آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد
سرخط خبرها

سامان‌دهی جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۶۱۳۷
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
سامان‌دهی جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع)
مطالعات طرح جلوخان پایانه امام رضا(ع) حالا انگار به پایان رسیده و همین موضوع هم شهردار مشهد را به انتهای خیابان امام رضا(ع) کشاند تا هم از مطالعات تهیه‌شده این طرح خبردار شود و هم درباره اجرای ایزوله شدن گیت مسافران نظرات خود را بیان کند.

زهرا اسکندریان - جلوخان پایانه امام رضا(ع) قرار است به یک فضای جذاب، آرامش‌بخش و امن تبدیل شود. این تأکیدی بود که دیروز شهردار مشهد در بازدید از این عرصه بیان کرد. مطالعات طرح جلوخان پایانه امام رضا(ع) که از ابتدای امسال شروع شده، حالا انگار به پایان رسیده و همین موضوع هم شهردار مشهد را به انتهای خیابان امام رضا(ع) کشاند تا هم از مطالعات تهیه‌شده این طرح خبردار شود و هم درباره اجرای ایزوله شدن گیت مسافران نظرات خود را بیان کند.
محمدرضا کلائی در این بازدید با اشاره به اینکه پایانه امام رضا‌(ع) باوجود وسعت و بزرگی‌اش، خدمات مناسبی برای زائران و مسافران ایجاد نمی‌‎کند و حتی برخی اوقات باعث ایجاد حس ناامنی در آن‌ها می‌شود، گفت: سامان‌دهی این عرصه باید به‌گونه‌ای انجام شود که حس امنیت و آرامش را در زائران و مسافران افزایش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اظهارکرد: معتقدیم ساختمان اصلی و مجموعه پایانه امام رضا(ع) باید حس امنیت و آرامش را به زائران و مسافران القا کند که در این راستا افزایش نقش شهری و اجتماعی پایانه و اضافه کردن مردم به آن بسیار مهم است.
کلائی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع باید میدان انقلاب توسعه یابد و پیاده‌راه‌های آن افزایش پیدا کند، افزود: در مجموعه پایانه امام رضا(ع)، ازجمله جلوخان، نیز المان‌هایی استفاده شود که مسافران با مشاهده آن‌ها احساس آرامش و امنیت کنند.
او این را هم گفت که فضا در جلوخان پایانه امام رضا(ع) باید برای زائران و مسافران جذاب، آرامش‌بخش و امن و فضایی اجتماعی و شهری باشد.


اجرای طرح از ابتدای سال آینده
به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، مطالعات عرصه 12.5هکتاری طرح سامان‌دهی جلوخان پایانه امام رضا(ع) از ابتدای امسال شروع شده و تا 3ماه آینده باید در مراتب مختلف مصوب شود.
آن‌طور که محسن شریعتی به شهرآرا گفت این طرح دارای 3بخش اصلی است؛ در بخش اول که بیشترین مساحت را دارد، فضای خدمات اجتماعی مردم دیده شده است. در این بخش، پیاده‌راه، فضای سبز، فضای بازی کودکان، اصناف مرتبط با حوزه غذا و محل‌هایی برای دسترسی بهتر و بیشتر مسافران به پایانه شکل می‌گیرد.
شریعتی با بیان اینکه بخش دوم مربوط به حمل‌ونقل عمومی شامل ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و خط3 مترو است، ادامه داد: بخش سوم هم به حضور خودروهای شخصی و پارکینگ اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد این را هم گفت که با اجرای این طرح باید از ابتدای میدان 15خرداد (شامل 2طرف خیابان امام رضا(ع)) تا هسته مرکزی پایانه مسافربری جراحی شود.
او با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق 7 و 8 در اجرای این طرح دخیل هستند، ادامه داد: برنامه داریم تا از ابتدای سال آینده این طرح اجرا شود و مدت اجرایی شدن طرح 18ماه تعیین شده است.
به گفته او هنوز میزان هزینه‌های اجرای این طرح مشخص نیست و با این حال چند پروژه اقتصادی در داخل این طرح دیده شده است تا هزینه‌های اجرای آن بر شهر تأثیری نداشته باشد.


سالن‌های ترانزیت از آبان‌ماه ایزوله می‌شوند
«ایزوله کردن سالن‌ها و جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافران از آبان‌ماه امسال اجرایی می‌شود.» این را هم معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در این بازدید گفت و ادامه داد: این موضوع در راستای حذف دلالان و ایجاد حس امنیت و آرامش برای زائران و مسافران در پایانه امام رضا(ع) اجرا می‌شود.
روزهای اول مردادماه خلیل‌ا... کاظمی خبر از تصویب این طرح داده و تأکید کرده بود که با اجرای آن دسترسی جارچی‌ها به مسافران بیش از پیش کاهش می‌یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، او در بازدید از پایانه امام رضا(ع) درباره اجرای طرح و جزئیات آن گفت: 4سالن ورود و خروج مسافر، سرویس‌های دربستی، سالن‌های یک و 2 فروش بلیت و 10جایگاه سوار و پیاده شدن مسافر از اتوبوس در پایانه امام رضا(ع) وجود دارد که به دلیل ایزوله نبودن و نداشتن گیت، دلالان امکان حضور در این مکان‎‏ها را دارند.
کاظمی ادامه داد: بر همین اساس، در طرح جدید شرکت‌های فروش بلیت جمع‌آوری و 10کانتر در هسته مرکزی سالن اصلی پایانه ایجاد خواهد شد .
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه بر اساس این طرح، فروش بلیت از طریق اینترنت و آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه انجام می‌شود، افزود: فروش بلیت در پایانه از سوی شرکت‌ها ممنوع خواهد شد و فقط یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس و در صورت خالی بودن صندلی، کانترها می‌توانند به فروش بلیت اقدام کنند.
به گفته او، در ورودی سالن‌های ترانزیت، گیت عبور نصب خواهد شد که فقط مسافران و از طریق بارکد بلیت می‌توانند از آن عبور کنند، وارد سالن شوند، سپس وارد جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر شوند. به این ترتیب با ایزوله شدن سالن‌ها، دلالان امکان حضور در این مکان‌ها و ایجاد مزاحمت برای زائران و مسافران را ندارند.
او با بیان اینکه تعدادی از گیت‌ها نصب و محل استقرار 10کانتر در سالن اصلی آماده شده است، افزود: ایزوله شدن جایگاه‌های پیاده و سوار شدن مسافران نیز در حال انجام است؛ به همین دلیل طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) در آبان‌ماه اجرایی خواهد شد.
کاظمی این را هم گفت که جابه‎جایی و احداث پایانه شرق جاده ابریشم نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که پیگیر اجرایی کردن آن هستیم.
پیش از این بارها مسئولان مختلف شهری و دادستانی درباره وضعیت نامناسب و حضور جارچی‌ها در پایانه مسافربری امام رضا(ع) انتقاد کرده بودند و تأکید داشتند که نباید یکی از ورودی‌های اصلی مشهد چنین وضعیت نامناسبی داشته باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->