حادثه قتل در درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود خدمات دهی به بیماران سکته قلبی در سه مرکز درمانی مشهد بیش از ۳۰ درصد سالمندان یک بار در عمر خود، سقوط را تجربه می‌کنند سازمان سنجش کشور به تشریح اقدامات ۳۳ ماه گذشته خود پرداخت همه‌چیز درباره مراسم ازدواج «آنانت آمبانی» و «رادیکا مرچنت» آیا پشه آئدس به خراسان شمالی رسیده است؟
سرخط خبرها

دلیل افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی در اول فروردین ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۲۰۴۸
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
دلیل افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی در اول فروردین ۱۴۰۰
کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، ‌از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

 

دکتر ایرج حریرچی درباره چرایی افزایش شهرهای نارنجی و قرمز، گفت: زمانیکه میزان رعایت دستورالعمل‌ها از ۸۳.۳ درصد در طی یک ماه‌ونیم گذشته به ۵۹ درصد سقوط می‌کند، ‌ کاملا قابل انتظار بود که تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزایش یابد. به طوری که در حال حاضر ۵۱ شهر ما نارنجی و قرمز هستند. این درحالی است که مطلوب  ما در زمینه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹۰ درصد است.

 

وی افزود: مبنای قرمز و نارنجی یا زرد بودن شهرها، تعداد بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. بنابراین رنگ‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز شهرها بر اساس میزان بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشخص و اعلام می‌شود.

 

حریرچی ادامه داد: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، ‌اطلاع‌رسانی می‌شود و در شهرها هم اعلام می‌شود. بر این اساس از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، ‌ کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت در هر ۲۴ ساعت یکبار در شهر قرمز یک میلیون تومان و در هر ۲۴ ساعت یکبار در شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان خودروها جریمه می‌شوند.

 

منبع: ایسنا


اینجا ببینید: اعلام شهر‌های جدید قرمز و نارنجی | فرصت ۷۲ ساعته برای بازگشت از شهر‌های کرونایی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->