ایمپلنت شبکیه و عینک هوشمند، امید تازه برای بازیابی بینایی نابینایان مایکروسافت کار روی نسل جدید ایکس‌باکس را تأیید کرد راهنمای کامل رصد بارش شهابی جباری (مهر ۱۴۰۴) + زمان دقیق و جزئیات چطور با روش‌های جدید گوگل حساب جیمیل را بازیابی کنیم؟ همه چیز درباره نظریه «اینترنت مرده» | آیا واقعاً وب در حال مرگ است؟ گلایه برخی از شهروندان مشهدی درباره اضافه‌شدن خدمات سرویس بین‌الملل | ماجرای فعال‌شدن رومینگ چه بود؟ بررسی پراپ فرم رابین سود (RobinSood) – آیا رابین سود معتبر است؟ راکستار سیستم حمل سلاح GTA 6 را با الهام از یک بازی دیگرش متحول می‌کند وزیر ارتباطات: استفاده ۸۰ درصد مردم از فیلترشکن یعنی باید در سیاست فیلترینگ بازنگری کنیم واتس‌اپ دسترسی چت‌بات‌های عمومی به پلتفرمش را ممنوع می‌کند رونمایی از نسل سوم ربات‌های هوشمند پست | جهشی در هوشمندسازی زیرساخت‌های لجستیکی ایران تأثیر منفی چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی بر بازدیدهای ویکی‌پدیا کشف شگفت‌انگیز آب سنگین در نزدیکی یک ستاره جوان موشک تاماهاک چیست؟ + تاریخچه، انواع و ویژگی‌های موشک کروز Tomahawk پروژه ملی استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق آغاز شد اپل بند جدید Dual Knit را برای راحتی بیشتر کاربران ویژن پرو رونمایی کرد سامسونگ از بزرگ‌ترین نمایشگر LCD آمریکا رونمایی کرد درس‌هایی از جیتکس ۲۰۲۵ درباره امنیت و حاکمیت هوش مصنوعی اسفنج ژلاتینی، نوآوری محققان ایرانی در درمان‌های دندان‌پزشکی جزئیات بارش شهابی جبّاری در شامگاه ۲۹ مهر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟

  • کد خبر: ۶۷۵۷۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شدن شرکت «به پرداخت ملت» به سرقت رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو روز پیش، زومیت خبری مبنی بر نشت اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شرکت «به پرداخت ملت» منتشر کرد. خبر این اتفاق روز ۲۴ اردیبهشت در برخی کانال‌های غیررسمی فضای مجازی منتشر شد؛ اما هیچ سازمان یا نهادی به آن واکنش نشان نداد. در نهایت، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه‌‌ی احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) این خبر را تأیید کرد.

 

بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد، به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد؛ اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و این‌گونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

 

تابه‌حال به‌صورت دقیق اعلام نشده است که چه اطلاعاتی فاش شده؛ اما دست‌ کم لو رفتن نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و بخشی از شماره تلفن همراه ثابت شده است؛ البته گفته می‌شود شماره کارت مشتریان نیز فاش شده. در نهایت بانک ملت روز گذشته به نشت اطلاعات واکنش نشان داد و اعلام کرد که در حال بررسی ابعاد این ادعا است.

 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ملت: به‌ دنبال ادعای مطروحه در فضای مجازی مبنی بر افشای اطلاعات تعدادی از مشتریان بانک ملت، روابط عمومی این بانک با تأکید بر التزام بانک به حفظ اطلاعات مشتریان خود خاطرنشان کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به‌محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

 

بانک ملت همچنین تأکید کرده است که با داشتن این اطلاعات، دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست. پیگیری خبرنگار زومیت از معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات دربردارنده اطلاعات بیشتری نبود و این معاونت اعلام کرد مایل به مصاحبه نیست. البته به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت اطلاعات بانکی، لازم است اقدامات سریع‌تر انجام و هشدارهای امنیتی به مردم ارسال شود. در حال حاضر توصیه می‌شود که مشتریان بانک ملت رمز کارت خود را تغییر بدهند.

 

اطلاعات تعدادی از کاربران «به پرداخت ملت» در اواخر سال ۹۷ نیز نشت کرد. بانک ملت در آن زمان اعلام کرد که اطلاعات محرمانه‌ای درز نکرده و آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->