تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان
سرخط خبرها

کرزی: جمهوریت و طالبان هر دو قربانی منافع خارجی‌ها هستند

  • کد خبر: ۶۸۱۴۸
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کرزی: جمهوریت و طالبان هر دو قربانی منافع خارجی‌ها هستند
رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که بحران افغانستان جنگ مردم این کشور نیست و طرفداران جمهوریت و طالبان قربانی منافع خارجی‌ها شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با مسئول دانستن کشورهای خارجی در بحران این کشور گفت: این جنگ ما نیست و افغان‌ها علیه یکدیگر، جمهوریت علیه طالبان و طالبان علیه جمهوریت، استفاده می‌شوند.

 

وی افزود: جمهوریت و طالبان هر دو قربانی منافع خارجی‌ها هستند و این دلیل رنج‌های ما است.

 

کرزی درباره حمله آمریکا به افغانستان به «اشپیگل» گفت: پس از حملات 11 سپتامبر، واشنگتن از این فرصت تاریخی برای دنبال کردن جاه‌طلبی‌های جهانی خود در افغانستان استفاده کرد.

 

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به نقش آمریکا برای ایجاد بحران در منطقه گفت که در سال 2013 وقتی برای دیدار با «زبیگنیف برژینسکی» مشاور امنیت ملی وقت آمریکا به واشنگتن رفته بود، این مقام ارشد آمریکایی با تایید حمایت آمریکا از نیروهای افراطگرا در افغانستان و منطقه گفته بود که واشنگتن در نظر داشت تا جایی که ممکن است پیرامون شوروی نقاط بحران ایجاد کند و حمله شوروی به افغانستان را فرصت خوبی برای این اقدام دیده بود.

 

به گفته کرزی، برژینسکی در این دیدار به او گفت که ظهور چند گروه افراطگرای اسلامی در مقایسه با شکست کمونیسم بسیار کم اهمیت بود.

 

وی درباره حمایت‌های آمریکا از پاکستان باوجود حمایت اسلام‌‌آباد از مخالفان مسلح دولت افغانستان نیز به «اشپیگل» گفت: برای دستیابی آمریکا به اهداف جهانی‌اش، پاکستان به دلیل روابط نزدیکش با چین و انگلیس بسیار با اهمیت‌تر از افغانستان است.

 

رئیس جمهور سابق افغانستان همچنین اظهارداشت: در نهایت طالبان نیز افغان هستند و امیدوارم وقتی لازم باشد برابر نفوذ خارجی بایستند، خواست من از افغان‌ها از جمله طالبان این است که گردهم آمده و سرنوشت خود را علیه تمام قدرت‌های خارجی در دست خود بگیریم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->