جزئیات فصل دهم کال آف دیوتی موبایل | اسکین لجندری رایگان در راه است + اتچمنت اعطای «جایزه ملی شهر هوشمند ایران» برای تشویق اجرای پروژه‌های هوشمندسازی شهری تولید نخستین ایمپلنت استخوانی جذبی با فناوری پرینت سه‌بعدی در ایران معرفی بازی معمایی Follow the meaning + دانلود (اندروید و IOS) ماجرای «رفع فیلتر یوتیوب» در دانشگاه تهران چه بود؟ + حواشی و واکنش‌ها اپلیکیشن ویدیوساز Sora برای اندروید هم منتشر شد! ایجاد «بازارگاه ملی هوش مصنوعی» با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان ملی هوش مصنوعی مذاکرات با تلگرام به‌دلیل ایرادات حقوقی متوقف شد | درخواست کمیته بازگشایی برای اصلاح متن توافق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صرافی‌های مجاز تبلیغ رمزارز را به وزارت ارشاد معرفی کرد نام ماه‌های کامل سال: تاریخچه، معنا، ریشه‌شناسی و تحلیل فرهنگی یک‌سوم پروژه فیبر نوری مشهد تکمیل شد | ساخت ۶۰ ایستگاه مخابراتی جدید در مناطق دارای پوشش ضعیف مهم‌ترین بخش‌های رویداد ملی «شهر هوشمند و هوش مصنوعی» (آبان ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره ابرماه آبان ۱۴۰۴ (بزرگ‌ترین ماه کامل سال) + زمان و شیوه رصد دو حالت جدید ترجمه به گوگل ترنسلیت اضافه می‌شود رونمایی از نخستین ربات کاملاً خودران انبار با ویژگی‌های جدید اعتیاد از نوع هوش مصنوعی چرا آفلاین‌بودن به ترند نسل جدید تبدیل شده است؟ چرا مغز پس از بی‌خوابی حواس‌پرتی شما را افزایش می‌دهد؟ مهندسان کشاورزی پسماند‌های غذایی را به سوخت هواپیما تبدیل کردند سنجش کیفیت خواب با ساعت‌های هوشمند چطور می‌تواند به تشخیص بیماری‌ها کمک کند؟ ماینکرفت با فروش ۳۵۰ میلیون نسخه، رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد
سرخط خبرها

اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟

  • کد خبر: ۶۷۵۷۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شدن شرکت «به پرداخت ملت» به سرقت رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو روز پیش، زومیت خبری مبنی بر نشت اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شرکت «به پرداخت ملت» منتشر کرد. خبر این اتفاق روز ۲۴ اردیبهشت در برخی کانال‌های غیررسمی فضای مجازی منتشر شد؛ اما هیچ سازمان یا نهادی به آن واکنش نشان نداد. در نهایت، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه‌‌ی احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) این خبر را تأیید کرد.

 

بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد، به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد؛ اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و این‌گونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

 

تابه‌حال به‌صورت دقیق اعلام نشده است که چه اطلاعاتی فاش شده؛ اما دست‌ کم لو رفتن نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و بخشی از شماره تلفن همراه ثابت شده است؛ البته گفته می‌شود شماره کارت مشتریان نیز فاش شده. در نهایت بانک ملت روز گذشته به نشت اطلاعات واکنش نشان داد و اعلام کرد که در حال بررسی ابعاد این ادعا است.

 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ملت: به‌ دنبال ادعای مطروحه در فضای مجازی مبنی بر افشای اطلاعات تعدادی از مشتریان بانک ملت، روابط عمومی این بانک با تأکید بر التزام بانک به حفظ اطلاعات مشتریان خود خاطرنشان کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به‌محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

 

بانک ملت همچنین تأکید کرده است که با داشتن این اطلاعات، دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست. پیگیری خبرنگار زومیت از معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات دربردارنده اطلاعات بیشتری نبود و این معاونت اعلام کرد مایل به مصاحبه نیست. البته به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت اطلاعات بانکی، لازم است اقدامات سریع‌تر انجام و هشدارهای امنیتی به مردم ارسال شود. در حال حاضر توصیه می‌شود که مشتریان بانک ملت رمز کارت خود را تغییر بدهند.

 

اطلاعات تعدادی از کاربران «به پرداخت ملت» در اواخر سال ۹۷ نیز نشت کرد. بانک ملت در آن زمان اعلام کرد که اطلاعات محرمانه‌ای درز نکرده و آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->