تصویب ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان حمله با سلاح سرد در ژاپن یک فوتی و دو مجروح بر جای گذاشت (۴ بهمن ۱۴۰۳) انفجار خودرو در شهر منبج سوریه با یک کشته و ۷ مصدوم (۴ بهمن ۱۴۰۳) وزیر نیرو وعده داد: بهبود وضعیت آب و برق در تابستان ۱۴۰۴ همسویی مجلس شورای اسلامی با گفتمان وفاق ملی دولت چهاردهم رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: انحصارطلبی بخش دولتی مانع رشد تعاون شده است انتقاد تند ترامپ به سیاستهای بایدن: هزاران قاتل و تروریست در آمریکا حضور دارند عارف: راه رشد اقتصادی از میدان‌داری بخش خصوصی می‌گذرد ترامپ حفاظت فیزیکی پمپئو و برایان هوک را لغو کرد بیانات رهبر انقلاب در دیدار عوامل برگزاری کنگره شهدای کاشان+ویدئو نگاهی به اهمیت سفر سید عباس عراقچی به کابل ربیعی: به اصلاحات سخت اقتصادی و حضور در اقتصاد جهانی نیاز داریم پزشکیان: در مملکت اگر من و شما بیل نزنیم با امضا چیزی درست نمی‌شود همتی: با همکاری بانک‌ها و بیمه‌ها مشکل کمبود سرانه آموزشی را حل می‌کنیم ویدئو| پزشکیان: هر امضایی بخواهید می‌دهم که بی‌عدالتی را حل کنید اما پول ندارم بدهم ماجرای پذیرش فرجام‌خواهی توماج صالحی از سوی شهید رازینی چه بود؟ مجمع نمایندگان استان، پشتوانه اندیشه‌ورزی دستگاه‌های اجرایی | آیین اختتامیه اجلاس هم‌اندیشی مجمع نمایندگان ادوار خراسان رضوی برگزار شد+ویدئو پرونده قضایی برای سرقت میلیون‌ها لیتر سوخت هواپیما در بندرعباس تشکیل شد بازدید جمعی از مسئولین، اقتصاددانان، ورزشکاران و فعالان رسانه‌ای و فرهنگی از نمایشگاه «پیشگامان پیشرفت» + عکس (۴ بهمن ۱۴۰۳) پزشکیان: خواهید دید شعار می‌دهیم یا عمل خواهیم کرد | رود کارون یک فرصت طلایی است که می‌تواند برای خوزستان اشتغال‌زایی کند جزئیات قوانین معافیت سربازی اعلام شد (۴ بهمن ۱۴۰۳) آیت الله علم الهدی: سلامتی و امنیت، پایه های اصلی پایداری جامعه است برنامه‌ها و رایزنی‌های فشرده ظریف در حاشیه اجلاس داووس ۲۰۲۵ + عکس دستور پزشکیان برای توسعه صنعت گردشگری در ساحل کارون وزیر دفاع: صنعت دفاعی همواره قطب کشنده جریان علم و فناوری است پزشکیان از فاز یک طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز و کارون بازدید کرد (۴ بهمن ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به اظهارات دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با شفافیت برنامه هسته‌ای ایران عراقچی به‌زودی به افغانستان سفر خواهد کرد
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->