آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

مصدوم شدن بیش از ۲۵ هزار مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی

  • کد خبر: ۶۲۴۲۴
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
مصدوم شدن بیش از ۲۵ هزار مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۲۵ هزار و ۶۹۳ مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۲۵ هزار و ۶۹۳ مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور خبر داد.

مجتبی خالدی با اعلام آخرین گزارش خدمات اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز از ۲۵ اسفند ۹۹ تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ اظهار داشت: کل مراجعان برای دریافت خدمات فوریتی و اورژانسی در این مدت یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۱۸ نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۵۹ هزار و ۶۹۸  نفر بستری شده‌ اند، همچنین ۲۳ هزار و ۹۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۷ هزار و ۵۹۰  نفر تحت عمل جراحی اورژانس قرار گرفتند. ۷۳ هزار و ۹۹۶ نفر عمل جراحی الکتیو(غیر اورژانسی) انجام داده‌اند. علاوه بر اینها از تعداد کل مراجعان تعداد ۱۸۳ هزار و ۴۱۷ نفر به دلیل مشکل تنفسی، ۱۰۵ هزار و ۵۲۵ نفر به دلیل مشکلات ترومایی، ۵۸ هزار و ۱۲۳ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ۶۱ هزار و ۸۱۸ نفر به دلیل مشکلات گوارشی و پنج هزار و ۵۱۵ نفر به دلیل سکته مغزی مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۵۲ هزار و ۲۷۲ ماموریت بوده، گفت: ۲۳ هزار و ۹۸۲ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده که از این تعداد پنج هزار و ۷۵۷ عملیات در محل درمان شده و ۱۹ هزار و ۹۳۶ مورد نیز به مرکز درمانی منتقل شده است؛ همچنین ماموریت‌های غیر ترافیکی ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ بوده که ۵۲ هزار و ۹۷۷ نفر در محل درمان و ۵۰ هزار و پنج نفر به مرکز درمانی منتقل شده اند.

خالدی در خصوص حوادث ترافیکی که طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ رخ داده، گفت: تعداد کل ماموریت‌های انجام شده ۲۳ هزار و ۹۲۸ مورد بوده که ۶۰ درصد آن در معابر شهری، ۳۴ درصد آن در معابر برون شهری، پنج درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر محل‌ها رخ داده است.

وی گفت: استان تهران با دو هزار و ۸۵۰ مورد بیشترین ماموریت و استان خراسان رضوی با هزار و ۷۴۰ مورد بیشتری مصدوم اعزامی را داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد کل مصدومین حوادث ترافیکی ۲۵ هزار و ۶۹۳ نفر بوده، افزود: از این تعداد ۱۷ هزار  و ۸۷۶ نفر مرد و ۶ هزار و ۹۷۹ نفر زن بوده اند که پنج هزار و ۷۵۷ نفر در محل درمان شدند و از ۱۹ هزار و ۹۳۶ مصدوم اعزامی ۱۹ هزار و ۸۶۱ نفر به صورت زمینی و ۷۵ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

وی در خصوص حوادث غیر ترافیکی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ نیز گفت: در مجموع ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ مورد حادثه غیرترافیکی رخ داده که ۵۶ درصد آن در معابر شهری، ۳۱ درصد معابر برون شهری، ۱۲ درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر اتفاق افتاده است.

خالدی با بیان اینکه تعداد کل مصدومین حوادث غیر ترافیکی ۱۰۲ هزار و ۹۸۲  نفر بوده، افزود: از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۰۷ نفر مرد و ۴۲ هزار و ۴۲۹ نفر زن بوده اند که ۵۲ هزار و ۹۷۷ نفر در محل درمان شدند و از ۵۰ هزار و پنج مصدوم اعزامی ۴۹ هزار و ۹۴۴ نفر به صورت زمینی و ۶۱ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->