نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پایان خوش ابومسلم در لیگ سوم تخت‌جمشید

  • کد خبر: ۶۱۳۹۱
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
پایان خوش ابومسلم در لیگ سوم تخت‌جمشید
عنوان بهترین تیم شهرستانی به مشکی‌پوشان در اولین سال حضور در مسابقات لیگ تخت جمشید رسید.
حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ سیاه‌جامگان پس از ۲ نتیجه دل‌چسب مقابل تاج و پرسپولیس روانه نصف جهان شد تا در‌راستای رجزخوانی‌هایش، این‌بار ذوب‌آهن را مغلوب کند. ابومسلم که در دیدار رفت در خانه تن به شکست ۱ بر ۰ داده بود، در ورزشگاه باغ همایون اصفهان و در روز جمعه ۲۳‌آبان مجالی به شاگردان لیادین روسی نداد و همان نیمه اول با ۲ گل دقایق‌۳‌و‌۴۰ محمود ابراهیم‌زاده، کربکندی و خط دفاعش را در مقابل دیدگان ۵‌هزار تماشاگر، ناچار به زانو‌زدن و تسلیم در مقابل قدرت خود کرد. از نکات درخورتوجه این دیدار، اقدام پیش از شروع بازی قاضی این دیدار بود. جعفر نامدار، بازیکنان و مربیان ۲ تیم را قبل از ورود به میدان دور خود جمع کرد و نکاتی را درباره بازی جوانمردانه و پرتاب‌های اوت اکبر میثاقیان بیان کرد تا بازیکنان در طول بازی حواسشان جمع باشد که داور با کسی شوخی ندارد؛ سیاستی که بسیار هم کارگر افتاد.

ابومسلم در ایستگاه بیست‌وهفتم به‌مصاف هما رفت. آن‌ها که دقیقا ۴۵ روز قبل به‌مصاف هم رفته بودند، این‌بار جمعه ۳۰‌آبان در امجدیه مقابل هم صف کشیدند؛ دیداری که برای هر ۲ تیم بسیار با‌اهمیت بود، هما در رقابتی سخت با پاس، تاج و دارایی برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی و ابومسلم در رقابت با قو‌های سپید انزلی برای کسب عنوان بهترین تیم شهرستانی. همین حساسیت و البته بازی‌های خوب ۲ تیم در نیم‌فصل باعث شده بود تا ۱۵‌هزار تماشاگر به استادیوم بیایند.
 
سوت محمد صالحی که به صدا در‌آمد، زرد‌پوشان تهرانی که در دیداری معوقه ۳ روز قبل آرارات را پشت‌سر گذاشته بودند، به لطف ۲ مهاجم آماده خود یعنی ناصر نورایی و علیرضا خورشیدی که از حمایت خط میانی تکنیکی هم سود می‌برد، دروازه ابومسلم را توپ‌باران کرد؛ به‌گونه‌ای که مشکی‌پوشان دیار خراسان چاره‌ای جز مقاومت ندیدند و حتی مجید تشرفی را هم به دفاع فراخواندند و اگرشانس، یار شاگردان فریدون عسگرزاده بود، بدون‌شک آن‌ها استحقاق ۵ گل را در این مسابقه داشتند، اما خط دفاع آهنین ابومسلم در این مسابقه چنان بی‌نظیر بود تا هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند و مشکی‌پوشان با یک‌امتیاز شیرین به مشهد برگردند. در این روز کادر فنی ابومسلم هم با تعویض‌های مناسب جان تازه‌ای به تیمشان تزریق کردند. ابومسلمی‌ها که زخم شکست سنگین ۳ بر ۰ را در اهواز در دل داشتند، جمعه هفتم آذر را بهترین زمان ممکن برای جبران دیدند؛ به‌ویژه که ورزشگاه هم لبریز از تماشاگر بود، به‌گونه‌ای که حتی نبود کاپیتان مسیح هم تأثیری در اراده آن‌ها نداشت.
 
مشکی‌پوشان که برای ابراز‌همدردی با کاپیتان غایب خود که در سوگ پدر عزادار بود، با نشان مشکی بر سینه وارد میدان شده بودند، و‌قتی از مهار نوری خدایاری، مهاجم آتش‌پاره اهوازی، توسط گیل‌عرب خاطر‌جمع شدند، به همان روش همیشگی روی آوردند و با استفاده از توپ‌های بلند روی دروازه کریم بوستانی خطر ساز شدند تا اینکه در دقیقه‌۳۵ به گل رسیدند. با اعلام شروع نیمه دوم توسط جعفر نامدار، شاگردان جورج اسکینر انگلیسی که فوتبال را زیبا و دلنشین ارائه می‌کردند، آرام‌آرام به قلب دفاع ابومسلم نزدیک شدند و در‌حالی‌که هوش‌و‌حواس خط دفاع بر مهار خدایاری بود، دقیقه‌۶۲ توسط حمید شهبازی به گل رسیدند. بعد از این گل تماشاگران شاهد بازی بسکتبال به‌جای فوتبال بودند و هر آن توپ از این سوی زمین به آن سوی زمین می‌رفت و هیجان و اضطراب خاصی در ورزشگاه حاکم بود. بخت با محمود ابراهیم‌زاده و ابومسلم یار شد تا دقیقه‌۷۶ دوباره ورزشگاه از شادی منفجر شود. ۱۰ دقیقه آخر بازی هم تمام‌وکمال متعلق به نیرو بود و البته در مقابل خط دفاع مستحکم مشکی‌ها. حالا ابومسلم با این پیروزی یک پله بالا پرید تا بالاتر از ملوانان انزلی قرار گیرد.
 
در این روز پرسپولیس هم با تساوی مقابل برق شیراز قهرمانی‌اش را تثبیت کرد. جمعه ۱۴‌آذر ابومسلم بار دیگر در اصفهان به میدان رفت و این‌بار در مقابل سپاهان قرار گرفت. مشهدی‌ها که در خانه به شاگردان محمود یاوری بازی را با یک‌گل واگذار کرده بودند، نیمه اول را محتاطانه پشت‌سر گذاشتند و شاید به تک‌امتیاز راضی بودند؛ اما وقتی در دقیقه ۵۵ دروازه خود را توسط امیر‌حسین شاه‌زیدی بازشده دیدند، دریافتند که باید احتیاط را کنار بگذارند، از‌این‌رو سراپا حمله شدند و در ۵‌دقیقه، نسخه جناب‌سرهنگ و شاگردان زرد‌پوشش را درهم‌پیچیدند! دقیقه‌۶۷ رضا جاهدی که در این روز از ابتدا جایگزین محسن بمانی مغضوب شده بود، پاس بلندی را روی دروازه محمد برزمهری فرستاد تا مجید تشرفی با سر آن را به گل تبدیل کند و دقیقه‌۷۲ تشرفی هدیه جاهدی را جبران کرد تا هافبک جوان مشهدی، گل برتری را به ثمر برساند.

پس از گل نیز باز نوبت هنرنمایی خط دفاعی ابومسلم بود که به همه توپ‌ها نه گفت تا رضا حیدری، قاضی این مسابقه، رأی به برتری ابومسلم بدهد. در این روز حاج‌مهدی قیاسی که دست محمود یاوری را خوانده بود، با کشاندن بازی به کناره‌ها، فرصت گل‌زنی را برای هافبک‌هایش فراهم کرد؛ شنبه ۲۲‌آذر‌۱۳۵۴ ورزشگاه حافظیه شیراز و جدال با تیم برق در آخرین ایستگاه فصل سوم جام تخت‌جمشید. مشهدی‌ها که پس از جدال با سپاهان مستقیم روانه دیار سعدی و حافظ شده بودند، در غیاب اکبر میثاقیان، مجید تشرفی را مجدد به خط دفاع فراخوانده بودند و درست مانند بازی با سپاهان هدفشان کسب حداقل امتیاز بود، زیرا با اطلاع از تساوی روز قبل دارایی و ملوان، حتی با شکست نیز بالاتر از این ۲ تیم و در رتبه پنجم قرار می‌گرفتند.
 
شیرازی‌ها هم که عملا خاطرشان از سقوط‌نکردن راحت بود، برای شادی دل ۱۵‌هزار هوادار حاضر در ورزشگاه از تمام توان خود برای پیروزی در این مسابقه استفاده کردند، اما ابومسلم در این روز ضد‌حمله را تاکتیک خود قرار داده بود و روی همین حربه توسط رضا جاهدی در دقیقه‌۵۷ به گل رسید و البته برای حفظ آن مسیح‌نیا، تشرفی و گیل‌عرب هم از محسن زمانی، قاضی این دیدار، کارت زرد گرفتند تا با کسب یک پیروزی شیرین، فاتحانه به مشهد برگردند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از هواداران این تیم با شاخه‌های گل به فرودگاه رفتند و چند روز بعد هم ولیان، استاندار خراسان، به‌طور‌ویژه از آنان تقدیر کرد. بدین‌گونه پرسپولیس، هما، پاس، تاج، ابومسلم، دارایی، ملوان، نفت آبادان، ذوب‌آهن، بانک ملی، سپاهان، آرارات، نیروی اهواز و برق شیراز در جایگاه اول تا چهاردهم ایستادند و ۲ تیم راه‌آهن تهران و تراکتور‌سازی تبریز نیز به دسته دوم سقوط کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->