زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش همکاری موسسه فرهنگی شهرآرا با کتابخانه‌های عمومی

  • کد خبر: ۶۱۷۶۳
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
افزایش همکاری موسسه فرهنگی شهرآرا با کتابخانه‌های عمومی
در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا بر لزوم افزایش همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و موسسه شهرآرا تاکید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در یازدهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با سید هادی فیاضی، مدیرعامل و مدیر مسئول موسسه فرهنگی شهرآرا مشهد دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، گفت: کتاب نیز نوعی رسانه است و کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی محل آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی هستند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ضمن تقدیر از همکاری موثر شهرآرا محله در انعکاس اخبار کتابخانه های عمومی مشهد، ادامه داد: امیدواریم این همکاری و هم افزایی در دوره مدیریت جدید که نشاط و طراوت و جوانی را نیز به همراه دارد، افزایش داشته باشد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی دانشگاه مردمی هستند و در تعریف جدید از کارکرد کتابخانه با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی، کتابخانه ها باید به انواع مطالبات اجتماعی پاسخ دهند و کتابداران مشاورانی هستند که می توانند محل رجوع مردم برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن ها باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تبیین جایگاه کتابخانه ها را از جمله زمینه های همکاری کتابخانه های عمومی و رسانه ها عنوان کرد و گفت: رسانه ها با ایجاد فضای اطلاع رسانی نسبت به کتابخانه ها و انعکاس اطلاعات کتابخانه ها می توانند نقش مهمی در جلب مشارکت مردمی و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

حجت الاسلام سبزیان کتابخانه ها را محل ایجاد سوژه های ناب خبری در سطح استانی و ملی عنوان کرد و گفت: بسیاری از کتابخانه ها به ویژه کتابخانه های حاشیه شهر و مناطق روستایی در فضاهایی ایجاد می شوند که هیچ مرکز فرهنگی دیگری در آن مناطق وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه شهرآرا نیز در این دیدار از افزایش همکاری در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری برنامه های مشترک با اداره کل کتابخانه های عمومی استان استقبال کرد.

سید هادی فیاضی گفت: آموزش سواد رسانه ای و برگزاری برنامه های فرهنگی موسسه از جمله رونمایی کتاب اهالی رسانه در فضای کتابخانه می تواند آغازین برنامه های عملیاتی مشترک بین شهرآرا و اداره کل کتابخانه های عمومی باشد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه ای نیز برای اعضای کتابخانه ها و کتابداران از جمله برنامه های مشترک موسسه شهرآرا و کتابخانه های عمومی خواهد بود.

 

منبع: روابط‌ عمومی ‌اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->