ایهود اولمرت: جنگ غزه هیچ توجیهی ندارد درخواست نمایندگان آمریکا: برچیده شدن غنی‌سازی اورانیوم ایران عراقچی: پس از پاسخ ایران به پیشنهاد آمریکا، زمان و مکان دور بعدی مذاکرات تعیین می‌شود سخنگوی گردان‌های قسام: ارتش اسرائیل با عملیات‌های ویژه مواجه خواهد شد پزشکیان در گفت‌وگو با بن‌زاید: امیدواریم برکات عیدقربان زمینه‌ساز گسترش صلح و برچیده شدن جنگ از منطقه باشد دیدار نوه امام خمینی(ره) با خانواده شهید سیدحسن نصرالله در بیروت واکنش وزیر کشور به قتل الهه حسین‌نژاد | وضعیت حمل و نقل عمومی غیررسمی و اینترنتی بررسی می‌شود مجروح شدن بیش از ۱۰ صهیونیست در شمال غزه (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات جدید درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تأکید رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ارمنستان بر تعمیق روابط دوجانبه روسیه به ایلان ماسک پناهندگی می‌دهد ترامپ درپی تنش با ایلان ماسک، خودروی تسلای قرمزرنگش را می‌فروشد ابراز خوش‌بینی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا بازگشت رئیس مجلس و هیئت پارلمانی از اجلاس رؤسای مجالس کشور‌های عضو بریکس + فیلم حملات اخیر به اوکراین، پاسخی به «اقدامات تروریستی» کی‌یف ۸۰ هزار نفر در نماز عید قربان در مسجد الاقصی حضور یافتند (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) هشدار عراقچی به سه کشور‌ اروپایی| ایران در برابر نقض حقوق خود، واکنشی قاطع نشان می‌دهد مقام ایرانی: آمریکایی‌ها می‌دانند ایران هرگز توقف غنی‌سازی را نمی‌پذیرد قالیباف برازیلیا را ترک کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نامه‌ ایران به شورای امنیت پیرامون اتهامات آمریکا ایلان ماسک از استیضاح ترامپ حمایت کرد! روسیه انتقام گرفت| حمله گسترده به کی‌یف (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) پزشکیان: مصرف برق در ایران به ازای هر متر مربع ساختمان ۶ برابر بیشتر از کشورهای مشابه است ایلان ماسک، ترامپ را به ارتباط با پرونده‌ قاچاق جنسی کودکان متهم کرد دبیرکل سازمان ملل: جامعه بین‌المللی باید برای راهکار دوکشوری در فلسطین، تلاش کند ارتش رژیم اسرائیل هشدار حمله و تخلیه ضاحیه جنوبی بیروت را صادر کرد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان به‌مناسبت عید قربان (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) شکایت ایران از ادعا‌های بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->