نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

دورخیز دوباره مشهد برای لیگ برتر فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۶۳۰۰۸
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
  • ۱
دورخیز دوباره مشهد برای لیگ برتر فوتبال بانوان
۳ نماینده خراسان ۲ روز دیگر در لیگ دسته‌یک فوتبال به میدان می‌روند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تنها‌نماینده فوتبال بانوان مشهد برای دومین‌بار در لیگ دسته‌یک فوتبال دختران شرکت می‌کند تا شانس خود را برای صعود به لیگ برتر بیازماید. شاید با این موفقیت طلسم فوتبال بانوان مشهد نیز در لیگ برتر این رشته شکسته شود.

لیگ دسته‌یک فوتبال از ۱۸‌فروردین با شرکت ۱۹ تیم آغاز می‌شود و تا ۲۳‌فروردین به‌صورت متمرکز ادامه خواهد داشت. سال گذشته محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه‌ها باعث شد تا لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان برگزار نشود. آخرین‌باری که فوتبالیست‌ها در لیگ‌یک به میدان رفتند، به مرداد‌۹۸ بازمی‌گردد؛ جایی که آویسا خوزستان و هیئت البرز موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند و در لیگ امسال نیز به میدان رفتند. در همان دوره تیم سایپا مشهد نیز برای کسب جواز صعود به لیگ برتر بانوان پا به میدان گذاشت و در جمع ۴ تیم مرحله نهایی نیز قرار گرفت، اما با بدشانسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

حضور لیگ‌برتری‌ها در مشهد

حالا پس از فاصله‌ای نوزده‌ماهه، سایپای مشهد قرار است بازهم شانس خود برای صعود به لیگ برتر را امتحان کند، هر‌چند این‌بار مصمم‌تر از گذشته، تصمیم دارد طعم لیگ برتر را بچشد. شادی مهینی، مربی تیم ملی نوجوانان و مدرس فدراسیون، هدایت تیم را برعهده دارد و ۵ بازیکن لیگ‌برتری نیز به ترکیب تیم اضافه شده‌اند تا تیمی با‌تجربه راهی میدان شود.
امسال به‌جز سایپا مشهد، ۲ تیم دیگر نیز از خراسان رضوی در لیگ‌یک حضور دارند. تیم‌های کیان نیشابور و شاهین تربت‌حیدریه نیز تیم‌های خراسانی این دوره هستند.

میزبانی تربت‌حیدریه از خراسانی‌ها

تیم‌ها براساس قرعه‌کشی انجام‌شده در ۴‌گروه قرار گرفتند. هر‌چند در این مسابقات نیز تیم‌های خراسانی در یک گروه جای گرفته‌اند. در گروه خراسانی‌ها، شاهین تربت‌حیدریه میزبان است و سایپا به‌همراه کیان نیشابور، سرخ‌پوشان اترک و آذرخش شهریار باید در این شهر با یکدیگر رقابت کنند. در گروه دیگر شهرداری بندرعباس، شاهین کرمان، ملی‌پوشان شهرکرد، جندی‌شاپور دزفول و مشتقین ایرانیان حضور دارند. گروه بعدی نیز ترکیبی از تیم‌های صبای معر تبریز، ستاره جاوید سنندج، شهیدیار علی کرمانشاه، آرش کرمانشاه و بادرود تهران است. تنها‌گروه چهارتیمی لیگ امسال نیز با حضور تیم‌های سپیدار مازندران، پیشتازان اردلان، هیئت فوتبال گلستان و تام اصفهان خواهد بود.

از هر گروه ۲ تیم به دور نهایی صعود می‌کنند و علاوه بر رقابت برای کسب جواز حضور در لیگ برتر، لیگ‌یک زنان در فصل آینده را تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب از سال آینده لیگ‌یک بانوان با ۸ تیم برگزار می‌شود و دیگر فراخوانی برای شرکت تیم‌ها داده نمی‌شود و مسابقات بانوان نیز همچون مردان سرو‌سامان می‌گیرد. هنوز زمان برگزاری مرحله نهایی لیگ‌یک امسال اعلام نشده است.

حضور باوجود مشکلات

در‌حالی‌که روز گذشته دختران فوتبالیست مشهدی تست کرونای دادند و برای حضور در مسابقات آماده می‌شوند، احمد زینلی، مدیر باشگاه سایپا مشهد، درباره وضعیت این تیم گفت: شرایط نسبت به ۲ سال پیش که در لیگ‌یک شرکت کردیم، تغییری نکرده است. امیدوار بودیم حامی مالی در کنار تیم باشد؛ اما این اتفاق نیفتاد و تنها به اصرار بازیکنان که علاقه‌مند بودند، تصمیم گرفتیم در مسابقات حاضر شویم.

او ادامه داد: با‌این‌حال تلاش کردیم تا تیمی قابل‌قبول راهی میدان کنیم. مهینی، مربی تیم ملی و استعدادیاب فدراسیون، هدایت تیم را برعهده دارد و ۳ بازیکن از ذوب‌آهن و ۲ بازیکن از وچان کردستان و شهرداری سیرجان نیز جذب کرده‌ایم. باقی بازیکنان از مشهد و شهرستان‌های استان همچون تربت، سرخس و فریمان هستند.
زینلی گفت: متأسفانه زمان خوبی نیست و زمین‌های چمن در استراحت هستند و کمی با مشکل چمن روبه‌رو شدیم؛ اما با کمک هیئت فوتبال استان بخشی از این مشکل حل شد. برای میزبانی از مسابقات در مشهد نیز درخواست دادیم؛ اما فدراسیون همچون دوره گذشته با میزبانی مشهد موافقت نکرد و تربت‌حیدریه را به‌عنوان میزبان معرفی کرد.

مدیر تیم دختران سایپا با اشاره به دیگر‌تیم‌های هم‌گروه مشهد خاطرنشان کرد: بقیه تیم‌ها نیز خوب و سرسخت هستند و هدایت تیم شهریار را سرمربی سابق تیم لیگ‌برتری سپاهان برعهده دارد. بازیکنان تیم کیان نیشابور نیز همان بازیکنانی هستند که با تیم سایپا قهرمان ایران شدند. امسال با هزینه شخصی راهی مسابقات می‌شویم؛ با‌این‌حال درخواست حمایت و مساعدت برای دختران فوتبالیست مشهد داده‌ایم و امیدواریم با آن موافقت شود و بتوانیم پس از سال‌ها غیبت یک تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
سلام ممنون میشم ی شماره بدید برای ثبت نام در فوتبال بانوان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->