زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خرده روایتی در پی درگذشت همسر شهید بابانظر

  • کد خبر: ۶۳۷۶۰
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
خرده روایتی در پی درگذشت همسر شهید بابانظر
چهره خند‌رو و مهربانی داشت. هنوز وقتی از همسرش صحبت می‌کرد لبخند رضایت روی لبانش نقش می‌بست. مرضیه نظرنژاد، همسر شهید بابانظر، را می‌گویم که به گفته خودش، هنوز مرضیه به دنیا نیامده بود که عقد پسرعمو و دخترعمو را در آسمان‌ها بسته بودند.
نرگس آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ چهره خند‌رو و مهربانی داشت. هنوز وقتی از همسرش صحبت می‌کرد لبخند رضایت روی لبانش نقش می‌بست. مرضیه نظرنژاد، همسر شهید بابانظر، را می‌گویم که به گفته خودش، هنوز مرضیه به دنیا نیامده بود که عقد پسرعمو و دخترعمو را در آسمان‌ها بسته بودند. حالا ۲۵ سال بعد از عروج همسرش، به وعده دیدار او رسید.
 
شهید محمدحسن بابانظر مرد جنگ بود. اوایل به مرز‌های شرقی می‌رفت، بعد کردستان و سپس به جنوب رفت. آن‌قدر دل در گرو پس‌گرفتن وجب‌به‌وجب خاک این وطن داشت که در طول جنگ حتی به مرخصی نمی‌آمد و تنها زمانی که برای کاری به پادگان مشهد می‌آمد با مرضیه و بچه‌هایش دیداری تازه می‌کرد.
مرضیه هرچه از اخلاق و رفتار همسرش به خاطر دارد این است که با او بسیار مهربان بود، طوری که هیچ‌وقت بحث و دعوا‌های معمولی زن و شوهر‌های دیگر میان آن ۲ جایی نداشت. «سال آخر گویا می‌دانست قرار است از دنیا برود. دائم از من عذرخواهی می‌کرد. می‌گفت ببخش که تو و بچه‌ها را تنها گذاشتم و کاری برایت نکردم.»
 
زمان جنگ مرضیه با نگرانی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد، از ۴ ماه بی‌خبری از همسرش گرفته تا مجروحیت‌های محمدحسن و یکه و تنها بزرگ کردن بچه‌ها، اما بازهم خم به ابرو نمی‌آورد، طوری که همه اطرافیان و همسایه‌ها به او می‌گفتند صبرش خیلی زیاد است. مرضیه هم به آن‌ها پاسخ می‌داد جایی برای ناراحتی نیست، چون آن‌ها خودشان راه درستی را انتخاب کرده‌اند.
مرضیه بعد از ۵ دختر و ۲ پسر، پسر دیگری به نام مجتبی به دنیا آورد که به دلیل شیمیایی بودن پدرش، دچار مشکلات قلبی بود و بیش از ۴۰ روز دوام نیاورد. او خیلی دلش می‌خواست در آن روز‌های سخت و بی‌قرار همسرش در کنار او باشد، اما می‌دانست که آرمان همسرش آرامش سرزمین ایران بود و مرضیه هم می‌خواست سهمی در این آرمان داشته باشد.
 
بانو نظرنژاد بچه‌هایش را در دوری از پدر طوری تربیت کرده بود که برایشان جا انداخته بود این روال عادی زندگی است و بچه‌ها علاوه بر اینکه به پدرشان افتخار می‌کردند، به کم دیدن او عادت کرده بودند. سردار بابا نظر بعد از جنگ با مجروحیت زیاد باز هم مسیر دوستان شهیدش را ادامه داد و در سال ۱۳۷۵ مأموریت یافت برای بازدید از مناطق جنگی به ارتفاعات برود و همان‌جا بر اثر جراحات باقی‌مانده از جنگ، در ارتفاعات به دوستان شهیدش
پیوست.
 
مرضیه در همه این سال‌های بعد از شهادت همسرش، تنهایی را تحمل کرد و هرجا مشکلی پیدا می‌کرد از خدا و همسر شهیدش کمک می‌خواست، چون جز آن‌ها کسی را نداشت. او از زندگی‌اش راضی بود و شاید اگر قرار بود دوباره از اول زندگی کند، همین مسیر را انتخاب می‌کرد، زیرا خودش معتقد بود هیچ‌وقت کاری نکرده است که پشیمان شود. اما یک حسرت بر دلش ماند، آن هم اینکه شهید بابانظر خیلی دوست داشت نوه‌هایش را ببیند.

او معتقد بود ایمان قوی همسرش به شخصیت او هم آرامش و امنیت را هدیه می‌داد. صبح روز ۲۰ فروردین، مرضیه نظرنژاد، همسر صبور و فداکار سردار شهید نظرنژاد (بابانظر)، از فرماندهان دفاع مقدس، دار فانی را وداع گفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->