حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

نگاهی به سخنان چهره‌های سیاسی درباره رقابت‌های احتمالی انتخاباتی

  • کد خبر: ۶۸۲۰۶
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
نگاهی به سخنان چهره‌های سیاسی درباره رقابت‌های احتمالی انتخاباتی
ورای تکثر نامزدها، شاید مهم‌ترین متغیر در تعیین آرایش انتخاباتی، خروجی نهایی نامزد‌هایی باشد که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات ازسوی شورای نگهبان تأیید خواهد شد. با وجوداین چهره‌های سیاسی در جناح‌های مختلف با حضور در رسانه ها، در این روز‌ها از منظر خود به تحلیل فضای انتخاباتی و آرایش نیرو‌های سیاسی می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ورای تکثر نامزدها، شاید مهم‌ترین متغیر در تعیین آرایش انتخاباتی، خروجی نهایی نامزد‌هایی باشد که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات ازسوی شورای نگهبان تأیید خواهد شد. با وجوداین چهره‌های سیاسی در جناح‌های مختلف با حضور در رسانه ها، در این روز‌ها از منظر خود به تحلیل فضای انتخاباتی و آرایش نیرو‌های سیاسی می‌پردازند و با اشاره به نامزد‌های اصلی، قطب بندی سیاسی احتمالی را پیش بینی می‌کنند.
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، در گفتگو با «ایلنا» درباره فضای انتخاباتی کشور، گفت: «رقابت بین آقایان رئیسی، رضایی، لاریجانی، پزشکیان و جهانگیری به صورت جدی مطرح است، اما همه این موضوعات در حد گمانه زنی است. امیدواریم با اعلام نظر شورای نگهبان آرایش نیرو‌ها شفاف‌تر شود.»

 

وی همچنین درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: «تا کنون در جبهه اصلاحات ایران درخصوص حمایت از آقای لاریجانی بحثی نشده و بحث ما درباره نامزد‌های اصلاح طلب است؛ بنابراین حتما جبهه اصلاحات ایران از نامزد‌های اصلاح طلب حمایت خواهد کرد.» فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، نیز در گفتگو با «ایرنا» درباره نامزد‌های مورد حمایت جریان اصلاحات گفت: «منتظر اعلام شورای نگهبان برای احراز صلاحیت داوطلبان هستیم و بعد باید دید کدام یک از نامزد‌های اصلاح طلب، پس از مناظره‌ها بیشترین آرای نظرسنجی را کسب می‌کند تا به عنوان نامزد نهایی اصلاح طلبان معرفی شود.»

 

وی در پایان افزود: «مسعود پزشکیان نامزد اصلی اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان باید هرچه سریع‌تر تلاش خود را برای شناساندن شخصیت بی بدیل پزشکیان انجام دهند. بهترین‌ها و متخصص‌ترین‌ها در کابینه او فعالیت خواهند کرد.» حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با «برنا» درباره آرایش احتمالی سیاسی اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت: «بعد از بررسی صلاحیت‌ها و مشخص شدن واجدان شرایط باید موقعیت افراد مشخص شود.»


به طور طبیعی نیاز است که چند نفری برای مناظره‌ها در کنار رئیسی باشند تا بتوانند مناظره قدرتمندی داشته باشند و در حقیقت آن‌ها حرف‌ها را بزنند. طبیعتا امثال جلیلی و چندنفری باید باشند تا از ابعاد مختلف بحث‌ها را دنبال کنند تا نیاز به اینکه رئیسی به برخی موضوعات ورود کند، نباشد. در واقع جلیلی و امثال او بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات هستند.»

 

وی افزود: «نامزد اصلی اصولگرایان و نیرو‌های انقلاب، رئیسی است که همه روی او اجماع دارند و بقیه باید در این فرایند نقش کمکی داشته باشند. کسانی که انصراف نخواهند داد، تأثیر آن چنانی در انتخابات نخواهند داشت و در حقیقت مسئولیت کار با خودشان است. شاید رأی آن‌ها الزاما به سبد رئیسی نریزد و اگر احتمال بدهند که رأی آن‌ها به سبد رئیسی نمی‌ریزد، رأی خود را فریز می‌کنند تا به سبد نامزد‌های دیگری هم نریزد و در این صورت احتمال خرد شدن آرای اصولگرایان وجود دارد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->