تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

سال ۱۳۹۹ و ۴۰۰ کلمه؟!

  • کد خبر: ۶۱۹۱۹
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
سال ۱۳۹۹ و ۴۰۰ کلمه؟!
ارژنگ حاتمی - روزنامه نگار
 این یکی از سخت‌ترین یادداشت‌هایی است که می‌توان نوشت. سال ۹۹ کلی سوژه دارد که نمی‌دانی به کدام بپردازی! آن هم وقتی به تو می‌گویند: «فقط ۴۰۰ کلمه!»
 
شاید سال ۹۹ را بتوان سال کرونا نامید. سال پیش همین مواقع بود که ترس از کرونا همه وجودمان را دربر گرفته بود، ماسک و دستکش یک بارمصرف و... کمیاب بود و برخی از ما‌ها حتی به فکر پختن نان در منزل افتاده بودیم. این روز‌ها وضعیت کرونا به همان سیاق است، با این تفاوت که کم کم ترسمان از کرونا ریخته و همان طور که برایمان کشته شدن سالیانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هم وطنان در اثر حوادث جاده‌ای طبیعی شده است، شنیدن این خبر که روزانه ۱۰۰ نفر از هم وطنانمان بر اثر کرونا بمیرند، چندان ترسناک نیست. هرچند گاهی با فوت آدم‌های معروف که سن چندانی ندارند، همچون علی انصاریان و مهرداد میناوند و... چندروزی سعی می‌کنیم شیوه نامه‌های پزشکی را جدی‌تر بگیریم، اما باز خیلی زود دچار فراموشی می‌شویم.
 
شاید یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های امسال رفتن «ترامپ» باشد. ترامپی که نه تنها ما، بلکه همه جهان او را به عنوان «رئیس جمهور دیوانه» می‌شناختند. برخی در داخل کشور تصور می‌کردند با آمدن بایدن، به یک باره دلار در کشورمان بسیار ارزان و همه چیز گل و بلبل می‌شود! اما دلار ۲۵ هزار تومانی و صف‌های مرغ این روز‌ها به ما یادآوری کرد که «نگاه به خارج برای حل مشکلات کشور غلط است» و مشکلات اقتصادی مان به بایدن و ترامپ و امثالهم ربطی ندارد و راه حل فقط رفع سوءمدیریت‌ها و حذف رانت خواری و دلال بازی و... است.
 
شاید امسال را بتوان سال سیاه بورس نامید. بازار بورس، مرغ تخم طلایی بود که مسئولان دولتی تصمیم به پاره کردن شکمش گرفتند تا همه تخم‌های طلایش را به یک باره بردارند. داستان «ای تی اف»‌ها و بالابردن قیمت سهم‌های حاضر در این صندوق‌ها با روش‌های مختلف (!) و... درنهایت فروختن سهام دولتی به مردم در سقف قیمتی و رهاکردن بازار و....
 
اشتیاق مردم به سرمایه گذاری در بورس، فرصتی طلایی بود که به راحتی آن را از دست دادیم. هرچند این روز‌ها بیشتر سهم‌های موجود در بازار بورس، از ارزندگی بالایی برخوردار هستند، بی اعتمادی سرمایه گذاران باعث شده است بازار آن چنان که باید با اقبال روبه رو نشود. هنوز آن‌ها به یاد دارند که چندروز بعد از آنکه گفته شد «همه چیز را به بورس بسپارید!» چه اتفاقی برای سرمایه هایشان افتاد! شاید مردم درباره سلامتشان و کرونا زود دچار فراموشی و بی خیال شیوه نامه‌ها شوند، منتها وقتی پای پول در میان باشد، دیرتر این چیز‌ها یادشان‌ می‌رود!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->