تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

صعود سایپا و کیان به دور بعدی لیگ دسته یک فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۶۳۷۷۷
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
صعود سایپا و کیان به دور بعدی لیگ دسته یک فوتبال بانوان
دختران فوتبالیست مشهد و نیشابور برای رسیدن به لیگ برتر باید با ۶ تیم دیگر رقابت کنند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ۲ تیم سایپای مشهد و کیان نیشابور به‌ترتیب به‌عنوان تیم اول و دوم راهی مرحله بعدی لیگ یک شدند و در کنار این موفقیت، آن‌ها در جمع ۸ تیم تشکیل‌دهنده لیگ دسته‌یک سال آینده قرار گرفتند.
مرحله نخست لیگ دسته‌یک فوتبال دختران کشور با مشخص‌شدن ۸ تیم برتر در ۴ شهر به پایان رسید تا رقابت برای صعود به لیگ برتر بانوان داغ‌تر شود.
 
لیگ دسته‌یک فوتبال در ۴ روز پیگیری شد که ۱۹ و ۲۰ فروردین‌ماه تیم‌ها بازی داشتند، ۲۱ فروردین‌ماه به استراحت رفتند و درنهایت ۲۲ فروردین‌ماه با برگزاری بازی‌های باقی‌مانده، سرنوشت صعودکننده‌ها روشن شد. در گروه ۲ تام اصفهان و هیئت گلستان به مرحله بعدی صعود کردند. از گروه ۳ هم سایپا و کیان و از گروه ۴ نیز ملی‌پوشان شهرکرد و جندی‌شاپور در بین برترین‌ها حضور دارند. دزفول آرش کرمانشاه و صبای مهر تبریز نیز از گروه اول صعود کردند.

این ۸ تیم علاوه بر رقابت برای کسب جواز حضور در لیگ برتر در ماه‌های پیش رو، لیگ یک زنان در فصل آینده را تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب از سال آینده لیگ یک بانوان با این ۸تیم برگزار می‌شود و دیگر برای شرکت تیم‌ها فراخوان داده نمی‌شود و مسابقات بانوان نیز همچون مردان سرو‌سامان می‌گیرد. هنوز زمان برگزاری مرحله نهایی لیگ یک امسال اعلام نشده است.

رقابت شانه‌به‌شانه مشهد و نیشابور

سایپای مشهد در این مدت ۳ بار به میدان رفت. در روز نخست، دیدار فینال‌گونه بین ۲ تیم مدعی کیان نیشابور و سایپا برگزار شد که این بازی حساس برنده‌ای نداشت و تیم‌ها به تساوی بدون گل رضایت دادند. در همان روز شاهین تربت‌حیدریه ۷ برصفر تیم سرخ‌پوشان اترک بجنورد را شکست داد. روز جمعه کیان نیشابور برابر تیم میزبان حاضر شد و ۶ برصفر بر نیشابوری‌ها پیروز شد. اما سایپا مقابل اترک بجنورد جشنواره گل به راه انداخت و با ۲۳ گل اترک را شکست داد، بدون اینکه حتی یک گل از خط دروازه نماینده مشهد عبور کند.
 
به‌این‌ترتیب همه‌چیز به روز آخر مسابقات موکول شد تا از بین ۳ تیم مدعی این گروه، ۲ تیم برتر مشخص شوند. درنهایت در روز پایانی در بازی اول کیان نیشابور با پیروزی ۷ بریک خود مقابل اترک بجنورد مجوز صعود به مرحله بعدی را دریافت کرد و به‌عنوان اولین تیم صعود کرد. در بازی دوم شاهین تربت‌حیدریه، میزبان بازی‌ها، مقابل سایپا صف‌آرایی کرد که این بازی مهم با پیروزی ۴ برصفر نارنجی‌پوشان سایپا پایان یافت و سایپا موفق شد با تفاضل گل بهتر نسبت به کیان به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

تیم‌ها براساس قرعه‌کشی در ۴‌گروه قرار گرفته بودند. در این مسابقات نیز تیم‌های خراسانی هم گروهی بودند که در گروه ۳، شاهین تربت‌حیدریه میزبان رقابت‌ها بود و سایپا همراه با کیان نیشابور، سرخ‌پوشان اترک و آذرخش شهریار باید در این شهر با یکدیگر رقابت می‌کردند، اما شهریار یک روز مانده به شروع رقابت‌ها انصراف خود را اعلام کرد تا این گروه کاملا خراسانی شود و ۴ تیم با یکدیگر رقابت کنند.

در گروه ۴ نیز شهرداری بندرعباس، شاهین کرمان، ملی‌پوشان شهرکرد، جندی‌شاپور دزفول و مشتقین ایرانیان حضور داشتند. گروه یک نیز ترکیبی از تیم‌های صبای معر تبریز، ستاره جاوید سنندج، شهیدیار علی کرمانشاه، آرش کرمانشاه و بادرود تهران بود. اما گروه ۲ متفاوت‌ترین گروه لیگ در مرحله نخست بود. آن‌ها یگانه گروه چهارتیمی لیگ بودند، اما از همین تعداد نیز پیشتازان اردلان انصراف داد و درنهایت ۳ تیم سپیدار مازندران، هیئت فوتبال گلستان و تام اصفهان باهم رقابت کردند تا یک تیم حذف شود.

خراسانی‌های باانگیزه

امسال شادی مهینی، مربی تیم‌ملی نوجوانان و مدرس فدراسیون، هدایت تیم سایپا را برعهده داشت و ۵بازیکن لیگ برتری نیز به ترکیب تیم اضافه شده بودند. گلر نارنجی‌پوشان در این گروه رکورد زد و با ۳ کلین‌شیت توانست دروازه تیمش را برابر حریفان بسته نگه دارد. در تیم کیان نیشابور نیز دختران بااستعداد و جوان خراسانی بازی کردند که سابقه بازی در تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان و جوانان را داشتند. جالب‌ترین موضوع بازی سمانه چهکندی، ملی‌پوش باسابقه مشهدی این تیم، بود. چهکندی در روز‌های پایانی سال با پیراهن تیم بم نتوانست برای نهمین‌بار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال را تجربه کند.

سال گذشته محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه‌ها باعث شد لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان برگزار نشود. آخرین‌باری که فوتبالیست‌ها در لیگ یک به میدان رفتند، به مرداد‌۹۸ بازمی‌گردد، جایی که آویسای خوزستان و هیئت البرز موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند و در لیگ امسال نیز به میدان رفتند. در همان دوره تیم سایپای مشهد نیز برای کسب جواز صعود به لیگ برتر بانوان پا به میدان گذاشت و در جمع ۴تیم مرحله نهایی نیز قرار گرفت، اما با بدشانسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->