حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ماجرای بازگشت فوتبال بانوان به رده‌بندی فیفا چه بود؟

  • کد خبر: ۶۴۶۳۳
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
ماجرای بازگشت فوتبال بانوان به رده‌بندی فیفا چه بود؟
نگاهی به حواشی بازگشت تیم‌ملی به رده هفتادم جهان، بدون هیچ فعالیتی در ۲ سال گذشته.
به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال زنان ایران که در سال۱۳۹۹ به‌دلیل ۱۸ماه دوری از مسابقات از رتبه‌بندی فیفا خارج شده بود، ۲۸فروردین۱۴۰۰ بار دیگر به رده‌بندی بازگشت. در این فاصله فوتبال بانوان در ۲ سال گذشته نه‌تن‌ها هیچ فعالیتی نداشته که در واقع تیم‌ملی وجود خارجی نداشته است. حالا در فهرست فیفا ایران در رده ۷۰ جهان و ۱۴ آسیاست. اما دلیل این اتفاق را هیچ مدیری توضیح نداد.


ادعای مدیر جدید

شهره موسوی، نایب‌رئیس جدید فدراسیون، پس از این خبر در اظهارنظری مدعی شد: بعد از پیگیری‌های مکرر و مکاتبه‌های بسیاری که با فیفا مبنی بر دلیل حذف تیم‌ملی فوتبال زنان از رده‌بندی جهانی داشتیم و با کمک کمیته زنان فدراسیون فوتبال، درنهایت موفق شدیم فیفا را متقاعد کنیم که تیم‌ملی فوتبال زنان را به رده‌بندی جهانی بازگرداند. ۲ دیدار تدارکاتی را در روز‌های ۱۶ و ۱۷خرداد با بلاروس ترتیب دادیم که بدون تردید نقطه شروع مناسبی برای رده‌های ملی خواهد بود. درواقع دیدار برابر بلاروس سبب شد به رده‌بندی جهانی برگردیم.


حقیقت چیست؟

اما حقیقت این است که دلیل بازگشت تیم‌ملی زنان ایران به رده‌بندی فیفا این بوده است که شیوع کرونا بسیاری از مسابقات را به تعویق انداخت و برخی تیم‌های ملی را تعطیل کرد، همین ماجرا باعث شد فدراسیون جهانی فوتبال برای رتبه‌بندی تیم‌های ملی، مسابقات ۴۸ماه قبل را در نظر بگیرد، یعنی زمانی که تیم ایران درگیر مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک بود.

در رده‌بندی قبلی به عملکرد تیم‌ها از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ امتیاز داده شده بود و رده‌بندی جدید به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ مربوط است. مهرداد مسعود، عضو ایرانی تیم برگزاری مسابقات جام‌جهانی در قطر، به همشهری گفته است: فیفا عملکرد ۳ سال آخر فعالیت هر تیم را بررسی می‌کند. سال اول بیشترین امتیاز، سال دوم امتیاز کمتر و سال سوم کمترین امتیار را دارد. سال ۲۰۲۰ فقط ۶ تیم توانسته‌اند در سطح بین‌المللی بازی کنند و فقط آن‌ها امتیاز گرفته‌اند و بقیه شرایط یکسانی دارند. بعضی تیم‌ها که در رده‌بندی قبلی بالاتر از ایران بوده‌اند، سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ فعالیت کمتری داشته‌اند و به همین علت در رده‌بندی جدید به جایگاه پایین‌تری رفته‌اند و ایران به رده‌بندی بازگشته است.


سرمربی مجهول است

حالا شهره موسوی با این اظهارنظر درواقع قوانین فدراسیون جهانی را زیر سؤال برد. فیفا را نمی‌توان همچون فدراسیون ایران با مکاتبات و قول‌هایی که امکان اجرایی‌نشدن آن وجود دارد، به اتخاذ تصمیمی خلاف قوانین مجاب کرد. از طرفی در زمینه انتشار رده‌بندی قاعده خاصی وجود دارد که به‌هیچ‌وجه با ارسال نامه و مکاتبات تغییر نمی‌کند.

تیم‌ملی باید شهریور در مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا شرکت کند. هنوز خبری از سرمربی تیم‌ملی و تشکیل اردو نیست و آ‌ن‌طور که موسوی گفته، ۱۰ روز پیش سرمربی انتخاب شده است، اما می‌خواهد بعد از جلسه هیئت‌رئیسه سرمربی جدید را معرفی کند که زمان آن هنوز مشخص نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->