راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

تحویل موتورسیکلت‌های برقی مشهد تا پایان فروردین ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۳۷۶۶
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
  • ۱
تحویل موتورسیکلت‌های برقی مشهد تا پایان فروردین ۱۴۰۰
چنان که مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اعلام کرده است، مجموعه اول موتور‌های برقی تا پایان فرودین ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ چنان که مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اعلام کرده است، مجموعه اول موتور‌های برقی تا پایان فرودین ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
علی باخرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طبق وعده‌ها قرار بود این موتور‌ها تا قبل از شروع سال جدید تحویل داده شود. با وجود تأمین موتور‌ها و آماده بودن آن ها، حل نشدن مشکلات ارتباط مالی شهرداری با بانک عامل برای پرداخت وام باعث شد تأخیری یک ماهه در فرایند تحویل موتور‌ها ایجاد شود. با حل شدن این مشکل در ابتدای سال جدید، تا پایان فرودین ماه بخش اول موتور‌های متقاضیان به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای شهر، در مرحله اول فقط برای موتور‌های کار امکان ثبت نام و استفاده از تسهیلات خرید وجود دارد، گفت: اولین گروه هدف دریافت موتور‌های برقی، اصناف و افرادی هستند که موتور وسیله کارشان است؛ به همین منظور با رستوران ها، فست فود‌ها و سازمان‌ها و اداراتی که پیک موتوری داشتند وارد مذاکره شدیم تا افراد واجد شرایط را برای دریافت موتور برقی معرفی کنند.


۵۰۰ متقاضی دریافت موتوربرقی

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان مرحله اول دریافت موتور برقی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز تبلیغات بسیار گسترده‌ای برای این کار انجام نشده است، تا امروز حدود ۵۰۰ نفر برای دریافت موتور ثبت نام کرده اند. این افراد مدارکشان را تکمیل کرده اند و منتظر معرفی به بانک برای دریافت وام هستند.


تحویل تا پایان سال ۱۴۰۰

۱۸ دی ماه سال گذشته و در جریان افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در مشهد، خلیل ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد وعده داد که این موتور‌ها تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود؛ وعد ه‌ای که البته به سرانجام نرسید و تحویل موتور‌ها به سال ۱۴۰۰ موکول شد. باخرد دلیل این تأخیر را بوروکراسی اداری با بانک عامل اعلام کرد و گفت: متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها و تخصیص اعتبار و یارانه از سوی شورای شهر، ارتباط بانکی سازمان مدیریت حمل و نقل با بانک برقرار نشد و بوروکراسی‌های اداری طولانی باعث شد نتوانیم افراد را به بانک معرفی کنیم. این مشکل با همراهی معاونت اقتصادی شهرداری حل شده است و به زودی فرایند معرفی به بانک شروع می‌شود و امیدواریم که تا پایان فروردین ماه همه این ۵۰۰ نفر موتورهایشان را تحویل بگیرند.


موتور‌ها آماده است؛ منتظر همکاری بانک هستیم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با تأکید بر آماده تحویل بودن موتور‌های برقی تصریح کرد: تولیدکنندگانی که شهرداری برای تأمین موتور با آن‌ها قرارداد بسته است. فقط منتظر واریز مبلغ وام به حسابشان هستند تا موتور‌ها را تحویل متقاضیان بدهند. ما با این سازندگان به عنوان تولیدکننده داخلی قرارداد بسته ایم و بعضی از آن‌ها بخش شایان توجهی از قطعات این موتور‌ها را خودشان تولید می‌کنند. به عنوان مثال یکی از همین شرکت‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد از قطعات موتوربرقی‌ها را خودش تولید می‌کند که رقم شایان توجهی است. به همین دلیل هیچ مشکلی در تأمین موتوربرقی نداریم و به محض معرفی و واریز مبالغ، موتور‌ها تحویل داده می‌شود.


ادارات دولتی ملزم به استفاده از موتوربرقی شدند

باخرد همچنین از دستور دستگاه قضایی استان به ادارات برای استفاده از موتوربرقی خبر داد و گفت: به دلیل فراهم شدن بستر استفاده از موتوربرقی در مشهد، دادستانی استان به همه ادارات دولتی که از پیک موتوری استفاده می‌کنند، دستور داده است که باید از این ظرفیت فراهم شده در شهرداری مشهد استفاده کنند و پیک‌های موتوری شان برقی شود و هر دستگاه دولتی هم که از این قانون تبعیت نکند، طبق قانون هوای پاک از سوی دستگاه قضایی جریمه و محاکمه می‌شود.


سرنوشت شیرین طرحی که ۵ سال خاک خورد!

براساس سیاهه آلودگی هوای مشهد، متهم ردیف اول ۶۴ درصد از آلودگی هوایِ شهر منابع متحرک هستند که سهم ۴۰۰ هزار موتورسیکلتی که در شهر مشهد رفت و‌آمد می‌کنند، از این عدد چیزی در حدود ۳/۷ درصد است و همین مسئله باعث شد که شهرداری به تبدیل موتور‌های کاربراتی به برقی سرعت بیشتری بدهد. این جایگزینی در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ جدی شد و با مصوبه شورای وقت شهر مشهد، ۵۰۰ دستگاه موتوربرقی به صورت آزمایشی در هسته مرکزی شهر مشهد به کار گرفته شد تا پس از بررسی نقاط ضعف و قوتشان در اختیار همگان قرار بگیرند؛ طرحی که البته در حد رسانه‌ای شدن باقی ماند و هیچ خبری مبنی بر چگونگی واگذاری این موتور‌ها به مردم بیرون نیامد.
 
اما در شهریورماه سال گذشته و بعد از حدود ۵ سال مسکوت ماندن این طرح، در جریان صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، جایگزینی موتور‌های برقی با بنزینی تصویب و به موجب آن قرار شد که شهرداری با هدف کاهش آلودگی و بهبود هوای شهر مشهد و به منظور نوسازی موتورسیکلت‌های بنزینی، فرسوده و توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در حمل ونقل عمومی بار و سفر‌های شخصی، به متقاضیان تسهیلات بدهد و این جایگزینی را تسهیل و تسریع کند.
 
براساس این مصوبه، شهرداری حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد قیمت موتور‌های برقی را به صورت یک وام ۶۰ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و آن طور که مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در روز تصویب این مصوبه اعلام کرد، طبق پیش بینی‌های شهرداری مشهد و البته با تصویب شورای شهر تا سقف ۱۰۰ هزار موتور برقی در مشهد تحویل مردم می‌شود. با اعلام معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اکنون و در مرحله اول، اولویت ثبت نام با ۲۰ هزار موتور کار در شهر مشهد است که در این مرحله قرار است ۱۰ هزار دستگاه از این موتور‌های بنزینی با نوع برقی جایگزین شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
چرا هیچی از نحوه ثبت نام و شرایطش هیچ جا گفته نشده و اینکه هیچ سایت و سامانه ثبت نامی هم وجود نداره. متقاضیان چجوری باید اقدام کنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->