۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

واکسیناسیون سالمندان مثبت ۷۶ سال در مشهد آغاز شد

  • کد خبر: ۶۷۱۲۹
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
واکسیناسیون سالمندان مثبت ۷۶ سال در مشهد آغاز شد
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت واکسیناسیون افراد ۷۶ سال به بالا در مناطق زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با توجه به تجربه تعطیلات نوروز و اوج گیری شیوع ویروس کرونا در پیک چهارم این بیماری این بار ستاد ملی کرونا با جدیت بیشتری درباره تعطیلات عید فطر تصمیم گیری کرد و حتی اعمال ممنوعیت برای سفر‌های بین شهری با خودرو سواری را از چندروز پیش از آغاز این تعطیلات الزامی کرد. بااین حال استقبال چشمگیر مردم از روش‌های دیگر سفر در این ایام که شامل ممنوعیت ستاد ملی کرونا نمی‌شد، موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت در زمینه تغییر وضعیت دوباره شهر مشهد به شرایط بحرانی شد.

 

درهمین راستا معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه سفر‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تعطیلات عید فطر به خبرنگار ما گفت: با توجه به وضعیت مشهد که شهری زیارتی و سیاحتی است و بی شک در این ایام مقصد سفر بسیاری از هم وطنان است وضعیت رعایت شیوه نامه‌ها پذیرفتنی است. مهدی قلیان با بیان اینکه هنوز آماری از میزان سفر‌ها در این تعطیلات احصا نشده است افزود: به همین دلیل نمی‌توانیم در زمینه حجم سفر‌ها و رعایت شیوه نامه‌ها ممنوعیت سفر‌های خودرویی در این تعطیلات اظهار نظر قطعی کنیم؛ بااین حال تأثیر این سفر‌ها بر روند مبتلایان در هفته‌های آینده آشکار می‌شود.


وضعیت کرونا، همچنان شکننده

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان هنوز قضاوت پذیر نیست و برخی شهرستان‌ها روندی سینوسی دارند اظهار کرد: روند کلی بستریان و مبتلایان همچنان نزولی است، اما این روند خیلی آهسته و کندتر از پیش بینی‌های ماست. به همین دلیل وضعیت برخی شهر‌های استان مانند مشهد شکننده اعلام شده است. قلیان با اشاره به اینکه در اوج پیک چهارم میزان بیماران سرپایی حدود ۳۵۰۰ نفر در روز بود افزود: هم اکنون میزان مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حدود ۲۰۰۰ نفر در روز رسیده است. بر این اساس آمار مراجعان سرپایی که یکی از معیار‌های تشخیص وضعیت کلی کروناست نیز با شیب مختصری نزولی است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون افراد ۷۶ سال به بالا در مناطق زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است، گفت: قرار بود واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال اعلام شود، اما ما پیش از اعلام عمومی واکسیناسیون این مرحله به تدریج واکسیناسیون افراد بین ۷۵ تا ۸۰ سال را آغاز کردیم تا از ازدحام و افزایش یکباره مراجعان به مراکز تزریق واکسن جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی فعال است و واکسیناسیون در روز‌های تعطیل نیز انجام می‌شود، ادامه داد: در روز‌های گذشته با توجه به پرونده پزشکی این افراد با آن‌ها تماس گرفته شده است. اطلاعاتی از سازمان بازنشستگی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده است که در روز‌های آینده با استفاده از این آمار اطلاع رسانی برای تزریق واکسن به شکل بهتری اجرایی می‌شود. قلیان تأکید کرد: هم اکنون افراد بالای ۷۶ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب واکسن کرونا را دریافت کنند.


وی درباره واکسیناسیون اتباع خارجی اضافه کرد: در سامانه ثبت واکسیناسیون باید کدملی وارد شود و این مسئله با شماره اتباع امکان پذیر نیست. برهمین اساس روز گذشته نامه‌ای به دکتر نمکی فرستاده ایم تا در این زمینه برایمان تعیین تکلیف کنند.


پیشرفت ۹۰ درصدی واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی

همچنین کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایمن سازی ۱۵ هزار نفر از بیماران خاص و سرطانی علیه کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند. جواد رجبیان افزود: با آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و سخت علاج نظیر مبتلایان به انواع سرطان از دومین روز فروردین ماه گذشته در استان تاکنون واکسن کرونا به حدود ۹۰ درصد از این گروه شهروندان تزریق شده است.
همچنین براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۲۰۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶‌هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->