آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۵۰۱۶
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰
اولین ماه سال ۱۴۰۰ برای هنر موسیقی بدون هیاهو و آرام گذشت. در این ماه آلبوم‌های پرسر‌وصدایی روانه بازار نشد در این نوشتار نگاهی داریم به جدیدترین آثار موسیقایی که در ماه فروردین در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - اولین ماه سال ۱۴۰۰ برای هنر موسیقی بدون هیاهو و آرام گذشت. در این ماه آلبوم‌های پرسر‌وصدایی روانه بازار نشد به طوری که اگر نگاهی به ۵ آلبوم برتر ماه فروردین سایت بیپ‌تونز داشته باشیم می‌بینیم هر ۵ آلبوم از آثار منتشر شده در سال ۹۹ هستند. در واقع هیچ‌یک از آثاری که از ابتدای سال در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند، چندان مورد استقبال مخاطبان واقع نشده‌اند.
 
بیشتر این آلبوم‌ها در حال و هوای موسیقی کلاسیک ایرانی و سنتی ساخته شده‌اند. اما در این ماه تک‌آهنگ‌های بسیاری هم منتشر شده است که برخی از آن‌ها طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. تک‌آهنگ‌هایی از خوانندگان محبوب پاپ تا هنرمندان فعال در موسیقی سنتی. در این نوشتار نگاهی داریم به جدیدترین آثار موسیقایی که در ماه فروردین در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.


نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰محبوب‌ترین آلبوم جدید در فروردین

آلبوم «همزاد دل» اثر جدید علی قمصری با آواز پویان کاظمیان را می‌توان محبوب‌ترین آلبوم فروردین ۱۴۰۰‌دانست. این مجموعه شامل شش آهنگ باکلام است که در آن‌ها از سروده‌های هوشنگ ابتهاج، امیرحسین الهیاری، حسین منزوی و احسان افشاری بهره گرفته شده است. «همزاد دل» بعد از ۸ آلبوم محبوبی که در سال گذشته منتشر شده بودند به عنوان اولین اثر محبوب سال ۱۴۰۰ در رتبه نهم پرفروش‌ترین‌های فروردین قرار گرفته است. از نوازندگان این اثر می‌توان به علی قمصری، مصباح قمصری، پاشا هنجنی، اشکان مرادی، میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، آرین قیطاسی، باربد بیات و حسین شریفی اشاره کرد. نسخه دیجیتال «همزاد دل» با قیمت ۲۵ هزارتومان عرضه شده‌است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را خریداری و دانلود کنند.


نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰گروه‌نوازی در «تاش»

«تاش» یکی از آثار جدید دیگری است که بیشتر از دیگر آلبوم‌ها مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است. اثری با آهنگ‌سازی سیاوش ایمانی، آواز مهدی امامی و اجرای گروه سپیدار که در روز‌های پایانی فروردین منتشر شده، اما توانسته در رده اول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته قرار گیرد. این آلبوم در میان آثار محبوب ماه اکنون رتبه ۱۹ را در اختیار دارد. سیاوش ایمانی «تاش» را این‌گونه تعریف می‌کند: «تاش» تجربه‌ای ا‌ست در راستای طراحی، ساخت و اجرای یک «مجلس» گروه‌نوازی ایرانی، در چارچوب موسیقی دستگاهی».
 
«نام»، «سرآواز»، «تار»، «کرشمه‌وار»، «ساز و آواز - شاه‌میرزا»، «قصه» قطعات مختلف این آلبوم را تشکیل می‌دهند که در مدت زمان یک ساعت و هفت دقیقه پیش روی شنوندگان قرار گرفته‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی این آلبوم که بعد از «همزاد دل» محبوب‌ترین اثر جدید ماه فروردین است را با قیمت ۵۰ هزارتومان و نسخه دیجیتالی را با قیمت ۴۰ هزارتومان تهیه کنند.


نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰اثری از استاد پیشکسوت موسیقی

آلبوم «تنها» به خوانندگی بهرام حصیری از هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی یکی دیگر از آثار تازه بازار موسیقی است. این اثر شامل هفت آهنگ باکلام با ترانه‌سرایی شایا گراوند و آهنگ‌سازی بهنام خدارحمی است. این قطعات که «تو همونی»، «سهم من»، «چی به روز دلت اومد؟»، «خواستی برو خواستی بمون»، «تنها»، «راستی راستی حق من نیست» و «برگرد» نام دارند در سال‌های متمادی برای حصیری ساخته و ضبط شد‌ه‌اند.
 
این خواننده پیش از این آلبوم‌های، چون «جان عاشق»، «صدای عشق»، «یاد دوست»، «بی‌تو خاکسترم»، «تصویر خیال»، «شور عاشقانه»، «قناری من»، «بی‌آشیونه» را در همکاری با بزرگان عرصه موسیقی همچون اسدا... ملک، فرهنگ شریف، محمدعلی شیرازی، احمدعلی راغب، اکبر آزاد، تورج نگهبان و همایون خرم منتشر کرده بود. نسخه فیزیکی آلبوم «تنها» با قیمت ۳۰ هزارتومان و نسخه دیجیتالی آن با قیمت ۲۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.


نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰دیگر آثار جدید ماه ابتدایی سال

آلبوم «از سماع تا حضور» نیز اثری است با آهنگ‌سازی فرزین کشاورز که در فروردین ۱۴۰۰ منتشر شده‌است. این مجموعه شامل مجموعه‌ای از بداهه‌نوازی و آهنگ‌سازی پنج نوازنده جوان در قالب تک‌نوازی سنتور است. نسخه فیزیکی آلبوم «از سماع تا حضور» با قیمت ۵۰ هزارتومان و نسخه دیجیتال آن با قیمت ۴۰ هزارتومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. آلبوم «سبز در سبز» نیز اثری است با آهنگ‌سازی محسن رمضان‌نژاد که بیست آهنگ بی‌کلام در سبک موسیقی سنتی را در برمی‌گیرد.
 
از نوازندگان این اثر می‌توان به ابوذر حسنی، محمد حسن‌زاده، مرتضی سیفی‌پاشا، سعید سیف‌علیزاده، محسن رمضان‌نژاد و آیدا درخشان اشاره کرد. نسخه دیجتالی «سبز در سبز» با قیمت ۳۰ هزارتومان عرضه شده‌است. آلبوم «ناز نگه» با صدای رضا طیبی که شامل بازخوانی قطعات آهنگ‌سازی شده از سوی مرحوم همایون خرم می‌شود هم یکی از آثار جدید بازار موسیقی است. تنظیم این قطعات را بابک شهرکی بر عهده داشته و از نوازندگان آلبوم می‌توان به بابک شهرکی، علی زارع، وحید وفایی، پدرام شهرکی، سامان احتشامی اشاره کرد. این آلبوم که ۸ قطعه دارد با قیمت ۲۵ هزارتومان خریداری و دانلود می‌شود.


نگاهی به آلبوم‌ها و آهنگ‌های منتشرشده در فروردین‌ ۱۴۰۰آغاز پیش‌فروش یک آلبوم

در اولین ماه سال ۱۴۰۰ هیچ‌کدام از خوانندگان شناخته شده پاپ آلبومی را منتشر نکرده‌اند، اما زانیار خسروی پیش‌فروش اثر جدیدش را آغاز کرده است. اثری که ۲ اردیبهشت عرضه شد. این آلبوم با نام «آکوستیک» شامل هشت قطعه منتخب از میان آثار از قبل منتشر شده زانیار است که عبارت است از «بدون تو»، «حسودیم می‌شه»، «نمیدونی»، «قاب عکس خالی»، «اگه می‌موندی»، «بعد من»، «نه نمیشه» و «ریسک». همه این قطعات با گیتار آکوستیک اجرا شده‌اند. تنظیم قطعات آلبوم جدید زانیار از سوی بهنام رهنما و میکسینگ و مسترینگ آن برعهده سیروان خسروى بوده است. علاقه‌مندان می‌توانند آلبوم «آکوستیک» از سایت زانیار خسروی را به قیمت ۶۰ هزار تومان تهیه کنند.


محبوب‌ترین ترانه ماه

همان‌طور که گفته شده در این ماه تک‌آهنگ‌های زیادی هم منتشر شده که با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده‌است. براساس آمار سایت موسیقی ما دو آهنگ از همایون شجریان محبوب‌ترین قطعات ماه فروردین است. در رتبه اول قطعه «دیار عاشقی‌هایم» با آهنگ‌سازی غلامرضا صادقی قرار دارد. اثری که ۳۰ اسفند ۹۹ منتشر شد و در ماه فروردین تنها در سایت «موسیقی ما» ۲۶۸ هزار و ۵۷۹ بار دانلود شد. در رتبه دوم «هوای زمزمه‌هایت» دیگر اثر جدید همایون شجریان قرار دارد. او این قطعه را برای سریال «می‌خواهم زنده بمانم» خوانده‌است.

رتبه سوم محبوب‌ترین ترانه‌های ماه به یک آهنگ بی‌کلام به نام «خورشید» اختصاص دارد. اثری با نوای ساز پیانو به آهنگ‌سازی حامد حنیفی که ۱۳۵ هزار و ۸۳۷ بار دانلود شده‌است. در رتبه چهارم قطعه جدید گروه سون قرار گرفته‌است. این اثر که «تو» نام دارد از سوی امیر قنادی آهنگ‌سازی شده‌است. رتبه پنجم محبوب‌ترین ترانه‌های ماه هم به تیتراژ یکی از برنامه‌های ماه رمضان تلویزیون اختصاص دارد. ترانه «زیبای‌منی» با صدای حجت اشرف‌زاده، خواننده خراسانی که این روز‌ها در برنامه «دعوت» پخش می‌شود، از زمان انتشار در سایت «موسیقی ما» ۹۸ هزار و ۴۶۳ بار دانلود شده‌است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->