مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری، تغییر نگاه به شهرداری است

  • کد خبر: ۶۱۵۴۰
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری، تغییر نگاه به شهرداری است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری تغییر نگاه و رویکرد به شهرداری است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار گفت: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری تغییر نگاه و رویکرد به شهرداری است.


وی با بیان اینکه نباید از شهرداری خارج از چارچوب وظایف و مأموریت‌هایش توقع داشت، افزود: در این دوره تلاش کرده‌ایم و تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد، در حوزه‌های دیگر نیز ورود کرده‌ایم.


حیدری ادامه داد: افتخار می‌کنیم که در این دوره مدیریت شهری، فضای نیمه‌‌تمام آسایشگاه جانبازان را به سرانجام رساندیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه از دولت توقع داریم بحث ایمن‌سازی و خرید واکسن را به‌طور جدی پیگیری کند، هم‌چنان به مردم توصیه می‌کنیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و در ایام نوروز از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

 

دولت‌مردان به فکر هم‌وغم مردم باشند

علیرضا شهریاری نیز عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور این جلسه گفت: دولت‌مردان باید شهروندان را مجاب کنند که جز رفع تبعیض‌ها و حل مسائل مردم، هم‌وغم دیگری ندارند. اما متأسفانه برخی مسئولان چنین نگاهی ندارند.

 

به گفته وی، امروز وظیفه همه سیاست‌مداران و نخبگان این است که در اندازه وسع خود برای رفع این اعتمادسوزی تلاش کنند. برای خروج از وضعیت کنونی، مدیران و مسئولان باید دست به تغییرات بزنند و تصمیمات نوین بگیرند. من وزیر بهداشت و همکاران ایشان را به حضرت عباس قسم می‌دهم که به‌جای قسم‌دادن مردم، هرچه سریع‌تر با تولید و خرید واکسن، واکسیناسیون را به‌طور گسترده آغاز کنند.

 

تصویب طرح دریافت بهای خدمات اتوبوس رانی مبتنی بر QR Code با قید دوفوریت

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، با عنایت به فرسودگی تجهیزات الکترونیکی دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی و عدم صرفه اقتصادی در نوسازی آن (بدلیل تغییرات سریع در حوزه‌های فناوری مرتبط و برآورد بالای هزینه نوسازی، نگهداری و پشتیبانی این تجهیزات در برابر بهای خدمات ناچیز دریافتی از مسافران) و در راستای تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و دستیابی به شهر انسان مدار و هوشمند، نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی استفاده از روش‌های هوشمند و با صرفه در دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی از قبیل رمزینه پاسخ سریع - QR Code با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و نظارت کارگروه فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر اقدام و نتایج آن را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ جهت بررسی و تصویب، به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

 

تبصره- نحوه اجرای پروژه طراحی و تولید سامانه شهری جامع اتوبوسرانی  و هزینه کرد اعتبارات مربوطه، منوط به نتایج مطالعات امکان سنجی و تصویب موضوع در شورای اسلامی شهر خواهد بود.

 

تصویب لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا

ماده واحده: اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا که از حیث منابع به مبلغ ۰۰۰، ۲۲۳، ۴۳۶، ۴۶۵ چهار صد و شصت و پنج میلیارد و چهار صد و سی و شش میلیون و دویست و بیست و سه هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۰۰۰، ۲۲۳، ۴۳۶، ۴۶۵ چهار صد و شصت و پنج میلیارد و چهار صد و سی و شش میلیون و دویست و بیست و سه هزار ریال (که منابع و مصارف نسبت به بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۵ درصد افزایش داشته است به شرح آلبوم پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

 

تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد مقدس

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد مقدس (آلبوم عمومی، حوزه اقتصادی و خالص سازمان‌ها)، به شرح آلبوم پیوست، ممهور به مهر شورای اسلامی شهر و با رعایت بند‌ها و تبصره‌های فایل پیوست تصویب شد.

 

تصویب آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌ها و شرکت‌های ذیل وابسته به شهرداری مشهد مقدس

▫️سازمان زمین و مسکن
▫️شرکت گردشگری، توسعه و عمران هفت حوض
▫️شرکت نمایشگاه بین المللی
▫️سازمان عمران و بازآفرینی شهری
▫️سازمان فردوس‌ها
▫️سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی
▫️سازمان مدیریت پسماند
▫️سازمان آتش نشانی
▫️سازمان پارک‌ها و فضای سبز
▫️سازمان اتوبوسرانی
▫️ شرکت بهره‌برداری قطار شهری
▫️ شرکت قطارشهری
▫️ سازمان حمل و نقل و ترافیک
▫️ شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی
▫️ سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه
▫️ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی
▫️ سازمان پایانه‌های مسافربری
▫️سازمان عمران
▫️موسسه فرهنگی شهرآرا
▫️سازمان فرهنگی و اجتماعی
▫️سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

تصویب لایحه اصلاح مصوبه ساماندهی دکل‌های مخابراتی

ماده واحده- در راستای لزوم تحقق و توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و با عنایت به ضرورت پایش‌های حرفه‌ای و اعمال نظارت‌های دوره‌ای مستمر در طول هر سال بر عملکرد مستحدثات موجود از حیث رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها، از ابتدای سال ۱۴۰۰، مدت اعتبار مجوز‌های صادره برای سایت‌های مخابراتی، ارتباطی و ...، مندرج در ماده ۷ مصوبه شماره ۵/۹۶/۲۱۸۰۹/ش مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ از دو سال به یکسال تغییر یافته و سایر شرایط ماده مذکور کماکان به قوت خود باقی است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->