استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شناسایی ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
سرخط خبرها

ایجاد قرارگاه سامان‌دهی حاشیه شهر با دستور مقام معظم رهبری

  • کد خبر: ۶۷۷۳
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
ایجاد قرارگاه سامان‌دهی حاشیه شهر با دستور  مقام معظم رهبری
درخواست منتخبان مشهدی خانه ملت از استاندار برای حل مشکل حاشیه‌نشینی

گروه خبر| نشست صمیمی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان‌رضوی فرصتی شد تا منتخبان مشهدی خانه ملت حرف‌های خود را به‌ویژه در حوزه حاشیه‌نشینی، صریح و شفاف با علیرضا رزم‌حسینی در میان بگذارند.
استاندار خراسان‌رضوی در این نشست نبود متولی توسعه در روستاها را عاملی در شکل‌گیری حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ دانست و با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر مشهد، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان فرمودند موازی‌کاری نکنید و با تقسیم کار و برنامه‌ریزی‌، کارها را پیش ببرید.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، رزم‌حسینی با اشاره به اینکه سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد با جدیت در دستورکار قرار دارد، افزود: یکی از اقدامات ما در این حوزه، طراحی و اجرای طرح جهاد اجتماعی (نجات) بود که برای سامان‌دهی 8محله حاشیه شهر تدوین و عملیاتی شده است.
وی گفت: منابع مالی خوبی هم برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده که در یک مورد، 90میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.
رزم‌حسینی با بیان اینکه طرح نجات در حاشیه شهر سرانه‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را مشخص می‌کند، اضافه کرد: در بازدید میدانی که از کشف‌رود داشتم، متوجه بروز یک فاجعه انسانی در نزدیکی مشهد شدم؛ برای سامان‌دهی این رودخانه با مشارکت نمایندگان مشهد در مجلس، اعتبارات لازم را مطالبه خواهیم کرد. وی افزود: امیدواریم با اقدامات 100معین اقتصاد مقاومتی استان بتوانیم در گام دوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی استان در روستاها، فعالیت‌هایی در حوزه توسعه‌ و توانمندسازی انجام دهیم و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم. رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه برای سایر محلات حاشیه شهر مشهد هم باید برنامه سامان‌دهی تدوین شود، افزود: نیاز است بحث مالکیت زمین در حاشیه شهر تعیین تکلیف شود. حجت‌الاسلام نصرا...پژمان‌فر با درخواست از استاندار برای ورود به موضوع ارتفاعات جنوبی مشهد و جلوگیری از تصرف غیرقانونی زمین‌ها در این محدوده، افزود: به شکل سرزده در منطقه حضور پیدا کنید و با چشم خود ببینید که چطور با لودر به جان کوه‌ها افتاده‌اند و آن‌ها را تصرف می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، نیز با اشاره به اینکه تاکنون ارزیابی دقیقی از حاشیه شهر مشهد نداشته‌ایم، افزود: پیشنهاد می‌کنم یک قرارگاه سامان‌دهی برای حاشیه شهر با حکم رهبر معظم انقلاب ایجاد کنید تا دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شما شوند.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، نیز در این نشست با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در مشهد، اظهار کرد: باید در کنار سامان‌دهی حاشیه شهر، از مهاجرت دوباره مردم و توسعه مناطق پیرامونی جلوگیری کرد. مسئله مالکیت زمین در محلات حاشیه شهر باید تعیین تکلیف شود. دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نیز اظهار کرد: معضل حاشیه‌نشینی فقط به دلیل مهاجرت شکل نمی‌گیرد، بلکه پاسخ‌گو نبودن به نیازهای شهروندان ضعیف، دلیل دیگر این پدیده است. رضا شیران‌خراسانی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه‌ای برای قشر کم‌برخوردار هستیم، افزود: اگر قطب‌نمای شهرداری مشهد، معاونت فنی‌وعمرانی استانداری و راه‌وشهرسازی یکسان نشود، معضل حاشیه‌نشینی ادامه خواهد داشت. جواد کریمی‌قدوسی، دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس، هم در این نشست با بیان اینکه وضعیت رخ‌داده در حاشیه شهر به دلیل غفلت بوده است، گفت: از اقدام خوبی که برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد شروع شده است، قدردانی می‌کنیم و برگزاری این جلسات به‌صورت ماهانه می‌تواند ثمرات خوبی به همراه داشته باشد. حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی هم در ادامه این نشست اظهار کرد: حدود 664میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های مختلف در حوزه حاشیه‌نشینی تاکنون هزینه شده، اما نتیجه این میزان هزینه‌کرد محسوس نبوده است.
وی با بیان اینکه طرح جهاد اجتماعی شامل بازآفرینی و سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد می‌شود، گفت: در این طرح برای 41دستگاه اجرایی مسئولیت مشخص شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->