نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت بازدید استاندار خراسان رضوی از هنگ مرزی درگز و پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی + تصاویر تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین حمله سنگین حزب الله به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی + فیلم (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا، تحریم‌های حوزه دفاعی ایران را گسترش می دهد زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه اشاره کرد
سرخط خبرها

رویترز: «کیم»، «بایدن» را تحویل نمی‌گیرد

  • کد خبر: ۶۱۵۰۲
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رویترز: «کیم»، «بایدن» را تحویل نمی‌گیرد
یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، «از طریق چندین کانال» در تلاش است تا با کره شمالی ارتباط برقرار کند؛ با این حال، پیونگ یانگ به این تماس‌ها پاسخ نداده است.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، «از طریق چندین کانال» در تلاش است تا با کره شمالی ارتباط برقرار کند؛ با این حال، پیونگ یانگ به تماس‌های دیپلماتیک پشت پرده از سوی دولت بایدن از اواسط ماه فوریه، از جمله از طریق ارتباط با هیئت اعزامی کره شمالی در سازمان ملل متحد، پاسخ نداده است.

افشای تلاش‌های ناموفق دولت جدید آمریکا برای ارتباط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سؤالاتی درباره سیاست بایدن در قبال این کشور و راهکار‌های دولت وی برای رسیدگی به تنش‌های فزاینده با پیونگ یانگ بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک آن ایجاد کرده است. همچنین این موضوع یک بعد جدید به مذاکرات و گفتگو‌های میان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا با مقامات کره جنوبی و ژاپن که قرار است هفته آینده برگزار شود، اضافه خواهد کرد. پیش از این نیز انتظار می‌رفت که موضوع فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی، به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل در نشست مقامات ارشد این سه کشور، بررسی شود.

دولت بایدن تاکنون در توصیف علنی رویکرد خود در قبال کره شمالی بسیار محتاط بوده است؛ اغلب مقامات این کشور بیان کرده اند که در حال بازنگری سیاست جامع آمریکا درقبال کره شمالی هستند. باوجود اختلافات بسیار در رویکرد‌های دولت بایدن و دولت دونالد ترامپ، بسیاری از کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که دولت بایدن باید با تأیید توافق سنگاپور در سال ۲۰۱۸ میان دولت ترامپ و کیم جونگ اون، مذاکرات با کره شمالی را از سر گیرد. بایدن در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که تنها در شرایطی با کیم مذاکره می‌کند که پیونگ یانگ آماده خلع سلاح هسته‌ای باشد. از سویی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، نیز از احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر بر کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور خبر داده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->