؟

فصل دوم عصر جدید به تازگی به پایان رسید. برنامه استعدادیابی‌ای که آریا عظیمی نژاد، امین حیایی، رؤیا نونهالی و بشیر حسینی گروه داوران آن را تشکیل دادند و اجرا‌های ورزشی، هنری و حتی علمی بسیاری را داوری کردند. برنامه‌ای که فصل دوم آن با تأخیر‌هایی که به واسطه کرونا تحمل کرد، درنهات دفترش بسته شد و آن گونه که از حواشی این برنامه برمی آید، فصل سومی هم برای آن در راه است، البته با داورانی جدید.
 
داورانی که شاید مهران مدیری هم یکی از آن‌ها باشد، چنان که علیخانی در ویژه برنامه شب عید دورهمی که میهمان مدیری بود، این درخواست را از او مطرح کرد. وجود چنین برنامه‌ای خواه ناخواه باعث شکل گیری برنامه‌های مشابه با همان قیاس می‌شود. اتفاقی که البته شاید پربیراه هم نباشد. به تازگی تصویری از چهره‌های مطرح حوزه موسیقی از جمله محمد اصفهانی، رضا صادقی، احسان خواجه امیری، رضا یزدانی، علیرضا افکاری و فرزاد فرزین در کنار یکدیگر منتشر شده است که از یک مسابقه استعدادیابی با عنوان «آوای جادویی» با محور موسیقی خبر می‌دهد که قرار است به زودی عرضه شود، البته در شبکه نمایش خانگی. اتفاقی که واکنش‌های مختلفی را هم در پی داشت. کاربرانی که گروه داوران با سلیقه آن‌ها جور نبود، به انتخاب آن‌ها انتقاد کردند.
 
کاربری نوشته است: «البته که دکتر اصفهانی بسیار باتجربه‌تر و حرفه ای‌تر از دوستان دیگه هستن.» کاربر دیگری از فرزاد فرزین نام برد و فعالیت‌های بسیاری که این روز‌ها انجام می‌دهد: «به نظرم فرزاد فرزین به این نتیجه رسیده که باید همه جا حضور داشته باشه. خوانندگی، بازیگری، اجرا و حالا هم به عنوان یه داور.» کاربر دیگری از این نکته یاد کرده بود که چرا این برنامه باید در شبکه نمایش خانگی پخش شود و شخص دیگری هم که به ظاهر از همان طرف دار‌های دوآتشه چاوشی است، نوشت: «کاش محسن چاوشی هم جزو داور‌ها بود.» این میان اظهارنظر‌های جالب دیگری هم به چشم می‌خورد، مثل نظر همان کاربری که گروه داوران مدنظرش را نوشته است: «حالا که قراره فصل سوم عصر جدید داور‌های جدید داشته باشه، مهران مدیری و هدیه تهرانی برای هنر، همایون شجریان برای موسیقی و خوانندگی و لیلا رجبی برای ورزش می‌تونن بهترین انتخاب‌ها باشن.»


برنامه جدید، مجری جدید

پیش از این خبر برگزاری یک برنامه استعدادیابی دیگر، بازهم با محور موسیقی به میان آمد. برنامه‌ای با عنوان «بندبازی» که از همان ابتدا با عنوان رقیب عصر جدید نامش مطرح شد، با هیئت داورانی، چون علیرضا عصار، بهروز صفاریان، امید‌نعمتی و مهرواه شریفی نیا به عنوان یگانه داور خانم. نکته دیگر اینکه آن گونه که عنوان شده، قرار است امید حاجیلی به عنوان مجری، اجرای این برنامه را به عهده داشته باشد و درواقع او هم به عنوان یک خواننده به واسطه این برنامه به جرگه مجریان بپیوندد. کاری که این اواخر رضا صادقی و بنیامین‌بهادری هم انجام دادند. به ظاهر آیتم‌های دیگری مثل دعوت از میهمانان ویژه، گفتگو با آن‌ها و رجوع به پشت صحنه برنامه هم از قسمت‌های دیگر این برنامه استعدادیابی خواهد بود. برنامه‌ای که آن هم ترجیحش پخش از طریق پلت فرم‌های آنلاین است، نه رسانه ملی.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->