نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

قهرمانی بانوی دونده مشهدی در رقابت‌های قهرمانی کشور

  • کد خبر: ۶۸۴۵۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
قهرمانی بانوی دونده مشهدی در رقابت‌های قهرمانی کشور
مسابقات قهرمانی دوومیدانی بانوان بزرگ‌سال کشور از روز گذشته در اراک آغاز شده است، هرچند آب‌وهوای ابری و بارانی این شهر کمی برای دختران دوومیدانی‌کار دردسرساز شد و برخی مسابقات را نیز به روز دوم موکول کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات قهرمانی دوومیدانی بانوان بزرگ‌سال کشور از روز گذشته در اراک آغاز شده است، هرچند آب‌وهوای ابری و بارانی این شهر کمی برای دختران دوومیدانی‌کار دردسرساز شد و برخی مسابقات را نیز به روز دوم موکول کرد.


در این رقابت‌ها که به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز پیروزی شکوهمند خرمشهر و گرامیداشت زنده‌یاد «ابراهیم نوح‌نژاد»، پیشکسوت این رشته، درحال برگزاری است، برترین‌های مردان دوومیدانی کشور در روز‌های گذشته به میدان رفته بودند و حالا ۲۹تیم دوومیدانی بانوان بزرگ‌سال کشور در قالب ۱۵۰ورزشکار درحال رقابت با یکدیگرند.


این نخستین‌بار است که اراک میزبان مسابقات قهرمان کشوری بانوان دونده است. چندی پیش مشهد نیز میزبان قهرمانی کشور بانوان در رشته دوومیدانی بود. رقابت بانوان دونده کشور به‌مدت ۲روز در ۲۳ماده و در پرش‌ها، پرتاب‌ها و دو‌های استقامت در پیست استاندارد تارتان ورزشگاه امام‌خمینی (ره) اراک دنبال می‌شود. مسابقات تا امشب ادامه خواهد داشت تا برترین‌ها در همه رشته‌ها معرفی شوند. اراک به‌عنوان میزبان مجوز حضور ۲تیم در این رقابت‌ها را داشت و به همین دلیل ۸ دونده بزرگ‌سال از استان مرکزی با سایر رقبای میهمان رقابت می‌کنند.


۵۰داور قضاوت برگزاری این مسابقات را برعهده دارند که ۲۱داور آن نیز از استان مرکزی و شهر میزبان است. همه شرکت‌کنندگان و عوامل برگزاری مسابقات روز قبل از شروع رقابت‌ها آزمایش کرونا دادند و از ورود افراد مشکوک و با جواب مثبت آزمایش جلوگیری شد.


مدال برنز برای نسایی

اولین رقابتی که در این دوره برگزار شد، مقدماتی ۱۰۰ متر بود تا فینالیست‌های این ماده شناخته شوند. پس از برگزاری مقدماتی، فرزانه فصیحی، سریع‌ترین دونده بانوی ایران، از اصفهان اول شد و همراه با حمیده اسماعیل‌نژاد و فائزه نسایی، ۲ دونده مشهدی، و ۵ دونده دیگر راهی فینال شدند. البته پیش‌بینی می‌شد ملی‌پوش ایران که تمرینات خود را خارج از ایران نیز پیگیری می‌کند و چندین مدال جهانی دارد، به قهرمانی برسد. فرزانه فصیحی با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۴ صدم‌ثانیه قهرمان شد. حمیده اسماعیل‌نژاد، دونده مشهدی، که در چند سال گذشته به گرگان نقل مکان کرده است و در این شهر تمرین می‌کند، از گلستان با رکورد ۱۱ ثانیه و ۹۶ صدم‌ثانیه دوم شد. فائزه نسایی، دونده مشهدی، نیز با زمان ۱۲ ثانیه و ۱۴ صدم‌ثانیه روی سکوی سومی ایستاد.


قهرمانی دختر مشهدی در ۱۰۰ متر بامانع

در ماده ۱۰۰ متر بامانع بازهم مشهدی‌ها مدعی سکو بودند که این اتفاق هم افتاد و دختر دونده مشهدی به قهرمانی رسید. در ۱۰۰ متر بامانع فائزه آشورپور، چهره جوان مشهدی، با رکورد ۱۴ ثانیه و ۸ صدم ثانیه به قهرمانی رسید. این درحالی بود که همیشه الناز کمپانی، دونده شیرازی، قهرمان این ماده بود و حالا طلا به مشهدی‌ها رسید. کمپانی این مسیر را با ۱۴ ثانیه و ۴۶ صدم‌ثانیه به پایان رساند و نایب‌قهرمان شد. پردیس عبدالمحمدی از البرز سوم شد و نرگس رستگار، دیگر دونده خراسان‌رضوی، به عنوان چهارمی رسید.


آشورپور: نشد رکوردشکنی کنم

در فروردین آشورپور در جام امام‌رضا (ع) رکورد ۱۰۰ متر بامانع را با ثبت زمان ۱۳ ثانیه و ۹۹ صدم‌ثانیه شکست. در واقع او اولین بانوی دونده ایرانی بود که زیر ۱۴ ثانیه رکورد زد. بعد از آن به مسابقات ترکیه اعزام شد، اما به‌دلیل غیبت دیگر شرکت‌کنندگان این ماده، به‌تن‌هایی ۱۰۰ متر بامانع را دوید که موفق نشد رکورد خود را تکرار کند. در مسابقات اراک نیز او نتوانست این رکورد را تکرار کند. دراین‌باره آشورپور اظهار کرد: در تمریناتم چندبار زیر رکوردم دویدم و فکر می‌کردم بتوانم در این مسابقات نیز رکورد خود را جابه‌جا کنم، اما به‌دلیل شرایطی که داشتم، به این هدف خود نرسیدم. بدنم خیلی آماده بود و خداراشکر توانستم اول شوم.


تعطیلی به‌دلیل وزش باد و بارش باران

با‌توجه‌به نامساعدشدن وضعیت آب‌وهوایی در اراک، حین برگزاری رقابت‌های ماده پرتاب چکش، با تصمیم مسئولان مسابقات، این ماده بعد از انجام ۲ پرتاب متوقف شد و ادامه جریان برگزاری مسابقات پرتاب چکش به صبح امروز موکول شد. در ماده پرش سه‌گانه نیز حدیثه احمدی از اردبیل قهرمان شد و سارینا ساعدی و مریم کاظمی دوم و سوم شدند. در ۴۰۰ متر مشهدی‌ها نماینده‌ای نداشتند و مریم محبی با زمان ۵۶ ثانیه و ۲۵ صدم‌ثانیه به قهرمانی رسید. کژان رستمی و محدثه ابراهیم‌پور نیز دوم و سوم شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->