سرخط خبرها
در دیدار دوستانه شهردار منطقه با شهرآرامحله یک بیان شد:

ضرورت ترویج فرهنگ‌شهروندی

  • کد خبر: ۶۷۴۴
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
ضرورت ترویج فرهنگ‌شهروندی

نعیمه زمانی
دبیر شهرآرا محله

دیدار دوستانه اعضای شهرآرامحله با شهردار منطقه یک در دفتر شهرداری منطقه برگزار شد. به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که با محوریت لزوم تعامل بین شهرآرامحله و شهرداری منطقه یک برگزار شد، شهردار منطقه اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها به دلیل مسئولیتی که دارند نماینده افکار عمومی هستند و براین اساس پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شهری هستند. درنتیجه اطلاع‌رسانی دوسویه را برعهده دارند. ما نیز در شهرداری همواره تلاش کرده‌ایم که مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه شهری را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.
جواد اصغری افزود: ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی آن به مردم جزو وظایف ماست زیرا ما به دنبال کمک از سمت مردم در مسائل شهری هستیم و اگر نتوانیم گزارش عملکرد خود را ارائه دهیم چگونه می‌توانیم انتظار کمک و همراهی آن‌ها را داشته باشیم. درحال حاضر بازسازی پیاده‌روهای سجاد را در دست اقدام داریم و مردم نیز در این راستا مشارکت خوبی با ما دارند زیرا به آن‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت انجام خدمات‌شهری و رضایت مردم گفت: درحال حاضر تمامی خدمات شهری با توجه به اعتباراتی که برای آن لحاظ شده است درحال انجام است و فعالیت‌هایی درباره نظافت و جمع‌آوری زباله به‌خوبی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که در حوزه نظافت‌ شهری جزو مناطق برتر محسوب می‌شویم.
اصغری افزود: وجود زباله‌ها در کوچه‌ها به دلیل همکاری‌نکردن مردم در بیرون‌گذاشتن زباله‌های خود در ساعات اعلام شده جمع‌آوری زباله است. همچنین در مواقع بارندگی مشکلات آب‌گرفتگی نداریم و با توجه به تدابیری که در نظر گرفته‌ایم امید داریم که پس از این هم مشکلات آب‌گرفتگی نداشته باشیم. شهردار منطقه با بیان اینکه بافت فرسوده دارای 3مشخصه ریزدانگی، نفوذناپذیری و استحکام‌نداشتن بناهاست، ابراز کرد: منطقه، بافت‌های فرسوده آبکوه و مجد را در دل خود دارد؛ بافت آبکوه تحت نظارت سازمان بازآفرینی فضاهای شهری قرار دارد و خیابان مجد نیز از آنجایی‌که با مشکلات کمتری روبه‌رو است هنوز برنامه اجرایی خاصی برایش درنظر گرفته نشده است. در واقع بافت آبکوه جزیره‌ای در منطقه است که متولی آن سازمان دیگری است.
وی ادامه داد: به دلیل مسئولیتی که در شهرداری داریم همیشه باید پاسخ‌گوی مردم باشیم. خواسته‌های مردم به 3دسته مطالبه، توقع و شکایت تقسیم می‌شود که هریک نحوه برخورد و پیگیری مجزایی دارد و برای تمام این موارد یک دستورالعمل را نمی‌توان ارائه داد.
اصغری فضاآرایی شهری در مناسبت‌های مختلف را بااهمیت دانست و گفت: در منطقه در مناسبت‌های ملی و مذهبی و حتی مقطعی مانند بازگشایی مدارس فضاآرایی مرتبط انجام می‌شود. مشهد شهر زیارتی است و مردم شهر اعتقادات مذهبی دارند. بنابراین ما نیز براساس سیاست‌های موجود به نقاط تعیین‌شده مجوز می‌دهیم تا فضای فرهنگی و معنوی در حد اعتلایی داشته باشیم.
وی خطاب به خبرنگاران شهرآرامحله گفت: ارائه خدمات به شهروندان بخشی از کار است اما بخش مهم‌تر آن فرهنگ‌سازی است. مسائلی مانند به‌موقع‌ گذاشتن زباله، حق تقدم عابرپیاده و... نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و رسانه نقش مهمی در این امر می‌تواند داشته باشد. اصغری افزود: فرهنگ‌سازی به‌ویژه درباره فرهنگ شهروندی اهمیت زیادی دارد و فرهنگ شهروندی را باید در میان مردم ترویج داد. برای مثال مردم باید از حقوق آپارتمان‌نشینی آگاه باشند و آن را رعایت کنند. این‌گونه موضوعات باید آن اندازه تکرار شود که به‌عنوان فرهنگ در میان مردم رواج یابد. علاوه‌براین باید تلاش کرد تا جامعه امنی برای مردم به‌ویژه معلولان فراهم کرد. وی خاطرنشان کرد: محدوده پزشکان مهم‌ترین معضل در منطقه است و گریبانگیر مشکلات اجتماعی، ترافیک و زیست‌محیطی است. این مشکلات باعث مهاجرت برخی ساکنان شده است و اهالی محل نیز از نبود آرامش و آسایش گله دارند. گرچه در این زمینه جلسات زیادی با ارگان‌های مرتبط داشته‌ایم اما هنوز چاره‌ای برای آن ارائه نشده است ضمن اینکه خلأ شدید قانونی هم در این زمینه وجود دارد. بنابراین نیاز است که رسانه‌ها هم به این موضوع توجه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->