اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد
سرخط خبرها

وضعیت کرونایی مشهد شکننده است

  • کد خبر: ۶۶۶۷۱
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
وضعیت کرونایی مشهد شکننده است
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد: شهر مشهد با وجود تغییر رنگ به نارنجی و در مقایسه با تجربه پیک‌های گذشته بسیار شکننده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان هفته نوبت تزریق واکسن سالمندان بالای ۷۰ سال اعلام شود، گفت: نوبت تزریق واکسن به گروه‌های سنی مختلف به تدریج اعلام می‌شود. اکنون فقط تزریق واکسن به افراد ۸۰ سال به بالا در دستورکار است. مهدی قلیان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اجباری بودن ثبت نام در سامانه سلامت برای دیگرگروه‌های سنی که هنوز نوبت تزریق برای آن‌ها اعلام نشده است، افزود: اکنون سامانه سلامت وزارت بهداشت فقط به افراد متولد سال ۱۳۲۰ به قبل اجازه دسترسی می‌دهد و دیگر گروه‌های سنی نمی‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: این سامانه زیر نظر وزارت بهداشت است و داده‌های ثبت شده در آن به صورت مستقیم و زیر نظر وزارت خانه دسته بندی و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال می‌شود. قلیان با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای این طرح بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گذشته طرحی‌هایی مشابه توزیع واکسن کرونا به شکل کنونی را برای موضوع فشارخون اجرا کرده است و به همین دلیل آمادگی لازم برای تزریق و توزیع واکسن به شهروندان را داریم. وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردیم سالمندانی که پرونده سلامت ندارند و برای تزریق واکسن با آن‌ها تماس گرفته نشده است با مراجعه به مراکز توزیع واکسن یا با تماس به سامانه ۱۹۱ برای دریافت سهیمه واکسن خود اقدام کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره فاصله زمانی ثبت نام تا تزریق واکسن گفت: هنوز خروجی از این سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال نشده است و تجربه‌ای در این زمینه نداریم که بتوانیم درباره فاصله زمانی بین ثبت نام افراد تا تزریق واکسن اظهار نظر دقیقی کنیم؛ با این حال شرایط لازم برای تزریق واکسن به سالمندان ۸۰ سال به بالا فراهم است. البته مراجعه این افراد به مراکز منتخب تزریق واکسن کم است و تعداد متقاضیان کاهش پیدا کرده است.


وضعیت مشهد شکننده است

وی با با بیان اینکه وضعیت در شهر مشهد با وجود تغییر رنگ به نارنجی و در مقایسه با تجربه پیک‌های گذشته بسیار شکننده است، تصریح کرد: باید رعایت شیوه نامه بهداشتی در دستور کار همه شهروندان قرار گیرد تا وضعیت فعلی تثبیت شد یا کاهش پیدا کند. البته در زمینه بازگشایی مشاغل در شهر هیچ جای نگرانی وجود ندارد. ما باید یاد بگیریم در کنار فعالیت مشاغل بتوانیم کرونا را کنترل کنیم. این ویروس تجمع پسند است. به همین دلیل باید از حضور در اجتماع‌های مختلف برای قطع زنجیره انتقال آن خودداری کرد و شهروندان خودکنترلی را در همه فعالیت‌های اجتماعی سرفصل فعالیت‌های خود قرار دهند.


کاهش ۵۵۰۰ نفری مراجعان سرپایی

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از کاهش ۵۵۰۰ نفری تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد. به گزارش ایرنا، سیدکاظم فرهمند دراین باره افزود: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته آخر فروردین ماه امسال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است که در هفته سوم اردیبهشت ماه به ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰ مرکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فعال است که در این مراکز از بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا آزمایش گرفته می‌شود.

همچنین مسئول تزریق واکسن کرونا در کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا با دریافت خون و فراورده‌های خونی نباید هم زمان باشد تا مشکل و تداخلی در وضعیت فرد دریافت کننده ایجاد نشود. الهه یاسی با اشاره به تزریق واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی ادامه داد: واکسن کرونا به ۱۰۰۰ نفر از بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای ۱۸ سال در مشهد و ۵۰۰ بیمار ساکن در شهرستا ن‌های تابعه تزریق می‌شود.


ورود به طرقبه و شاندیز در تعطیلات ممنوع نیست

فرماندار بینالود هم با اعلام اینکه ورود به طرقبه و شاندیز در ایام عید سعید فطر که جاده‌ها بسته اند، ممنوع نیست گفت: ورودی ییلاقات طرقبه و شاندیز همچون چناران و گلبهار است و شامل محدودیت تردد و جریمه نمی‌شود. سیدحسن حسینی افزود: اکنون وضعیت رنگ بندی این شهرستان مانند مشهد نارنجی است و فعالیت گروه‌های شغلی یک و ۲ از روز گذشته آغاز شده است. البته تالار‌های منطقه همچنان تعطیل اند، ولی رستوران‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد و با رعایت شدید شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند. همچنین براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۳۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->