نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

پرچم‌داری گچ در فوتبال خراسان

  • کد خبر: ۶۶۶۸۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
پرچم‌داری گچ در فوتبال خراسان
درباره حامیان اقتصادی ورزش که روزگاری در تاریخ این شهر جایی داشتند در این یادداشت می‌توانید بخوانید.
به گزارش شهرآرانیوز، درباره حامیان اقتصادی ورزش که روزگاری در تاریخ این شهر جایی داشتند در این یادداشت می‌توانید بخوانید. در این قسمت سعی شده به گچ خراسان و فعالیت این شرکت در ورزش خراسان نگاهی داشته باشیم:
 
سال‌های حضور: ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸
رشته: فوتبال
نام حامی اقتصادی: گچ خراسان
علت رفتن از ورزش: بی‌مهری‌ها و پشت‌پرده‌ها
مهم‌ترین افتخار: صعود از لیگ دسته ۲ به لیگ دسته‌یک فوتبال کشور

در روز‌هایی که هواپیمای «هواپیمایی» در آسمان فوتبال مشهد اوج گرفته و صعود این تیم از لیگ دسته ۳ فوتبال کشور به لیگ دسته ۲ نقل محافل ورزشی شهر بود، یک‌باره اخبار ناامیدکننده‌ای از این باشگاه به گوش رسید که هواپیمایی برای تیم‌داری در سطح بالاتر با مشکلات مالی و بی‌رغبتی مسئولانش روبه‌روست.
 
این شد که دل‌سوزان همیشگی فوتبال خراسان دست‌به‌کار شدند تا برای موفقیت تیمشان چاره‌ای کنند و هواپیمایی به‌عنوان نماینده مشهد در لیگ دسته ۲ روی زمین نماند. سیدباقر اورعی، مالک بزرگ گچ خراسان، هم دست نیاز ورزش را رد نکرد و در کنار پسرانش و به‌ویژه دکتر کاظم اورعی ابتدا به‌عنوان اسپانسر زیر پروبال تیم روی‌زمین‌مانده هواپیمایی را گرفت، اما خیلی زود گچی‌ها که با اهداف عام‌المنفعه و به‌قول فوتبالی‌ها صادقانه پای کار ورزش آمده بودند، تصمیم گرفتند امتیاز هواپیمایی را بخرند و خودشان به‌طور مستقیم تیم‌داری کنند. حتی از پشت در‌های باشگاه تازه‌تأسیس مشهدی «گچ خراسان» خبر می‌رسید که جلسات جدی برای تیم‌داری قدرتمند گچ در رشته‌های کشتی و بسکتبال هم برگزار می‌شود.
 
گچ خراسان خیلی زود با ستاره‌های پابه‌سن‌گذاشته، اما هنوز عیاردارش از سعید جوشش و سعید صیامی گرفته تا سیدحسین حسینی و باقر کبیری توانست در لیگ دسته ۲ آقایی و به لیگ دسته‌یک صعود کند. آن روز‌ها فوتبال ایران لیگ برتر نداشت و لیگ دسته‌یک حکم همان لیگ برتر امروز را داشت. بااین‌همه، قوانین عجیب‌وغریب فدراسیون داریوش مصطفوی و پشت‌پرده شعار‌های بیگاه برخی هواداران در تختی علیه اورعی، مالک پیش‌تر محبوب گچ، سبب شد تا تمایل و خواسته مدیران برای ادامه مسیر کم شود.
 
همان سال پیامی‌ها که نتوانسته بودند لیگ‌یکی شوند، با مدیران گچ مذاکره کردند تا تیم پیام گچ تشکیل شود؛ اتفاقی که فرجام خوشایندی نداشت و سال بعد هم قوانین من‌درآوردی فدراسیون مصطفوی، مانع لیگ‌یکی‌شدن این تیم شد تا مدیران گچ عطای این کار را به لقایش ببخشند. گچ مشهد سال بعد امتیازش را به باشگاه مقاومت واگذار کرد و تیم پیام مقاومت در لیگ کشوری حاضر شد. این پایانی بود بر حضور کوتاه‌مدت، اما مؤثر مؤسسه گچ خراسان در فوتبال این شهر که با بی‌مهری برخی‌ها، فرجامی بد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->