آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصولگرایان سوار بر موج نارضایتی مردمی به پاستور می‌روند؟

  • کد خبر: ۶۶۷۷۰
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
اصولگرایان سوار بر موج نارضایتی مردمی به پاستور می‌روند؟
اصولگرایان، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی میدانند؛ زیرا معتقدند با توجه به نارضایتی بخش‌هایی از جامعه از شرایط کنونی کشور، اصلاح طلبان دیگر شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.
گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ بدون شک متغیر‌های بسیاری در نتیجه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اثرگذار است. یکی از این متغیر‌ها به عقیده تحلیلگران و کارشناسان سیاسی، کارنامه عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم و میزان انطباق شعار‌های انتخاباتی حسن روحانی با وضعیت امروز است. اما از آن روی که دولت روحانی یک دولت ائتلافی حاصل نیرو‌های اعتدالگرا و اصلاح طلب است، داوری با نمره چه قبولی و چه مردود، درباره آن به پای همه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان نوشته خواهد شد.

همین موضوع سبب شده است اصولگرایان، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی بدانند؛ زیرا معتقدند با توجه به نارضایتی بخش‌هایی از جامعه از شرایط کنونی کشور، اصلاح طلبان دیگر شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.

اما اصلاح طلبان معتقدند هنوز هم در شرایط فعلی می‎توانند مردم را برای رأی به نامزد انتخاباتی خود مجاب کنند، اگر شورای نگهبان، اجازه حضور نامزد‌های حداکثری آنان را در انتخابات پیش رو بدهد.
سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با «ایسنا» در ارزیابی مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و راهکار تحقق این مطالبات گفت: «مردم می‌خواهند در زندگی خود شاهد یک تغییر محسوس باشند.

در این چند سال که دوران اعتدال و اصلاحات بود و با توجه به نگاهی که به خارج از کشور وجود داشت، پیش بینی می‌کنم مردم دیگر خسته شده اند و بی شک به سمت چهره‎های اصولگرا خواهند رفت.» مصطفی طاهری، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نیز درباره ارزیابی عملکرد دولت، تأثیر آن بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و پیش بینی نتیجه انتخابات به «ایسنا» گفت: «ناکارآمدی دولت فعلی، در حل مشکلات معیشتی، سیاسی و فرهنگی در بسیاری از مقاطع و ناتوانی عمل به شعار‌هایی که پیش‌تر داده بود، موجب بی‎اعتمادی مردم شده است. اما پیش بینی می‌کنم یک دولت با یک کابینه حزب اللهی و جوان، شانس پیروزی بیشتری در انتخابات خواهد داشت.»

حجت الاسلام محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، نیز در گفتگو با «ایسنا» در ارزیابی خود از فضای انتخاباتی گفت: «مردم تصور می‌کنند که دولت اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند، در صورتی که واقعیت ماجرا متفاوت است. مردم می‌دانند که انتخاب درست باعث پیشرفت، آزادی و رفاه می‌شود و انتخاب‌های نادرست باعث ضرر همگانی می‌شود. اصلاح طلبان با عملکردی که از خود به جای گذاشتند، جایگاه خوبی در میان مردم ندارند. نکته دیگر در مورد اصلاح طلبان این است که مهره‌ای کلیدی برای انتخابات ندارند.»

در مقابل این دیدگاه نمایندگان اصولگرای مجلس مبنی بر اینکه مردم با توجه به تجربه دولت حسن روحانی، دیگر اقبالی به اصلاح طلبان نخواهند داشت.
علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، نظری دیگر دارد و توفیق نیافتن احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را در جای دیگری جست وجو‌ می‌کند. وی به «ایلنا» گفت: «محدود کردن عرصه رقابت و مانع تراشی برای حضور نامزد‌های متنوع و مورد علاقه رأی دهندگان، تأثیر زیادی بر سردتر شدن فضای انتخابات خواهد گذاشت.

به عقیده من، بهترین سنت برای اعمال بُعد جمهوریت نظام، مدل برگزاری انتخابات در زمان حضرت امام خمینی (ره) است، زیرا در آن زمان از یک سو مردم به ارزش‌هایی که برای آن مبارزه کردند و هزینه دادند، حساس بودند و از سوی دیگر، مسئولان و مقام‌های کشور، منتخب واقعی مردم بودند و هنوز به مرحله‌ای نرسیده بودند که بتوانند خلاف اراده مردم عمل کنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->