نتانیاهو مدعی پیشرفت در توافق مبادله اسرا شد پوتین با بشار اسد دیدار می‌کند (۳ دی ۱۴۰۳) حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟ (۳ دی ۱۴۰۳) معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی منصوب شد (۳ دی ۱۴۰۳) «ابومحمد الجولانی» با وزیر مشاور قطر در امورخارجه دیدار کرد تاکید پزشکیان بر عزم دولت ایران برای تکمیل راهگذر شمال-جنوب مخبر به شایعه استعفای پزشکیان واکنش نشان داد پزشکیان: باید از توسعه پایتخت جلوگیری کرد نتانیاهو بازهم به دادگاه رفت دولت لایحه اجرای معاهده منع تولید و به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی و انهدام آن‌ها را به مجلس تقدیم کرد قالیباف: برخی تحقیقات علمی دانشگاه امام حسین (ع) به مرحله تولید رسیده است سخنگوی وزارت امور خارجه: دور دوم گفت‌و‌گو‌های ایران و سه کشور اروپایی، هفته آخر دی ماه برگزار می‌شود تبدیل اتاق‌های اندیشه‌ورزی به سازمان‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای ‎ کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار برکناری ظریف با ورود دیوان عدالت اداری شد محسنی‌ اژه‌ای: نگذارید کار مردم در تعطیلاتی که پیش می‌آید، زمین بماند عارف: ناترازی انرژی، ضربه سنگینی به صنعت می‌زند سیدحسن خمینی: از آسیب‌های جهان امروز این است که دین را شُل می‌گیریم ویدئو| گردش شبانه و قهوه نوشی وزیر خارجه ترکیه و ابومحمد الجولانی در دمشق بازگشایی سفارت عربستان در افغانستان (۲ دی ۱۴۰۳) توزیع برخی مواد غذایی در پروازهای داخلی و خارجی ممنوع شد نتانیاهو علیه انصارالله یمن یاوه‌گویی کرد ویدئو| محمد الجولانی با کت و شلوار و کراوات با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد وزارت خارجه اتهامات دادگستری آمریکا علیه تبعه کشورمان را رد کرد ابراز امیدواری مشاور امنیت ملی آمریکا برای توافق ترامپ با ایران جزئیات سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط انصارالله یمن (۲ دی ۱۴۰۳) عراقچی: رژیم صهیونیستی علیرغم همه جنایات و تجاوزات خود نتوانسته به اهداف شیطانی خود دست یابد دیدار و گفتگوی وزیر خارجه ترکیه با الجولانی در دمشق
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->