۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش ۹۲ درصدی حضور گردشگران نوروزی در مشهد

  • کد خبر: ۶۴۳۳۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کاهش ۹۲ درصدی حضور گردشگران نوروزی در مشهد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از کاهش ۹۲ درصدی حضور مسافران نوروزی در مشهد نسبت به مدت مشابه نوروز ۱۳۹۸ خبر داد.
گروه تاریخ و گردشگری شهرآرانیوز | نوروز ۱۴۰۰ برخلاف وضعیت کرونایی نوروز ۱۳۹۹، همراه با سفر و بازدید مردم بود و شاید یکی از دلایل افزایش آمار‌های مربوط به کرونا، رشد سفر‌های نوروزی باشد. اما این همه داستان نیست و آمار‌ها نشان می‌دهد مسافران از امکانات و تأسیسات گردشگری کشور، به‌ویژه مشهد، حداقل استفاده را کردند، تا جایی که با وجود ورودی گسترده مسافران و زائران به مشهد، متوسط اشغال هتل‌های رسمی مشهد کمتر از ۲۵ درصد بوده است.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در گفت‌وگویی اختصاصی با شهرآرانیوز، ضمن بیان وضعیت سفر در نوروز ۱۴۰۰ گفت: در تعطیلات گذشته ۵۵ درصد از واحد‌های اقامتی مجاز ما دایر بودند و به ارائه خدمات به مسافران پرداختند. در واقع از مجموع ۱۱۸ هزار تخت اقامتی در مشهد، ۷۰ هزار تخت اشغال شدند.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه ما برای اقامت مسافر، نفرشب است که بر این اساس در بازه ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، درمجموع ۵۲۶ هزار و ۲۶۴ مسافر در اقامتگاه‌های رسمی مشهد ساکن شدند که این آمار نسبت به نوروز ۹۸ با کاهش ۹۲ درصدی همراه بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی متوسط درصد اشغال هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۰ را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار براساس اقامتگاه‌های رسمی تدوین شده است و از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافری که در نوروز امسال در ایران به سفر رفتند، سهم اقامتگاه‌های ما این اندازه بوده است که اگر با زمان مشابه خود در سال ۹۸ مقایسه کنیم، منفی ۶۰ درصد تغییر در واحد‌های اقامتی را می‌بینیم.
 
کاهش ۹۲ درصدی حضور گردشگران نوروزی در مشهد

بیدخوری در پاسخ به اینکه آیا گرانی‌های اخیر و کم شدن قدرت خرید مردم عاملی در کاهش سفر‌ها بوده است یا نه، تصریح کرد: مشهد برخلاف همه مشکلات اقتصادی‌ای که در کشور وجود دارد، همواره مقصدی ارزان برای زائران و مسافران بوده است. به‌جز ۳۷ هتل ۴ و ۵ ستاره در مشهد، بقیه اقامتگاه‌های ما اقتصادی و به‌صرفه‌اند و در مقایسه با شهر‌های دیگر در وضعیت مشابه، ۳۰ درصد نیز ارزان‌ترند.

به‌گفته این مقام گردشگری خراسان رضوی، ۱۵۰ بازرس معاونت گردشگری برای بررسی وضعیت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اقامتگاه‌های مجاز مشهد، ۱۷۰۰ بازدید انجام داده‌اند که از این تعداد، ۲۳۹ بازدید به تذکر منجر شده و ۵۹ بازدید نیز به اخطار کتبی انجامیده است: دلیل این بازرسی‌ها این بود که اگر خدایی‌ناکرده اتفاق یا سهل‌انگاری‌ای در تأسیسات گردشگری ما رخ می‌داد، اثرات منفی آن بر اعتبار همه مجموعه اثر می‌گذاشت. خوشبختانه حتی یک مشکل منجر به شیوع کرونا در تأسیسات گردشگری ما مشاهده نشد.

بیدخوری درباره آخرین برآورد‌ها از ضرر و زیان ناشی از کرونا گفت: برآورد‌های ما از اسفند ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۳۹۹ نشان می‌دهد همه تأسیسات گردشگری استان، بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال آسیب دیده‌اند که بیشترین رقم با ۱۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال مربوط به هتل‌ها و کمترین آن با ۴۸ میلیارد ریال مربوط به آموزشگاه‌های گردشگری بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->