ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|شهرهای مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نارضایتی معلمان خرید خدماتی و حق‌التدریس از شرایط اشتغال و حقوق

  • کد خبر: ۶۳۹۲۳
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
نارضایتی معلمان خرید خدماتی و حق‌التدریس از شرایط اشتغال و حقوق
معلمان خرید خدمتی: رساندن حقوق ما به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مژده نیست؛ بازهم نصف حقوق معلمان رسمی است.

به گزارش شهرآرانیوز، معلمان خرید خدمتی و حق‌التدریس از شرایط نامناسب شغلی و حقوقی خود انتقاد دارند. این معلمان می‌گویند: دستمزد ما کمتر از نصف معلمان رسمی و کمتر از حداقل حقوق کارگری است.

 

معلمان حق‌التدریس با انتقاد از تاخیر واریز حق‌التدریسی‌ها می‌گویند: مبلغی که بعد از چندماه تاخیر به دست‌مان می‌رسد به شدت ناکافی‌ست و با آن نمی‌توانیم حتی کرایه خانه بپردازیم.

 

معلمان خرید خدمتی همچنین از اظهارات اخیر معاون وزارت آموزش و پرورش انتقاد کردند. روز گذشته، علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با بخش خبری صداوسیما درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: بر اساس قرارداد جدید از ابتدای سال تحصیلی جاری معلمان خرید خدمات حداقل حقوق قانون کار را دریافت خواهند کرد، مدیر مدرسه از طرف آموزش و پرورش تعیین می‌شود و موسس باید توانایی مالی کافی داشته باشد تا بتواند حقوق معلمان را مدیریت کند یعنی اینگونه نباشد که نتواند حقوق آنها را پرداخت کند.

 

وی افزود: بسیاری از مسائلی که تا سال‌های گذشته وجود داشت در سال جاری وجود نخواهد داشت و حقوق معلمان خرید خدمات به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد البته دریافتی آنها پس از کسورات قانونی خواهد بود در گذشته حقوق معلمان خرید خدمات ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

 

با این حال، معلمان می‌گویند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خیلی ناچیز است و حتی کمتر از نصف حقوق معلمان رسمی است. اگر این حقوق را به ما بپردازند بازهم مشکل داریم. بهتر است همسان‌سازی حقوق‌ها در بخش آموزش کشور را مدنظر قرار دهند و قانون بالادستیِ کار یکسان- مزد یکسان اجرایی شود.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->