جمعی از معلمان، شنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند نتانیاهو از ترس بازداشت، سفرش به واتیکان را لغو کرد شهادت ۱۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ایران به معاهده «منابع ژنتیک و دانش سنتی» پیوست انصارالله یمن: از تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا هیچ هراسی نداریم چین: به حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای احترام می‌گذاریم قالیباف: زمینه تقویت عملی روابط اقتصادی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی فراهم شده است پیام تسلیت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت برای درگذشت یک عکاس خبری و یک روزنامه‌نگار سیاسی دادگاهی در دانمارک ۲ فرد را به جرم هتک حرمت قرآن کریم جریمه کرد خروج طالبان از لیست سیاه و جهش همکاری‌های روسیه و افغانستان عراقچی: هیچ سناریویی برای چشم‌پوشی از غنی‌سازی وجود ندارد سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران ادعای ترامپ: با ایران به توافق می‌رسیم؛ با تجارت با تهران مشکلی ندارم آیین گرامیداشت فردوسی در دانشگاه اقتصاد و روابط بین‌الملل پکن برگزار شد کتاب خاطرات رهبر انقلاب از زندگی پدرشان منتشر می‌شود ترامپ: ممکن است با پوتین تماس بگیرم؛ ما باید دیدار کنیم افزایش شهدای غزه به ۵۳ هزار و ۱۱۹ شهید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) روایت غریب‌آبادی از نشست ایران و ۳ کشور اروپایی در استانبول وزیر بهداشت به سوئیس سفر می‌کند ایران و اوکراین، محور دیدار روبیو با مشاوران امنیت ملی تروئیکای اروپا در استانبول وزیر خارجه تاجیکستان وارد تهران شد قالیباف در مرکز فرهنگی اسلامی اندونزی حضور یافت آیت‌الله علم‌الهدی: شهید رئیسی مدیری کم‌نظیر در مردمی بودن | شهید جمهور سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داد ترامپ: مسئله برنامه هسته‌ای ایران را به هر شکل حل می‌کنیم عبداللطیف رشید: روابط عراق و ایران قوی، مستحکم و تاریخی است حزب‌الله: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است | سلاح‌ خود را بدون تضمین تحویل نخواهیم داد ترامپ: با عربستان، قطر و امارات «دوستی بزرگی» داریم پایان مذاکرات سه جانبه ترکیه، آمریکا و اوکراین (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->