آخرین تقسیمات کشوری به استانداران ابلاغ شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: تشکیل ستاد ملی دائمی برای بسیج خدمت به زائران امام رضا (ع) حمله پهپاد صهیونیستی به یک خودرو در بنت جبیل (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) تاکید استاندار خراسان رضوی بر میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی صفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از سازمان بسیج مستضعفین بازدید کرد رهبر انقلاب: هربار به تابلوی عصر عاشورا فرشچیان نگاه کرده‌ام، گریه کرده‌ام آیت‌الله علم‌الهدی: نصب پنل خورشیدی برای مراکز پرمصرف ضروری است | اولویت با تامین برق ضروریات مردم است نه مراکز تفریحی پر مصرف موافقت رئیس‌جمهور با تفویض تمام اختیارات برای رفع ناترازی انرژی در خراسان رضوی شمار تلفات تروریست‌ها در درگیری با ارتش پاکستان به ۴۷ کشته رسید (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) دستور قوه قضاییه به دادگستری استان‌های مرزی برای فراهم‌کردن تسهیلات به زائران سردار رادان: استفاده از گذرنامه غیر در مرز پیگرد قانونی دارد ویدئو | توضیحات سخنگوی قوه‌قضائیه از آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی دادگستری زاهدان زنگنه: آنچه در پشت‌پرده مذاکرات در جریان است، کاملاً به‌نفع ایران است مهاجرانی: مسئولان از سؤالات خبرنگاران فرار نکنند لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد روزنامه سعودی الریاض: اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در جنگ غزه دست یابد مذاکرات ترامپ-پوتین و طرحی برای برقراری آتش‌بس میان مسکو-کی‌یف بیانیه وزارت خارجه در خصوص تحولات منطقه قفقاز | ابراز نگرانی از هرگونه مداخله خارجی در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران جریمه یک میلیارد دلاری دانشگاه کالیفرنیا بابت حمایت از غزه رئیس کمیسیون قضایی مجلس: خلاء قانونی در بکارگیری سلاح توسط محیط بانان به پایان می‌رسد استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: احتمال انتقال آب به مشهد از خارج حوزه برای تامین نیاز شهروندان ردپای سلاح‌های شکارچیان متخلف در اغتشاشات| اصلاح قانون حمل سلاح محیط‌بانان در دستور کار مجلس است محمد رعد: تحویل سلاح یعنی خودکشی برای لبنان| شرافتمان را نمی‌فروشیم پزشکیان: در دنیا برخی از خود فروخته‌ها اخبار را بر اساس نیت‌های شوم استعمارگران و متجاوزان مدیریت می‌کنند ارتش پاکستان: ۳۳ تروریست را در خط مرزی با افغانستان کشتیم نتانیاهو تعلیق صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به اسرائیل از سوی آلمان را پاداشی برای حماس دانست سندرز: در جنگ غزه بایدن خطا کرد و ترامپ این اشتباه را بدتر ادامه داد
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->