آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آشنایی با خواص بی‌نظیر توت فرنگی

  • کد خبر: ۶۷۱۱۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
آشنایی با خواص بی‌نظیر توت فرنگی
متخصصان می‌گویند توت فرنگی به دلیل آنکه سرشار از مواد مغذی است، می‌تواند باعث تقویت سلامتی بدن شود.
به گزارش شهرآرانیوز، توت فرنگی یکی از میوه‌های لذت بخشی بوده که سرشار از ویتامین‌های مختلف است. برای مثال، می‌توانید تنها با خوردن ۵ عدد توت فرنگی در روز ۹۸ درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین کنید. این ویتامین نقش حیاتی در حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

در این مطلب به فواید مصرف توت فرنگی می‌پردازیم:

۱- حفاظت از قلب

مطالعات نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی آنتی سیانین‌ها که به وفور در توت فرنگی وجود دارد می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. همچنین مصرف توت فرنگی به جلوگیری از ساخت پلاکت‌های خونی که باعث انسداد عروق می‌شود کمک می‌کند و حتی کاهش فشار خون را به همراه دارد.

۲- کمک به سلامت بارداری

یکی از مکمل‌های غذایی بسیار ضروری که در دوره بارداری باید مصرف شود فولات یا همان فولیک اسید است که نقشی حیاتی در رشد جنین دارد. خبر خوشحال کننده این است که توت فرنگی یک منبع طبیعی این مکمل غذایی است. یک فنجان توت فرنگی دارای دستکم ۴۰ میکروگرم فولات است.

۳- کاهش التهابات بدن

التهابات در بدن می‌تواند باعث مشکلات متعددی شود. التهابات مزمن می‌تواند باعث بیماری‌های جدی و مرگباری همچون سکته مغزی، حمله قلبی، و سرطان شود. توت فرنگی دارای ترکیبات ضدالتهابی است که می‌تواند باعث بهبود التهابات و سلامت عمومی بدن شود.


۴- تقویت لب‌ها

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند لبانی زیبا، صاف و برجسته داشته باشند؟ خبر خوب این است که برای این کار نیازی به پروتز و جراحی‌های زیبایی نیست. برای اینکار تنها نیازمند آن هستید که دو توت فرنگی را در دو قاشق چای خوری شکر له کرده و ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به آرامی روی لب‌های خود بمالید. پس از مدتی ترکیب را پاک کنید.

۵- کمک به هضم غذا

تقریباً تمامی مردم از خواص بی نظیر فیبر در کمک به هضم غذا آگاهی دارند. توت فرنگی یکی از میوه‌هایی است که غنی از فیبر بوده و به عبور مواد غذایی از روده‌ها کمک می‌کند. همچنین این میوه دارای سطح بالایی از آب است و مانع از ابتلای افراد به یبوست می‌شود.

۶- تنظیم فشار خون

یکی از عناصر کلیدی در تنظیم فشار خون پتاسیم است که به وفور در توت فرنگی وجود دارد. پتاسیم عنصری است که تاثیر منفی سدیم در افزایش فشار خون را خنثی می‌کند. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که از فشار خون رنج نمی‌برید، باز هم مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم برای سلامتتان ضروری است.

از دیگر خواص توت فرنگی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- نرم و صاف کردن پوست
۲- تنظیم قند خون
۳- سفید کردن دندان‌ها
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->