ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها

ایران ۳ - استرالیا ۱/بازهم جوانان گل کاشتند

  • کد خبر: ۶۴۰۱
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
ایران ۳ - استرالیا ۱/بازهم جوانان گل کاشتند
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین روز رقابت‌های جام‌جهانی مقابل تیم والیبال استرالیا صف‌آرایی کرد و با پیروزی برابر این تیم به دومین برد خود در این مسابقات دست پیدا کرد

به گزارش شهرآرانیوز، چهاردهمین دوره مسابقات جام‌جهانی والیبال به میزبانی ژاپن در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران در روز چهارم مسابقات از ساعت۱۱:۳۰ دیروز مقابل تیم ملی استرالیا صف‌آرایی کرد و به برتری ۳بر1 دست یافت. تیم‌های ایران و استرالیا در آخرین دیدارشان که به میزبانی تهران برگزار شد، در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر هم قرار گرفتند که تیم کشورمان برابر مردان سرزمین کانگورو به برتری رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی از جواد کریمی، امیر غفور، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) استفاده کرد. تیم به نسبت جوان ایران در دست نخست، یک سروگردن در اسپک، دفاع و سرویس بهتر از حریف بود و اشتباهات کمتری مرتکب شد. رعایت همین موارد، برتری ایران را از همان ابتدای دست درپی داشت. نتیجه ست نخست 25بر22 برای ایران بود.

 

بازی در دست دوم با اشتباهات بازیکنان ایران آغاز همراه بود و نخستین وقت استراحت در امتیاز 8بر5 برای استرالیا رقم خورد. ثبت امتیاز 12بر7، ایگور کولاکوویچ را مجبور کرد از وقت استراحت خود استفاده کند. ملی‌پوشان همان قدر که در حمله بهتر از حریف بودند، با تعداد زیاد اشتباهات خود، کمک زیادی به استرالیا می‌کردند. جواد کریمی، پاسور تیم ایران، در این 2 ست بیشتر از مهاجمان قدرتی خود استفاده کرد. کولاکوویچ در امتیاز 22بر17 نیز تقاضای وقت استراحت کرد تا شاید وقفه‌ای در روند امتیازگیری استرالیا ایجاد کند. این ست با نتیجه 25بر18 به سود استرالیا تمام شد. توصیه مربیان تیم ملی استرالیا به پاسورشان نیز استفاده از پاس‌های دوسر آنتن و قدرتی بود که در دست دوم به‌خوبی از آن جواب گرفته بودند. جوردن ریچاردز، بازیکن شماره10 استرالیا، در اوایل ست دفاع شد و همین موضوع، تمرکز او را برای ادامه بازی از بین برد. 2 تیم پابه‌پای هم تا امتیاز 18 پیش آمدند، ولی سرویس‌های خوب امیر غفور و دفاع‌های موفق سایر بازیکنان ایران، برتری 25بر18 ایران را به‌دنبال داشت. تیم ایران در این دست بسیار کم‌اشتباه ظاهر شد.


بازیکنان ایران در دست چهارم، راه‌های حمله بازیکنان استرالیا را با آنالیز خوب، شناسایی و مسدود کردند. علاوه بر این، سرویس‌های بازیکنان ایران به‌عنوان نخستین رکن حمله با کیفیت و قدرت بالایی به زمین حریف زده می‌شد. بازیکنان استرالیا که در دست‌های اول و دوم، بسیار کم‌اشتباه‌تر از ایران بودند، در دست‌های سوم و چهارم، مرتکب اشتباهات زیادی به اندازه تیم ایران شدند. توپ‌گیری و دریافت تیم ایران در بازی مقابل استرالیا به‌مراتب بهتر از حریف بود؛ ولی شاگردان مارک لبدیف، تلاش می‌کردند تا با حملات مؤثر، امتیازات ازدست‌رفته را جبران کنند. حضور شفیعی و فیاضی در اواخر دست چهارم برای تقویت دریافت و سرویس، سودی برای ایران نداشت و نتیجه 23بر23 و سپس 25بر25 مساوی شد. تیم ایران با اسفندیار و دفاع کم‌نظیر علی‌اصغر مجرد با نتیجه 27بر25 به پیروزی رسید.

 

رالی جذاب ست دوم و آبشار میلاد عبادی‌پور

 

غفور امتیازآورترین بازیکن ایران
امیر غفور، امتیازآورترین بازیکن تیم ملی والیبال ایران در بازی با استرالیا در جام‌جهانی۲۰۱۹ بود. تیم ایران در پایان این بازی، 48 امتیاز از اسپک، 10امتیاز از دفاع روی تور، 7 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل، استرالیا نیز 46 امتیاز از اسپک، 10امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. غفور در این بازی 18امتیاز برای ایران کسب کرد و در مقابل الکساندر ویلیامز نیز 19امتیاز برای استرالیا به دست آورد. میلاد عبادی‌پور هم 16امتیاز دیگر برای ایران کسب کرد.

 

مجرد، جورکش سید
در این مسابقه تیم ایران 10 امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد که طبق آمار 6امتیاز آن توسط علی‌اصغر مجرد به دست آمد. درحالی‌که پیش از جام‌جهانی خیلی از اهالی والیبال نگران غیبت سیدمحمد موسوی در این رقابت‌ها بودند، با دیدن عملکرد مجرد خیالشان راحت شد. او به‌خوبی جای خالی سید را پر کرد و جور غیبت سید را کشید.

 

کریمی: خوش‌حالم که بازهم توانستیم جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم
جواد کریمی، پاسور تیم ملی کشورمان، که در این بازی جانشین سعید معروف شده بود، درباره این بازی و شرایط آن گفت: در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم استرالیا را شکست دهیم و قهرمان شویم، اما شکست مقابل این تیم در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا خیلی برای ما سنگین بود. خدارا‌شکر امروز توانستیم استرالیا را در جام‌جهانی شکست دهیم و اعتمادبه‌نفس خود را بالاتر ببریم. وی درباره جوا‌ن‌گرایی در تیم ملی گفت: خوشبختانه کادر فنی در این مسابقات نگاه ویژه‌ای به بازیکنان جوان‌تر دارد و از طرفی خوش‌حالم که ما جوان‌ترها توانستیم به‌خوبی جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم. در این بازی امیر غفور و برای لحظاتی عبادی‌پور و فیاضی هم به ترکیب اضافه شدند و توانستند مؤثر باشند. پاسور تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: پیروزی مقابل استرالیا برای ما از نظر روحی بسیار مفید بود. آن‌ها در دست پایانی ما را تحت‌فشار قرار دادند و اینکه توانستیم از این فشار، سربلند خارج شویم، بسیار خوش‌حال‌کننده است. به این پیروزی نیاز داشتیم تا اعتمادبه‌نفس خود را بالاتر ببریم و بار دیگر نگاه مردم را به‌سمت والیبال برگردانیم. کریمی افزود: به‌خوبی می‌دانیم که استرالیا جدی‌ترین حریف ما برای رسیدن به المپیک است و باید آن‌ها را در رقابت‌های انتخابی از پیش‌رو برداریم. با بردهای اخیر مقابل استرالیا نباید مغرور شویم، اما این نتایج از نظر روحی خیلی به سود ماست. امیدوارم در ادامه مسابقات جام‌جهانی هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم.

 

معروف: نتیجه مقابل برزیل مهم نیست
سعید معروف در نشست خبری بعد از پیروزی 3بر1 تیمش مقابل استرالیا گفت: هر 2 تیم یکدیگر را به‌خوبی می‌شناختند، چون در ماه گذشته 3 بازی با هم داشتیم و می‌دانیم که استرالیا کیفیت خوبی دارد. فکر می‌کنم امروز عملکردمان درخصوص سرویس‌ها عالی بود. در دریافت‌ها هم خیلی خوب کار کردیم و این به ما کمک کرد تا پیروز شویم و به یک نتیجه خوب دست پیدا کنیم. وی درباره مصاف با برزیل هم گفت: در 2 روز گذشته وضعیت خوبی داشته‌ایم. ما شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشتیم؛ ولی همه بازیکنان بهتر شده‌اند. ما فردا (امروز) مقابل بهترین تیم دنیا بازی می‌کنیم و باید از بازی لذت ببریم و نتیجه نباید خیلی برایمان مهم باشد. کاپیتان تیم ملی ایران درباره غیبتش در 2 بازی قبلی و اینکه احتمال دارد مقابل برزیل هم بازی نکند، گفت: ما بازیکنان خوبی در تیممان داریم و در هر پست، بازیکنان جوانی حضور دارند. بنابراین فکر می‌کنم این یک استراتژی است. ما نمی‌دانیم فردا و روزهای دیگر چه بازیکنی به میدان می‌رود. پاسور دوم ما، جواد کریمی، خیلی خوب بازی می‌کند و تمرکز کافی دارد. او در 2 بازی قبلی به میدان رفته و ما برنده بودیم. من نمی‌دانم، ولی فکر می‌کنم ما به‌همین‌شکل ادامه می‌دهیم.

 

کولاکوویچ: از بازی خوب جوانانم مقابل استرالیا خوش‌حالم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، بعد از پیروزی 3بر1 ملی‌پوشان کشورمان دربرابر استرالیا گفت: بازی سختی مقابل استرالیا داشتیم؛ به‌ویژه در دست چهارم، بازی خیلی سختی را مشاهده کردیم که درنهایت به سود ما تمام شد. استرالیایی‌ها امروز خیلی خوب سرویس زدند. به‌ویژه در دست دوم که ما نتوانستیم سرویس‌های پرقدرت آن‌ها را مهار کنیم. وی گفت: در ادامه بازی، وضعیت را تغییر دادیم. در دست چهارم اشتباهات تیم حریف و توپ‌هایی که آن‌ها بیرون زدند، خیلی به ما کمک کرد تا بر بازی مسلط شویم و از حریف پیش بیفتیم. خوش‌حالیم که درنهایت 3بر1 پیروز شدیم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود: ما امروز(دیروز) برد خوبی به دست آوردیم که 3 امتیاز مهم برای ما به‌همراه داشت. در این دیدار هم فرصت بیشتری به بازیکنان جوانمان دادیم که بتوانند تجربه بیشتری کسب کنند و عملکرد خوبی داشتند که ازاین‌بابت خیلی خوش‌حالم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->