۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد
سرخط خبرها

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی: امیدواریم مشکل متناسب سازی حقوق بازنشستگان فقط نرم‌افزاری باشد!

  • کد خبر: ۶۳۶۸۵
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
  • ۴
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی: امیدواریم مشکل متناسب سازی حقوق بازنشستگان فقط نرم‌افزاری باشد!
موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، با وجود اینکه برای دومین‌بار اصلاح شده، روند اجرایی‌شدن آن با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بوده است.

جانقربان| شهرآرانیوز- موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، با وجود اینکه برای دومین‌بار اصلاح شده، روند اجرایی‌شدن آن با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بوده است.


مسئولان امر در سال‌های گذشته بارها وضعیت دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را نقد و بررسی کرده‌اند که در نتیجه تصمیم گرفته شد مرحله دوم همسان‌سازی در سال ۱۴۰۰ اجرا شود، اجرایی که مانند مرحله اول نتوانست بازنشستگان را راضی کند و با وجود اینکه قرار بود احکام حقوق از ۱۹ فروردین‌ماه برمبنای دستمزد اسفندماه ۹۹ و همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم و افزایش سنواتی صادر شود، متأسفانه عمد یا غیرعمد، این احکام برمبنای دستمزد حقوق تیرماه ۹۹ صادر شده است.

 

تعیین اعتبار کافی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان 

رئیس سازمان برنامه و بودجه، در همین زمینه، با بیان اینکه اعتبار کافی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده است، گفت:۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تأمین اجتماعی لحاظ شده است.


محمدباقر نوبخت افزود: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده است و نه‌تنها مشکلی دراین‌باره برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، بلکه برای تأمین اجتماعی هم این کار انجام شده است.


وعده‌ای که متأسفانه جامه انجام به خود نپوشید و روز سختی را برای بازنشستگان رقم زد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز ضمن گله از وضعیت موجود، دراین‌زمینه گفت: افزایش‌های حقوق سال ۹۹ به‌هیچ‌وجه متناسب با تورم و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی نبود و بخش بسیار زیادی از بازنشستگان ما به زیر خط فقر سقوط کردند. این وضعیت شایسته زحمت‌کش‌ترین، نجیب‌ترین و صبورترین قشر جامعه نیست.


علی‌اصغر بیات افزود: سرفصل و محور اصلی مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، رفع تبعیض و یکسان‌نگری مشکلات اقتصادی و معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مانند بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های دیگر است.

 

باید تورم موجود، در حقوق مدنظر قرار بگیرد

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی نیز ضمن گله از وضعیت موجود، دراین‌زمینه به شهرآرانیوز گفت: متأسفانه احکامی که صادر شده است، باعث ناراحتی و دل‌خوری بازنشستگان تأمین اجتماعی شد، اما به‌گفته وزیر اشتباهی در امور احکام رخ داده است.


قربانعلی رمضانی افزود: وزیر امروز به ما قول داد که در اردیبهشت‌ماه احکام را درست کنند و امیدواریم دوباره خراب‌کاری نکنند. در مقوله همسان‌سازی حقوق نیز متأسفانه بد عمل کرده‌اند. فعلا که می‌گویند اشکال نرم‌افزاری بوده است که ان‌شاءاللّه حرفشان درست باشد و مشکل را اصلاح کنند.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گفت: فعلا قول داده‌اند که در اردیبهشت‌ماه حقوق ما با کشوری‌ها یکسان شود که امیدواریم به قول خود عمل کنند، زیرا درنهایت باید کاری کنند که بازنشستگان تأمین اجتماعی هم راضی شوند.


وی ضمن گله از اتفاقات پیش‌آمده اظهار کرد: درکل کارشان درست نبود و این رفتار شایسته بازنشستگان زحمت‌کش نیست. ان‌شاءاللّه که این‌بار به وعده‌های خود عمل کنند، زیرا این عملکرد اصلا درست نیست. اگر درست بگویند که اشتباه نرم‌افزاری بوده، جای امید است، ولی اگر غیر از این باشد، اوضاع بسیار بدی خواهد بود.

این مقام مسئول تأمین اجتماعی گفت: درهرحال باید حقوق متناسب‌سازی شود و تورم موجود، در حقوق مدنظر قرار بگیرد. مسئولان نیز باید طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ و ۷۶ عمل کنند، زیرا ازکارافتادگان، بازماندگان و حداقل‌بگیران همه مشکل دارند.

رمضانی افزود: فعلا حقوق فروردین پرداخت نشده است تا میزان اختلاف مشخص شود، اما نارضایتی این روزهای بازنشستگان به‌دلیل احکامی است که برای بعضی‌ها صادر کرده‌اند. این احکام با قول‌هایی که داده‌اند هم‌خوانی ندارد و به همین علت هم سروصدای زیادی راه انداخته است.

گفتنی است اکنون تعداد بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان استان خراسان رضوی حدود ۲۵۰ هزار نفر است که پس از اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی و همچنین افزایش سنواتی حقوق‌ها، حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
1
مسیولین محترم باسواداین افزایش حقوق ومتناسب سازی راه حل نمیخواد حقوق کشورها ولشکریها رادرنظربگیریدهرکسی درسال ۹۹حقوش چقدر است باتامین اجتماعی متناسب شودمثلا حقوقم ۵۵۰۰۰۰تومان است با افزایش کشوری یالشکری که حقوقش ۵۵۰۰۰۰تومان است در۱۴۰۰تنظیم شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
2
چرا با مسئولان خلاف کار تامین اجتماعی که قانون را زیر پا له می کنند برخوردی نمی شود؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
3
مشکل ازنرم افزارنیست مشکل ازخودشان است که با روح وروان بازنشستگان بازی می کنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
4
اصلا حقوق بازنشستگی خود کارمند تامین اجتماعی ملاک باشد هم سان سازی حقوق بازنشستگان با بازنشستگان کارمند بازنشسته تامین اجتماعی انجام شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->