جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

  • کد خبر: ۶۲۸۶۰
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش باران در برخی جاده‌های استان شامگاه شنبه موجب لغزندگی سطح محورهای ارتباطی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش باران در برخی جاده‌های استان شامگاه شنبه موجب لغزندگی سطح محورهای ارتباطی شده است.

 

ابراهیم نصری افزود: در حال حاضر بارش باران در مسیرهای ارتباطی شهرستانهای تربت جام، درگز، تربت حیدریه، بردسکن، باخرز و فریمان گزارش شده و سطح این محورها لغزنده است.

 

وی ادامه داد: بارش باران در بخش احمد آباد شهرستان مشهد و آزادراه مشهد-باغچه نیز گزارش شده است.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز شنبه جو این استان تحت تاثیر سامانه ای ناپایدار جوی قرار گرفته که پیامد آن وزش باد شدید تا خیلی شدید، افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش فعالیت این سامانه تا یکشنبه شب این هفته ادامه خواهد یافت که به دنبال آن وزش باد توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید همراه با بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

 

همچنین وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب بویژه در شمال غرب، شرق و مرکز استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

 

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

 

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->