کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

پوتین تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه خواهد ماند؟

  • کد خبر: ۶۳۱۰۳
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
پوتین تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه خواهد ماند؟
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی فدراسیون روسیه امروز قانونی را امضا کرد که به موجب آن می‌تواند ۲ دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندید شود. با این حساب او در انتهای دوره ریاست جمهوری کنونی خود یعنی سال ۲۰۲۴ امکان می‌یابد به مدت ۲ دوره ۶ ساله دیگر مسئولیت ریاست جمهوری فدارسیون روسیه را بر عهده بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه قانونی را به امضا رساند که می تواند برای دو دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا شود.

پوتین رییس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که از جمله این حق را به او می دهد که برای دو دوره دیگر انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. این سند روز دوشنبه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی این کشور منتشر شد.

بر این اساس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی فدراسیون روسیه این امکان را دارد که در انتهای دوره ریاست جمهوری خود یعنی سال ۲۰۲۴، به مدت ۲ دوره ۶ ساله دیگر مسئولیت ریاست جمهوری فدارسیون روسیه را بر عهده بگیرد.

مجلس دومای روسیه پیشتر این قانون را تصویب و شورای فدراسیون (سنا) هم آن را تایید کرد این قانون برای اجرایی شدن باید به امضای رئیس جمهوری می رسید.

تعدادی از مقررات این قانون در راستای اصلاحات قانون اساسی تدوین شد. طبق یکی از اصول قانون اساسی روسیه، محدودیت تعداد دوره هایی که طی آن همان شخص می تواند پست ریاست جمهوری فدراسیون روسیه را داشته باشد، بدون در نظر گرفتن دوره های قبلی ریاست جمهوری وی، در مورد رئیس دولت فعلی اعمال می شود. بنابراین، این هنجار به رئیس دولت فعلی اجازه می دهد تا دو دوره دیگر ریاست جمهوری را داشته باشد.

این سند نشان می دهد که یک شهروند فدراسیون روسیه با حداقل ۳۵ سال سن، که حداقل ۲۵ سال در این کشور اقامت دائم داشته است، و همچنین قبلاً تابعیت یا اجازه اقامت یک کشور دیگر را نداشته و قبلاً نیز نداشته است، می تواند به عنوان رئیس دولت انتخاب شود.  

این قانون همچنین شرایط سنی را برای رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه تعیین کرده است که بر اساس آن شهروندان روسیه برای کسب این موقعیت باید حداقل ۳۰ سال داشته باشند.

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۲ و رییس‌جمهور فعلی روسیه است. او دومین و چهارمین رییس‌جمهور روسیه پس از فروپاشی شوروی است.

وی رییس حزب روسیه واحد (از ۱۵ آوریل ۲۰۰۸) است. وی از سال ۱۹۹۹ تاکنون همواره پست ریاست‌ جمهوری یا نخست‌وزیری روسیه را در اختیار داشته‌ است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->