مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

تشدید دوباره نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی مشهد

  • کد خبر: ۶۳۰۸۹
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
تشدید دوباره نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی مشهد
رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: با تغییر وضعیت مشهد به حالت نارنجی، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی مشهد شدت می‌گیرد.
طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی، درباره نظارت‌ها در مشهد اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه با ورود زائران به مشهد، بیشتر تمرکز نظارت‌ها در اطراف حرم بود. موضوعی که بیشتر نگران‌کننده است، رنگ‌بندی شهر مشهد است که دوباره به حالت نارنجی برگشته است. با اینکه در وضعیت نارنجی نگرانی نداریم، اما اگر به‌سمت وضعیت قرمز برویم، محدودیت‌هایمان بیش از پیش می‌شود و متأسفانه مجبوریم دوباره خیلی از واحد‌های صنفی را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: در هفته‌های پایانی سال و حتی تا همین الان، نظارت‌ها مستمر در نقاط مختلف شهر انجام شده است که باتوجه‌به شیوع دوباره کرونا در مشهد، بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علاوه بر رعایت قیمت‌گذاری‌های مصوب دوباره اوج می‌گیرد. باتوجه‌به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم، در قالب «طرح ضیافت» بر کالا‌های اساسی نظارت می‌کنیم. مرغ و روغن بیشتر تخلفات و نظارت‌ها را به خود اختصاص داده است که خوشبختانه در بحث روغن اوضاع بازار کمی بهتر شده و این مشکل نسبتا حل شده است.

به‌گفته وی، در آستانه ماه رمضان شکر و روغن تنظیم بازاری درحال توزیع است که شکر با قیمت مصوب ۸۷۰۰ تومان در بسته‌های یک‌کیلویی عرضه می‌شود. اما هدف نظارت‌ها بیشتر تخلفات و گران‌فروشی کالا‌های اساسی است. درمجموع ما در تنظیم کالا مشکلی نداریم و بیشتر تأکیدمان بر رعایت قیمت مصوب کالاست. برای مثال قیمت مصوب مرغ که ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، باید در سطح عرضه رعایت شود.

این مقام مسئول افزود: در مدت یادشده بیشتر تخلفات مربوط به کالای مرغ بوده که به‌طبع نظارت‌های ما را هم به همین سمت برده است. باتوجه‌به اینکه وضعیت مشهد دوباره به حالت نارنجی برگشته، بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم در دستورکار قرار گرفته است و سعی می‌کنیم گشت‌های روزانه را بیشتر کنیم که از ورود مشهد به وضعیت قرمز جلوگیری کنیم، چون وضعیت قرمز اوضاع مساعدی برای اصناف ما به‌وجود نمی‌آورد و دوباره به‌سمت تعطیلی سوق پیدا می‌کنیم که جلوگیری از این مسئله، همکاری و همدلی شهروندان و واحد‌های صنفی و نظارتی را می‌طلبد.

به‌زودی ۲۵ گروه روزانه را دوباره تشکیل می‌دهیم و هرجا که دیده شود شیوه‌نامه‌ها رعایت نمی‌شود، به‌شدت برخورد می‌کنیم و امیدواریم دوباره مشهد در وضعیت قرمز قرار نگیرد.

وی درباره فروش اجباری کالا در برخی اصناف، به‌نحوی که مردم را مجبور کنند با خرید کالایی مثل روغن، که با کمبود مواجه است، کالای دیگری هم بخرند، افزود: فروش اجباری کالا فقط مربوط به واحد صنفی نیست، در شرکت‌های پخش و کارخانجات هم این اتفاق می‌افتد، اما، چون ما متولی نظارت در بخش عرضه هستیم، با اصناف برخورد می‌کنیم. پس فروش اجباری کالا ممنوع است. اما باتوجه‌به اینکه بازار روغن از آن تب‌وتاب اولیه افتاده، فروش اجباری هم کم‌رنگ شده است.
رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی تأکید کرد: باتوجه‌به وضعیت کرونایی موجود، از مردم درخواست می‌کنیم برای کار‌های ضروری از منزل خارج شوند تا باز دوباره به وضعیت سخت قرمز که محدودیت‌هایی را به‌همراه دارد، دچار نشویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->