استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار استان واکنش محسن رضایی به تحولات سوریه | اعراب، بیدار شوید! ضرورت تعیین تکلیف لایحه سازمان ملی مهاجرت | برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد بررسی لایحه در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی را مطرح کرده‌اند شورای نگهبان میان‌دار اسلامیت و قانون‌گرایی وسایل نقلیه فرسوده یکی از دلایل اصلی ناترازی بنزین در کشور است پارلمان روسیه: فعالیت واتساپ در فضای دیجیتال روسیه نقض امنیت ملی است سئول، توکیو و واشنگتن بر حفظ قدرت بازدارندگی برابر کره‌شمالی هم‌پیمان شدند لزوم همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی خانه‌های خالی آزادی‌خواه: دولت باید با پرداخت سریع مطالبات، مانع ضرر گندمکاران شود فیدان بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد ترامپ دوباره مدعی شد: توانایی هسته‌ای ایران را نابود کرده‌ایم سخنگوی نیروهای مسلح یمن: فرودگاه بن گوریون را با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار دادیم حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی | پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون به حالت تعلیق درآمده‌اند ایران در حال بررسی درخواست اروپا برای ازسرگیری مذاکرات است ادارات ۶ شهر خوزستان فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) دورکار شدند آمادگی کامل مرز خسروی برای اربعین ۱۴۰۴ سفر رئیس موساد به واشنگتن؛ اسرائیل دست به دامن آمریکا شد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: وزارت اقتصاد بر شرکت‌ها بورسی باید نظارت جدی داشته باشد دولت آلمان خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد خودکشی ۱۸ نظامی اسرائیلی از ابتدای سال ۲۰۲۵ سازمان ملل: در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشور‌های اروپایی دخالت نمی‌کنیم نرخ کرایه از مرز بین‌المللی شلمچه تا عتبات عالیات چقدر است؟ ۳ کشته در انفجار در یک مرکز نظامی آمریکا تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره تحولات سوریه نورمن: پیشنهاد تمدید ضرب‌الاجل فعال‌سازی مکانیسم ماشه مطرح شده است ردپای کولبران در ورود تجهیزات جاسوسی اسرائیل به ایران احتمال برگزاری مذاکرات جدید هسته‌ای میان ایران و اروپا در هفته آتی
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->