معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

درباره کلاب هاوس، فیلترینگ و قانون‌شکنی اپراتور‌ها

  • کد خبر: ۶۴۶۴۷
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
درباره کلاب هاوس، فیلترینگ و قانون‌شکنی اپراتور‌ها
درمیان حاشیه‌هایی که برای کلاب هاوس پیش آمد، یکی حضور سران و مسئولانی مثل وزیر امورخارجه، وزیر ارتباطات یا مدیرکل بانک مرکزی، در اتاق‌های گفت وگوی آن سروصدای زیادی به پا کرد و دیگری، وقتی بود که حرف از فیلتر شدن این شبکه اجتماعی به میان آمد.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - عمر زیادی ندارد، اما چون روی شنیدن و صدا و حرف زدن تمرکز کرده و همین موضوع هم باعث شده است که واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشته باشد. عده‌ای از این گفتند که استقبال از کلاب  هاوس ثابت کرد که بسیاری از ما منتظر یک فرصت هستیم تا در باب موضوعات مختلف به گفتگو بنشینیم، حرف بزنیم و حرف بشنویم، آن هم صریح و شفاف.
 
عده‌ای دیگر معتقدند این نرم افزار یک شبکه اجتماعی طبقاتی است: «در توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک هرکس می‌تواند آزادانه حرف خود را بزند، حتی اگر صدایش به گوش افراد زیادی نرسد، اما در کلاب  هاوس بیشتر اوقات آدم معروف‌ها حرف می‌زنند و افراد عادی فقط مستمع هستند.» در این میان، افرادی هم هستند که بر این عقیده اند این نرم افزار هم مانند بسیاری از نرم افزار‌های دیگر دوره موقت و داغی دارد، به تدریج رو به افول می‌رود و هیچ نکته عجیبی درمورد آن وجود ندارد. درمیان حاشیه‌هایی که برای این نرم افزار پیش آمد، یکی حضور سران و مسئولانی مثل وزیر امورخارجه، وزیر ارتباطات یا مدیرکل بانک مرکزی، در اتاق‌های گفت وگوی آن سروصدای زیادی به پا کرد و دیگری، وقتی بود که حرف از فیلتر شدن این شبکه اجتماعی به میان آمد.
 
بیستم فروردین بود که دسترسی به این شبکه اجتماعی از طریق اپراتور‌ها برای کاربران با مشکل روبه رو شد. حالا هم که در آخرین روز فروردین به سر می‌بریم، کاربران این اپراتور‌ها بدون فیلترشکن، امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را ندارند، این درحالی بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد این شبکه با هیچ فیلترینگی روبه رو نیست. درنهایت مشخص شد که هر دو اپراتور و مخابرات، عامدانه مانع دسترسی کاربرانشان به این شبکه اجتماعی شده اند. نتیجه این شد که رگولاتوری به دو اپراتور و مخابرات نامه زد و ۲۴ ساعت به آن‌ها مهلت داد تا این اختلال را برطرف کنند.
 
با این حال اپراتور‌ها در روز روشن به قانون شکنی خود ادامه دادند تااینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایتی علیه مدیران عامل این سه اپراتور در دادستانی تهران ثبت کرد. در ادامه این روند رسیدگی و بی توجهی اپراتورها، عصر ۲۹ فروردین علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری، در توئیتی اعلام کرد: «پس از اختلال عمدی برخی اپراتور‌ها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیئت وزیران پس از دستور صریح رئیس جمهوری، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف شمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پیشنهاد وزیر ارتباطات، جرایم سنگینی برای این گونه تخلفات تصویب کرد.»
 
متنی که در آن نامی از شبکه اجتماعی کلاب هاوس نیامده است و محمدجواد آذری جهرمی هم آن را استوری کرد. حالا که تذکر اولیه و مهلت بیست وچهارساعته به جایی نرسیده، صحبت از جریمه ۵۰ میلیارد تومانی و تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه به میان آمده است، آن گونه که وزیر جوان گفته بود درصورت بی توجهی به مهلت بیست وچهارساعته، «رگولاتوری موظف خواهد بود تا زمان رفع تخلفات، روزانه تا سقف ۵۰میلیارد تومان اپراتور‌های متخلف را جریمه کند.» اگر بازهم نتیجه بخش نبود، برای اپراتور‌های متخلف جریمه دو سال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه درنظر گرفته خواهد شد. حالا باید دید اپراتور‌ها چه واکنشی از خود نشان می‌دهند، آن هم در شرایطی که طبق مصوبه سال گذشته مجلس، میزان مالیاتشان به دولت افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
 
 
درباره کلاب هاوس، فیلترینگ و قانون‌شکنی اپراتور‌ها
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->