آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام رئیسی برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد

  • کد خبر: ۶۷۰۷۵
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
  • ۱
حجت‌الاسلام رئیسی برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد
 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، صبح امروز برای ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) برای ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری وارد وارد ستاد انتخابات کشور شد.

آیت‌الله رئیسی، ساعتی قبل از ورود به ستاد انتخابات کشور، بیانیه اعلام حضور خود را منتشر کرد.

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است.

فیلمی از لحظه‌ ثبت‌نام آیت‌الله رییسی

 
لحظه نام نویسی سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری
 
 
ابراهیم رییسی پس از ثبت نام
 

 

رییسی: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی تاکید کرد: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم و رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: برخی تاکید کردند کار تحول در قوه قضاییه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه وضعیت دستگاه قضایی را داشتند.

وی اضافه کرد: از اینجا از این دغدغه درست قدردانی می‌کنم، اما در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه، موضوع مهم و دارای اولویت یعنی معیشت و مشکلات مردم، بیکاری و گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان اینکه معیشت مردم دغدغه جدی برای ما ایجاد می‌کند، گفت: برخی ناامیدی‌ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در این عرصه اجابت این دعوت و هم پاسخ به خواسته کسانی بود که نگران وضعیت اقتصادی کشور بودند، خاطرنشان کرد: اگر چه دعوت‌های زیادی داشته ام، اما حضور بنده به صورت مستقل است و این حضور نافی حضور هیچ کسی نیست و کسانی که برای حضور در میدان احساس تکلیف کردند، بیایند.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه آنچه ما پیگیری می‌کنیم تحول است و تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: همه نیازمند مشارکت هستند حتی افرادی که به هر دلیلی ناامید هستند باید مشارکت کنند. تاکید می‌کنم با هر سلیقه سیاسی در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم. رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم. در این میدان حتما می‌دانم از همکاری بخش‌های مخحتلف در قوه قضاییه در این عرصه هم استفاده خواهم کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور ما باید به انسجام گروه‌ها و کسانی که دغدغه کشور ودین را دارند، بینجامد، اظهار کرد: معتقدم بن بستی برای اداره کشور وجود ندارد و باید مدیریتی کارآمد و جهادی باید وجود داشته باشد تا این مسائل شکل بگیرد. این را هم باور دارم بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند و باید کسانی بیایند که به تحول باور داشته باشند.

رییسی گفت: امکان تشکیل ستاد انتخاباتی و امکان مالی ندارم و دعوت کنندگان ستاد‌های مردمی خودجوش تشکیل می‌دهند با این عنوان که هر خانه یک ستاد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور و نقش دادن به مردم امیدوارم مشکلات را حل کنیم. ما دولتی مردمی و با تحول در بخش‌های مختلف اجرایی ایرانی قوی را شاهد خواهیم بود. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی آنچه را رقم خواهد زد ایرانی قوی خواهد بود.

رییسی در پاسخ به این پرسش که برای سیاست خارجی چه برنامه‌ای دارید، گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی تعامل با کشور‌های اسلامی و به ویژه همسایگان خواهد بود. برنامه ما در عرصه دیپلماسی تعامل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش من این بود شخص دیگری حضور یابد، اما احساس کردم همه درخواست‌ها به نحوی برای من مسئولیت جدی ایجاد می‌کند تا جای عافیت طلبی و راحت طلبی نیست. دستگاه اجرای اهمیت بیشتری نسبت به دستگاه قضایی دارد، چون در دستگاه اجرایی بستر‌های فسادزا ایجاد می‌شود بسیاری از ناکارآمدی‌ها موجب ناهنجاری‌ها می‌شود. حل مسائل در دستگاه اجرایی می‌تواند از پرونده‌ها در دستگاه قضایی بکاهد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم از وضع موجود گله‌مند هستند و باید این وضع را تغییر داد. عزم خود را "از مردم، در مردم و با مردم" می‌دانم. مساله اداره کشور جناح و حزب نمی‌شناسد.

وی درباره اینکه تکلیف ریاست قوه قضاییه چه می‌شود، گفت: نمی‌دانم و همچنین در پاسخ به اینکه اگر شکست بخورید چطور، گفت: انجام وظیفه به شکست ختم نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی صبح امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دوره از انتخابات به صورت مستقل حاضر می‌شود.

منبع: فارس، ایرنا


بیشتر بخوانید:لحظه به لحظه تا انتخابات ۱۴۰۰ | پنجمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری (۲۵ اردیبهشت)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
جبهه انقلاب باید این نکته بسیااااااااااار مهم رو درک کنه که اگه انشالله آقای رییس رییس جمهور بشه انتظار و توقع مردم از این نظام و انقلاب و رهبری و جبهه انقلاب بسیااار بسییار بالا میره...اون موقع دیگه واقعا هیچ بهانه ای برای تحت فشار بودن مردم وجود نداره...مردم انتظار گشایش اقتصادی دارند...مردم انتظار دارند قدرت خریدشون بالا بره..و و و و و ...اون موقع مجلس انقلابی ...دولت انقلابی ....قوه قضاییه هم انشالله انقلابی...پس دیگه هیچ گونه عذری برای این مردم قابل قبول نیست.......وظیفه انقلابیها بسیار سنگین و خطیره...اگه مردم از دولت انشالله آقای رییسی هم چیزی نبینند...واقعا هیچ امیدی برای این مردم باقی نمیمونه.....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->