ویدئو | بار کج تمدن غرب وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان: عدم همکاری پاکستان مانع دستیابی توافق در استانبول شد نماینده مجلس: آب و برق و گاز گران شده است اما کالابرگ اجرا نمی شود | زمزمه هایی از افزایش قیمت بنزین می شنویم تناقض در اظهارات طالبان و سازمان ملل درباره آخرین وضعیت مواد مخدر در افغانستان (۱۸ آبان ۱۴۰۴) برنامه‌های هفته «هوافضای سپاه» اعلام شد استاندار خراسان رضوی: حتی یک تلفات در زمان بحران زیاد است | خشکسالی، ابرچالش امروز خراسان رضوی درخواست نماینده مجلس از وزارت بهداشت برای رسیدگی بیشتر به مسئله تأمین دارو در کشور جزئیات طرح جدید مجلس برای اصلاح قانون محکومیت‌های مهریه رسایی: گرانی‌های پی‌درپی نتیجه یک طرح براندازانه نرم اقتصادی است تل‌آویو به واشنگتن و ارتش لبنان درباره بازگشت قدرت حزب‌الله هشدار داد اعلام وصول سؤال از وزرای ورزش و ارتباطات در صحن علنی مجلس تحریم‌های یک‌جانبه و غیر قانونی آمریکا مصداق جنگ تمام عیار علیه ایرانیان است معاون وزیر خارجه از آخرین وضعیت لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور گزارش داد پزشکیان: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مجدد اجرا می‌شود وزیر اقتصاد: تفاهم با بانک مرکزی برای عملی‌شدن وعده کاهش زمان ترخیص کالا اجرایی خواهد شد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قانون حذف ۴ صفر از پول ملی، حسابرسی و بودجه‌نویسی را تسهیل می‌کند تأکید سفیر آذربایجان در ایران، بر توسعه روابط میان تهران و باکو کلیات طرح اصلاح قانون مهریه تصویب شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) + فیلم عراقچی: در حال حاضر هیچ امکانی برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا وجود ندارد ایران و کنیا تفاهم‌نامه زیست‌محیطی امضا خواهند کرد وزیر میراث فرهنگی وارد ریاض شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) ۱۶۰ نفر از ۳۰۰ محکوم امنیتی کشور مشمول عفو معیاری شدند قالیباف: در اجرای کالابرگ به شیوه جدید، کاهش مشکل مسکن و ساماندهی درمان مردم در اولویت است احمد الشرع با هدف دیدار ترامپ وارد آمریکا شد عراقچی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی، بر ضرورت ادامه گفت‌و‌گو‌ها با افغانستان برای کاهش تنش تأکید کرد اردوغان بلوکه کردن دارایی‌های الجولانی را لغو کرد اعتراض آلمانی‌ها به صادرات سلاح از این کشور به اراضی اشغالی
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->