رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی: سال ۲۰۲۵ سال جنگ است فعالیت دبیرخانۀ توسعۀ مکران متوقف شد! هلاکت تعدادی سرکرده داعش در حمله هوایی ارتش عراق عراقچی بر استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در توسعه روابط با قزاقستان تاکید کرد زمان تشییع پیکرهای شهیدان سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین اعلام شد تفکیک وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد پزشکیان بر تدوین نقشه راهبردی عملیاتی و قابل اجرا برای صنعت فضایی تاکید کرد فیلمبرداری در مکان ممنوعه، علت بازداشت مهدی نصیری رئیس پارلمان عراق وارد ایران شد ترامپ: کانادا باید به پنجاه‌ویکمین ایالت آمریکا تبدیل شود سردار نقدی: دشمن بیشتر از قدرت نرم جمهوری اسلامی وحشت دارد افزایش ۲ برابری پرواز‌های مشهد و پاکستان طی ۲۰ روز آینده الجولانی با بن سلمان در ریاض دیدار کرد یک پرونده جنایی جدید علیه همسر نتانیاهو تشکیل شد مصر: طرحی برای بازسازی غزه، بدون خروج فلسطینی‌ها داریم پزشکیان: ایجاد ساختار و برنامه‌ای برای تحول در نگرش و بینش مدیران مدارس ضروری است فرمانده سپاه امام‌رضا(ع): سپاه مولود انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) است نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی با حضور قالیباف و وزرای کشور و راه و شهرسازی (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) معاون اول رئیس جمهور: «اصلاح» از مرکز حکومت شروع شود چهل‌وششمین سالگرد انقلاب اسلامی، یادآور نقش بی‌بدیل جوانان در پیروزی و دفاع از میهن موشک اعتماد رونمایی شد + فیلم عارف: وظیفه دولت، حفاظت و احیای تالاب‌هاست الجولانی وارد ریاض شد + فیلم رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، اسفندماه به اتمام می‌رسد قالیباف: هیچ‌کس به‌اندازه مردم برای انقلاب هزینه نکرده است + فیلم الجولانی سه‌شنبه به ترکیه می‌رود (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) آیا تعطیلی شنبه‌ها برای همیشه منتفی شد؟ انقلاب اسلامی میراثی ماندگار و جاودان
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->