«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

کلاب هاوس فیلتر می‌شود؟

  • کد خبر: ۶۳۵۴۳
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کلاب هاوس فیلتر می‌شود؟
کلاب‌هاوس یا آن‌طور که در فضای‌مجازی برای نگارش راحت‌تر آن را کلاوس می‌نامند، این روز‌ها پرسروصداترین پدیده فضای‌مجازی است. در این فضا اتاق‌هایی راه‌اندازی کنید یا عضو اتاقی شوید و درباره موضوعات موردعلاقه‌تان بگویید و بشنوید. کلاب‌هاوس تا امروز در کشور ما باعث اتفاقات جالبی شده است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - کلاب‌ هاوس یا آن‌طور که در فضای‌مجازی برای نگارش راحت‌تر آن را کلاوس می‌نامند، این روز‌ها پرسروصداترین پدیده فضای‌مجازی است. چند روز پیش به تفصیل درباره کلاب‌هاوس و اتفاق‌های پیرامون آن نوشتیم و به‌احتمال زیاد خیلی از شما تا الان دست‌کم نام و شکل کاربرد آن را شنیده‌اید. کلاب‌هاوس یک شبکه اجتماعی چندماهه است که در آن نمی‌توان عکس، ویدئو یا متن بارگذاری کرد و شما می‌توانید در این فضا اتاق‌هایی راه‌اندازی کنید یا عضو اتاقی شوید و درباره موضوعات موردعلاقه‌تان بگویید و بشنوید. کلاب‌هاوس تا امروز در کشور ما باعث اتفاقات جالبی شده است.
 

همه چیز درباره کلاب هاوس

 
از اتاق‌هایی با حضور مسئولان بلندپایه کشور که در آن پرسش‌وپاسخ‌هایی صریح ردوبدل شد و واکنش‌هایی دنباله‌دار در شبکه‌های اجتماعی دیگر داشت تا گروه‌هایی که در آرامش و بدون حاشیه درباره مسائل مهم تاریخی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد و علاقه‌مندان و کارشناسان درباره آنچه برایشان مهم بود باهم حرف زدند. اما از زمان داغ‌شدن بحث کلاب‌هاوس در ایران، یکی از مهم‌ترین سؤالات احتمال فیلترشدن یا نشدن این شبکه اجتماعی بود. بعضی از احتمال زودهنگام فیلترشدن کلاوس حرف می‌زدند و بعضی می‌گفتند خبر موثق دارند که این اتفاق نخواهد افتاد.
 
جالب این است که این بحث‌ها در خود کلاب‌هاوس درمی‌گرفت و اتاق‌هایی درباره فیلترشدن احتمالی این شبکه اجتماعی در فضای این شبکه برگزار می‌شد. اما یکی از اظهارنظر‌های رسمی که باعث شد این احتمال کم‌رنگ شود، صحبت‌های دادستان کل کشور بود، وقتی که هفته پیش درباره احتمال فیلتر کلاب‌هاوس از او سؤال شد و آقای دادستان این‌طور پاسخ داد که: «هنوز راجع به این مسئله تصمیم‌گیری نشده است.» علاوه بر این اظهارنظر، حضور پیگیر و مستمر بسیاری از مسئولان از جمله آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات که مسئول مستقیم فضای‌مجازی است هم با استناد به این صحبت‌ها از استفاده مردم از این شبکه اجتماعی تعاملی خبر داده بود.

اما در چند روز گذشته اختلالاتی در کلاب‌هاوس و دسترسی دشوار کاربران اینترنت همراه اول و ایرانسل، برای چند ساعتی شایعه فیلترشدن کلاب‌هاوس را تقویت کرده بود. البته سرور مرکزی کلاب‌هاوس چند هفته پیش به‌دلیل هجوم کاربران دچار اختلال شده بود، اما این‌بار کلاب‌هاوس جهانی اوضاع خوبی داشت و اختلالات داخلی بودند. پس از شروع این اختلالات و با استعلام از وب‌سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، معلوم شد که این نرم‌افزار فیلتر نشده است، اما بعضی از کاربران این‌طور می‌گفتند که اختلال ارتباطی کنونی شبیه تجربه آن‌ها از شروع فیلترینگ تلگرام است.
 
این اختلالات پس از چند ساعت برطرف و شایعه فیلتر کلاوس هم از اساس منتفی شد. اما چند اتفاق دیگر هم این گمان را تقویت کرد که احتمال فیلترشدن کلاب‌هاوس دست‌کم در آینده نزدیک منتفی است. اولین موضوعی که می‌توان به آن استدلال کرد، اتفاقی تازه و عجیب بود که هیچ سابقه‌ای در گذشته نداشت؛ رادیو گفتگو اولین‌بار یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس را با حضور چند کارشناس از آنتن زنده رادیو پخش کرد!
 
این درحالی است که صداوسیما کم و بیش فضای‌مجازی را تهدید قلمداد می‌کند و فضایی برای تعامل و همکاری و این تصمیم، نشان از تغییر رویکرد احتمالی به این شبکه اجتماعی جدید دارد. علاوه‌براین، کانال تلگرامی تحریریه فضای‌مجازی سیما از پیوستن این تحریریه به کلاب‌هاوس خبر داد و به مخاطبانش مژده داد که به‌زودی بحث‌های مختلفی در این اتاق برگزار خواهد شد. از مجموعه این ماجرا‌ها می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که به‌احتمال کلاب‌هاوس حالاحالا‌ها فیلترشدنی نیست، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->