سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابتلای ۲۶ نفر به ایدز در یکی از روستاهای «لردگان»

  • کد خبر: ۶۲۰۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
ابتلای ۲۶ نفر به ایدز در یکی از روستاهای «لردگان»
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۲۶نفر از اهالی روستای لردگان واقع در شهرستان چهارمحال بختیاری به ایدز مبتلا شده‌اند.

به گزارش شهرارانیوز، محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز توضیح داد: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد ۱۸۰۰ نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی ۲۴۰ نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز ۲۰ نفر معتاد تزریقی هستند.

وی تصریح کرد:‌همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است و تنها ۲۶ نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.

قربانی گفت: انتشار این گونه اخبار موجب نگرانی مردم شده اما به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

نماینده مجلس در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد:‌ این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند.

وی تاکید کرد: باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند.

قربانی اضافه کرد: ما تاکنون تنها توانسته‌ایم ۴۲ درصد از مردم کشور را در حوزه بیماری‌های واگیر بیماریابی کنیم که این کار نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع اخیر باید به دنبال تزریق آرامش به جامعه باشند گفت: در این زمینه لازم است مراجع قضایی اقدام لازم را برای رسیدگی به وضعیت فرد بازداشت شده انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند.

منبع:فارس

گزارش خطا
برچسب ها: ایدز
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->