کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری
سرخط خبرها

توزیع مرغ افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۶۱۶۴۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
توزیع مرغ افزایش می‌یابد
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی: ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تا ۳ هفته دیگر وارد بازار می‌شود
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز - «از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده ۵ میلیون و ۷۹۹ هزارو ۲۸۴ قطعه مرغ با متوسط سن ۴۵ روز آماده کشتار خواهد بود. این یعنی در ۲۱ روز ۱۱ هزارو ۵۹۸ تن گوشت که متوسط روزانه آن ۵۵۰ تن می‌شود، تولید خواهد شد و در این مدت از لحاظ تولید کمبودی وجود نخواهد داشت.» رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی روز گذشته در نشست خبری خود، با بیان برنامه‌های آینده برای سامان دادن به بازار مرغ گفت: مرغدارانی که نهاده یارانه دار دریافت می‌کنند، درصورتی که مرغ خود را تحویل ندهد، علاوه بر برخورد قانونی و تخلیه مرغ از مرغداری، از ادامه تأمین نهاده برای آن واحد جلوگیری خواهد شد. همچنین اگر مرغی بدون داشتن مجوز حمل از مرغ داری خارج شود، علاوه بر برخورد قانونی، مابه التفاوت یارانه پرداختی نیز از آن واحد پس گرفته خواهد شد.

محمدرضا اورانی افزود: از ۱۱۵۰ واحد مرغداری که از اول آبان نهاده دولتی دریافت کرده و جوجه ریزی انجام داده اند، ۱۳۸ واحد زیر ۷۰ درصد مرغ خود را تحویل داده اند که با آن‌ها برخورد خواهد شد. همچنین دستورالعمل‌های قانونی به ۱۲۰ کشتارکن دارای مجوز و ۱۴ کشتارگاه نیز ابلاغ شده است که درصورت اجرانشدن، با فرد و واحد متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته او، در استان ۱۵۸۰ واحد مرغ گوشتی فعال وجود دارد که از ابتدای سال تا ۲۳ اسفند بیش از ۸۲ میلیون و ۴۴۵ هزار قطعه جوجه ریزی در این واحد‌ها صورت گرفته است. این یعنی ۱۶۴ هزارو ۸۹۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ۳ نماینده از جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن وتجارت و دام پزشکی در کشتارگاه‌ها مستقر هستند، گفت: این افراد گوشت مرغ استحصالی را صورت جلسه می‌کنند و پس از تحویل به نماینده سازمان صمت، این گوشت‌ها به ۵۴۰ فروشگاه عرضه مجاز منتقل می‌شود.

اورانی همچنین درباره وضعیت بازار نهاده‌های دام و طیور گفت: از ابتدای سال تا ۲۰ اسفند بیش از ۹۷۰ هزار تن نهاده شامل ۲۱۷ هزار تن کنجاله سویا، ۵۶۰ هزار تن ذرت و ۱۹۱ هزار تن جو از محل واردات برای دام و طیور استان تأمین شده است. همچنین ۸۵ هزار تن سبوس گندم از کارخانجات آرد استان با قیمت ۱۴۰۰ تومان در اختیار دامداران سنگین و سبک استان قرار گرفته است.

او ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دامداری غیرصنعتی که از جهاد تقاضای اخذ مجوز کرده اند، متعهد شدند علوفه را خودشان تأمین کنند، اما بازدید‌های میدانی ما نشان می‌داد به جای کاشت علوفه در مزارعی که در اختیار دارند، به کشت دیگر محصولات اقدام می‌کنند. از سوی دیگر، کاهش میزان بارش‌ها دامداری‌های سبک و روستایی را در تأمین علوفه با مشکل مواجه کرد. با وجود این موارد، نیاز استان به علوفه وارداتی افزایش یافت، اما تأمین همه نیاز دامداران به علوفه وارداتی امکان پذیر نیست.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: ما توانستیم با همکاری استاندار دستور تأمین ۱۰ هزار تن جو و ۳ هزار تن ذرت مازاد را از وزارت جهادکشاورزی بگیریم که تاکنون ذرت آن تخصیص یافته است و جو نیز در این هفته تخصیص پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به قبضه علوفه داخلی توسط برخی از افراد گفت: این افراد که قدرت خرید و ذخیره سازی دارند، در فصل برداشت علوفه می‌خرند و در پاییز و زمستان بازار را قبضه می‌کنند، به طوری که اکنون جو بیش از ۶۰۰۰ تومان، کاه بیش از ۲۰۰۰ تومان، یونجه بیش از ۴۰۰۰ تومان و ذرت علوفه‌ای بیش از ۱۴۰۰ تومان است. این مبالغ بیش از ۳ برابر قیمت در فصل برداشت است؛ بنابراین ما باید در فصل برداشت نقدینگی را در اختیار واحد‌های تولیدی قرار دهیم تا بتوانند علوفه مورد نیاز خود را در فصل برداشت تهیه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->