نخست وزیر رژیم اسرائیل به واشنکتن می‌رود انتشار کتاب «رهبر حکیم» توسط انتشارات الگوریتم لندن اسکندر مومنی: برخورد جدی با نفوذی‌ها و اتباع غیرمجاز ادامه دارد حمله موشکی از نوار غزه به اسرائیل | اشکنازی: کابینه نتانیاهو در جنگ با غزه شکست سنگینی متحمل شده است ترامپ به مذاکرات تجاری با کانادا پایان داد مقام صهیونیست: کاهش سطح تهدید از سوی سوریه و حزب‌الله، زمینه‌ساز اجرای عملیات بزرگ علیه ایران شد حضور هیئت دیپلماتیک ایرانی در مرز دوغارون خراسان رضوی ترکیه: اقدام ایران در برابر اسرائیل، دفاع مشروع از خود بود حبس ابد ۴ سرباز ترکیه‌ای به دلیل شکنجه و قتل آوارگان سوری پاسخ موشکی ایران به اسرائیل پدافند موشکی آمریکا را شدیدا ضعیف کرد معاریو: اهداف اعلام شده جنگ غزه یکی پس از دیگری فرو می‌ریزند همه واحد‌های قوه قضاییه در تهران فردا (شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴) غیرفعال است گروسی بار دیگر خواستار ادامه نظارت هسته‌ای در ایران شد استاندار خراسان رضوی: جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی فرصتی برای نمایش همگرایی ایرانیان شد شرط ایران برای ارسال اورانیوم غنی شده ۲۰ و ۶۰ درصد به خارج از کشور اعلام شد ورود کماندو‌های اسرائیلی به سایت فردو بلوف است ترامپ: یکی باید ایران را بازرسی کند؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا خودمان! رییس سازمان انرژی اتمی ایران: متعهد به صیانت از منافع ملی و دستاوردهای علمی هستيم دوگانه‌سازی امت ـ ملت؛ سناریوی جدید برای تضعیف انسجام ملی عراقچی: اصرار گروسی بر بازدید از سایت‌های بمباران‌شده تحت نظارت دارای نیت سوء است گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه هند و انگلیس پیدا شدن قرص‌های مخدر در کیسه‌های آرد ارسال شده به غزه دستگاه‌های اجرایی استان تهران فردا (۷ تیر) تعطیل شدند وزارت خارجه روسیه سفیر آلمان را احضار کرد (۶ تیر ۱۴۰۴) تقدیر الیاس حضرتی از محمود کریمی بابت توجه ویژه به موضوع «وطن» درخواست ایران از سازمان جهانی بهداشت برای محکومیت تجاوز نظامی اسرائیل و آمریکا گزارشگران ویژه سازمان ملل حمله آمریکا به ایران را محکوم کردند
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->