سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

«کارتن» دیدنی که نافرجام ماند!

  • کد خبر: ۶۸۲۰۴
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
«کارتن» دیدنی که نافرجام ماند!
درباره حامیان اقتصادی ورزش که جایی در تاریخ این شهر داشتند بخوانید. این مطلب در خصوص کارخانه کارتن مشهد و حضورش در ورزش است.

به گزارش شهرآرانیوز، آشتی صنعت با ورزش همیشه آرزوی اهالی ورزش در خطه خراسان بوده است؛ رؤیایی که روزگاری نه‌چندان‌دور عین واقعیت بود و اکنون فرض نزدیک به محال. در این ستون می‌کوشیم هر دوشنبه به ماجرای حضور بخش خصوصی در ورزش و فرجام آن‌ها بپردازیم.


سال‌های حضور: ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۷
رشته: هندبال، فوتبال و شنا
نام حامی اقتصادی: کارخانه کارتن مشهد
علت رفتن از ورزش: نامعلوم
مهم‌ترین افتخار: کسب عناوین دومی و سومی لیگ برتر هندبال


اوایل دهه ۷۰ بود که رئیس وقت هیئت هندبال مشهد که خود سمت ریاست انجمن صنایع استان را داشت، با شعار «صنعت و ورزش»، تیم هندبال صنایع مشهد را تشکیل داد و شرکت‌های صنعتی مشهد را برای حمایت از این تیم پای کار آورد؛ اتفاقی که شالوده اولیه بنای یک تیم تاریخ‌ساز در هندبال مشهد را بنا نهاد. تیم هندبال صنایع مشهد یکی‌دو سالی در لیگ کشور حاضر شد و با درخشش خوب هندبالیست‌های خراسانی، کارخانه کارتن مشهد با مدیریت مهندس متین‌راد تصمیم گرفت به‌تن‌هایی مسئولیت این تیم را به دوش بگیرد و تیم از سال ۷۲ با نام «کارتن مشهد» در مسابقات حاضر شد؛ حضوری که سرآغاز تحولی بزرگ در هندبال خراسان و درخشش تیم مشهد در کشور شد.

 

در چهارپنج سال تیم‌داری کارتن در لیگ برتر هندبال که آن روز‌ها با نام هندبال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شد، تیم مشهد توانست یک عنوان سومی در سال ۷۳ و یک عنوان نایب‌قهرمانی در سال ۷۴ به‌دست بیاورد؛ عناوینی که در دوره بازی ستارگانی، چون ابوالفضل و مجتبی جلایر، جواد زارع، محسن زاهدی، مرتضی ساختیان‌چی و فرامرز طاهری برای تیم خراسان به ارمغان آمد. البته این تنها حضور یک حامی مالی بزرگ در ورزش مشهد نبود و کارتنی‌ها در رشته شنا هم به‌دلیل حضور متین‌راد در هیئت شنا، حمایت‌های خوبی از شناگران مشهدی کردند؛ از هدایای گاه‌وبیگاه بگیرید تا اسپانسری در مسابقات مختلف.

 

مجموعه کارخانه کارتن مشهد در بحث فوتبال هم با استفاده از حضور هاشم حسینی، پیشکسوت فوتبال مشهد، تیم‌های پایه و آکادمی فوتبال پایه را راه‌اندازی کرد. اتفاقی که کارتن مشهد را در مسیر یک آینده‌سازی بزرگ برای ورزش مشهد قرار داد. اما در ادامه مسیر و با اتفاقاتی که هیچ‌کس نمی‌داند چه بود، رفته‌رفته کارتنی‌ها با بیان این مسئله که کارخانه‌شان نیازی به تبلیغات ندارد و محصولشان از قبل پیش‌فروش می‌شود، از چرخه ورزش خارج شدند. حالا سال‌ها از خروج کارتن مشهد از ورزش مشهد می‌گذرد و همین چند سال پیش بود که کارخانه کارتن هم برای همیشه تعطیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->