هلاکت و زخمی شدن ۹ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) صالحی امیری: لغو روادید بین ایران و ترکمنستان، گامی مهم در مسیر تسهیل ارتباطات فرهنگی است تجاوز دوباره آمریکا به پایتخت یمن (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) رییس سازمان عقیدتی سیاسی: ۳۰ هزار نفر از نیروهای ارتش، حافظ قرآن کریم هستند ویتکاف روسیه را به مقصد عمان ترک کرد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) گسترش همکاری‌های ایران و چین در ساخت بیمارستان‌های جدید آیت الله علم الهدی: اقتدار نظامی، ابزار بازدارندگی و سرمایه اعتماد عمومی است حضور پزشکیان در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان تازه‌ترین اظهارنظر ترامپ: توافق با ایران به خوبی پیش می‌رود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) سخنگوی القسام: رزمندگان ما تا پیروزی یا شهادت آمده مقابله هستند سخنگوی دولت: امیدواریم مذاکرات در زمان مناسب به نتیجه برسد بقائی: خاتمه دادن به تحریم‌های غیرانسانی علیه مردم ایران برای ما یک اولویت است اعلام آمادگی عراقچی برای ایجاد تفاهم بین هند و پاکستان روایت عارف از جلسه‌ با جمعی از نخبگان و خاطره‌اش از دانشگاه استنفورد آمار جدید قربانیان جنگ غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) ترامپ، کریمه را برای روسیه می‌داند؛ اوکراین و اروپا ابتدا آتش‌بس می‌خواهند سفیر هلند به وزارت امور خارجه احضار شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) حمله هوایی آمریکا به استان الحدیده یمن (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) ضرورت تقویت بنیه دفاعی و نقش‌آفرینی وزارت دفاع | بنیه دفاعی در هر شرایطی نباید تضعیف شود شمخانی: مذاکرات مسقط فرصتی برای موفقیت مشترک است ترامپ: فکر می‌کنم با ایران توافق می‌کنیم اژه‌ای: مستکبران با تحریم‌ دنبال فروپاشی اقتصاد ایران بودند عراقچی برای دور سوم گفت‌وگوها امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) راهی مسقط می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: کشور را فارغ از نتیجه مذاکرات اداره کنید| شکست آمریکا در طبس یادآوری قدرت خدا بود تجلیل رهبر انقلاب از برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان دیدار استاندار خراسان رضوی با استاندار اسبق خراسان کمیته‌های مشترک ایران و چین برای حل مسائل قضایی موجود میان ۲ کشور تشکیل شود یک حقیقت ناگفته درباره طبس
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->