مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انفجار در دریای عمان و آغاز یک جنگ رسانه‌ای

  • کد خبر: ۶۰۱۰۲
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
انفجار در دریای عمان و آغاز یک جنگ رسانه‌ای
حادثه انفجار کشتی «هلیوس ری» در دریای عمان گمانی زنی‌های زیادی را درباره علت وقوع آن در سطح رسانه‌های مختلف مطرح کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کشتی «هلیوس ری» که حامل اتومبیل بود و از بندر دمام در عربستان سعودی به سمت سنگاپور حرکت می‌کرد، در فاصله میان پنجشنبه و صبح جمعه دچار سانحه انفجار شد.
 
به گفته‌ پایگاه داده‌های کشتی رانی سازمان ملل، این کشتی تجاری که با پرچم پاناما در حرکت بوده است، تحت مالکیت شرکت کشتیرانی «رِی» در تل آویو قرار دارد.
 
«رادیو کان» به نقل از «رامی اونگار»، صاحب کشتی، گزارش کرده است که به علت انفجار، حفره‌هایی در بدنه کشتی ایجاد شده است که قطر آن‌ها «تقریبا ۱.۵متر است و هنوز معلوم نیست که علت شلیک موشک بوده یا انفجار مین‌هایی که ممکن است به کشتی چسبانده شده باشد.»
 
اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها حاکی از این است که دراثر این انفجار، بدنه کشتی بارکشی از دو قسمت آسیب دیده است. در سانحه‌ای که هنوز دلیل آن به دقت معلوم نشده، ضربه جدی به کشتی وارد نیامده است و هیچ کس از ۲۸خدمه آن آسیب ندیده اند، اما کشتی ناچار شده است برای تعمیر به بندر دبی برود.
 

گمانه زنی‌ها

روزنامه «کیهان» در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد مدعی شد که حمله اخیر به کشتی خودروبر یک شرکت مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای عمان که طی آن دو جای بدنه کشتی سوراخ شده، پاسخی از جانب نیرو‌های مقاومت به حملات چند روز گذشته به نیرو‌های مسلح شیعی در سوریه و عراق بوده است.
 
«کیهان» همچنین ادعا کرده این کشتی به ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک بوده و از آنِ یک مقام امنیتی این رژیم بوده است. با این حال مقام‌های کشورمان تاکنون دراین باره موضعی رسمی نگرفته اند.
 

اتهام زنی مقامات رژیم صهیونیستی

مقام‌های رژیم صهیونستی گمان می‌کنند که کشتی باربری‌ای که در دریای عمان دچار سانحه شده، از سوی ایران با مین یا موشک مورد حمله قرار گرفته است. در این راستا بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شده است که ایران در حادثه انفجار در کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان دست داشته است. وی با طرح این ادعای بی اساس گفت: «ارزیابی‌های اولیه و نزدیک بودن فاصله کشتی به آب‌های ایران در هنگام وقوع انفجار این تصور را تقویت می‌کند که ایران پشت این ماجرا قرار دارد. آن‌ها به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌های اسرائیل و شهروندان ما هستند.»
 
همچنین نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با اتهام زنی به ایران درباره سوراخ شدن کشتی رژیم صهیونیستی در آب‌های عمان رجزخوانی کرده و نوشته است که آن‌ها ساکت نخواهند بود و ایرانی‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. شرکت امنیت دریایی «درایاد گلوبال» نیز در گزارش خود درباره این انفجار نوشت: «هرچند جزئیات این حادثه مشخص نیست، احتمال واقع گرایانه‌ای وجود دارد که این حادثه نتیجه فعالیت‌های نامتقارن نیرو‌های نظامی ایران باشد.» در این شرایط، برخی اخبار ضدونقیض از سفر هیئتی از رژیم صهیونیستی به دبی برای بررسی حمله به کشتی تجاری «هلیوس ری» خبر می‌دهند، اگرچه خبر احتمال لغو این سفر به واسطه هراس از ایران نیز در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
 

پاسخ جهانگیری

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در دیدار با فعالان سیاسی استان گلستان با اشاره به مخاطرات پیش روی کشور و تبلیغات منفی و تهدیداتی که علیه کشور انجام می‌شود، گفت: «امروز در سطح منطقه‌ای و بین المللی هر اتفاقی بیفتد، انگشت اتهام را متوجه ایران می‌کنند؛ همان طورکه آتش گرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی را به ایران نسبت می‌دهند. باید در این خصوص بیش از گذشته حساسیت داشت.»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->