جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

نمره قبولی مشهد در میزبانی از بازی‌های بین‌المللی دوومیدانی

  • کد خبر: ۶۳۸۸۸
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
نمره قبولی مشهد در میزبانی از بازی‌های بین‌المللی دوومیدانی
رضایت شرکت کنندگان از میزبان نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع) نشان داد مشهد در نخستین دوره مسابقان بین‌المللی دوومیدانی عملکرد درخشانی داشته است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع)، گرامیداشت استاد علی باغبان‌باشی، شب گذشته در ورزشگاه امام‌رضا (ع) در شهر مشهد برگزار شد و تکلیف مسابقات مهیج دوروزه مشخص شد، مسابقاتی که در سطح بین‌المللی و با امتیاز ۴۰ رنک فدراسیون جهانی این رشته ورزشی برگزار شد. پیکار‌هایی که نخستین رقابت‌های بین‌المللی ورزشی در سال ۱۴۰۰ در سطح کشور بود و به‌همین علت جامعه ورزش به آن توجه کرد.
 
تجربه‌ای متفاوت برای ورزش مشهد و خراسان‌رضوی که شواهد حاکی از آن است تجربه موفقی هم بوده است. این پیکار‌ها با حضور ۹ تیم خارجی و ۳۲ تیم داخلی در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد. ۵۴ ورزش‌کار از کشور‌های ترکیه، عراق، قرقیزستان، بنگلادش، سوریه، افغانستان، ارمنستان و پاکستان و ۱۷۰ ورزش‌کار از استان‌های کشور در این مسابقات حاضر بودند.

کیفیت بین‌المللی، هم در میزبانی هم در مسابقات

جام بین‌المللی در استاندارد‌های بین المللی برگزار شد، از میزبانی بگیرید تا کیفیت فنی مسابقات و رکورد‌هایی که گاه تعجب‌برانگیز بود. عبدا... ازمیر از ترکیه که توانست در این مسابقات عنوان قهرمانی دو ۱۵۰۰ متر را به‌دست آورد، درباره کیفیت میزبانی مسابقات گفت: «به کشور‌های مختلفی سفر کردم و هیچ‌جا میزبانی‌ای به‌کیفیت میزبانی ایران ندیدم.»
 
حسین علی‌الخفاجی، دونده ۱۰۰ متر عراقی که با شکست حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، شگفتی این دوره از پیکار‌ها را رقم زد، درباره کیفیت فنی مسابقات اظهار کرد: «سطح مسابقات بسیار خوب بود. در کنار قهرمان ایران و آسیا بهترین نتیجه را به‌دست آوردم. در ایران همه‌چیز عالی بود.» کیفیت مناسب پیست تارتان مجموعه ورزشی امام‌رضا (ع) در کنار هوای مطبوع بهاری از دیگر عواملی بود که در میزبانی این دوره از مسابقات نمره مقبولی گرفت. این درحالی است که البته برخی حواشی هم دامن‌گیر این مسابقات بود؛ از ماجرای حضور کبوتران مراسم افتتاحیه در طول برگزاری رقابت‌ها در روز نخست و ماجرای گم‌شدن کفش حسن تفتیان که البته ختم‌به‌خیر شد. بااین‌همه، به اذعان شرکت‌کنندگان، مشهد نمره مقبولی از میزبانی این رقابت‌ها به‌دست آورد.

پخش تلویزیونی گسترده

رقابت‌های بین المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع)، گرامیداشت استاد علی باغبان‌باشی، به‌صورت مستقیم از تلویزیون به روی آنتن رفت. اتفاقی که فرصت تماشای این بازی‌ها را برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در وضعیت کرونایی فراهم کرد. خالی‌بودن سکو‌های ورزشگاه امام‌رضا (ع) از تماشاگر به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی فرصتی فراهم کرد تا این مسابقات به‌صورت مستقیم از شبکه ورزش و شبکه خراسان به روی آنتن برود.

نمره قبولی مشهد

درخشش عراقی‌ها در خاک ایران

ورزش‌کاران عراقی در این دوره از مسابقات، هم حضور پررنگ‌تری داشتند و هم نتایج درخشان‌تری گرفتند. کسب ۶ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز دوندگان عراقی در مواد مختلف، نشان از آمادگی خوب آن‌ها داشت. ۶ طلای عراقی در مواد ده‌گانه، دو ۱۰۰ متر، دو ۲۰۰ متر، پرش با نیزه، دو ۱۱۰ متر بامانع و دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به‌دست آمد. ۲ نقره عراقی هم محصول درخشش ورزش‌کاران این کشور در مواد دو ۳۰۰۰ متر و پرتاب نیزه بود. همچنین در مواد پرتاب چکش، پرش ارتفاع و پرتاب نیزه ۳ برنز به‌دست آوردند.

سهم ناچیز خراسان‌رضوی از مدال‌ها

شرکت‌کنندگان خراسان‌رضوی به‌عنوان میزبانان این مسابقات نتوانستند نتایج درخوری بگیرند و فقط ۳ نقره و یک برنز سهمشان شد. عجیب‌ترین ناکامی خراسانی‌ها به مدال نقره حسن تفتیان و شاهین مهردلان برمی‌گردد، جایی که تفتیان در دو ۱۰۰ متر نقره گرفت و در کمال تعجب ناکامی‌اش را به‌حساب گم‌شدن کفش‌هایش گذاشت و در سویی دیگر شاهین مهردلان هم که از همان روز اول ساز ناکوک کم‌توجهی را کوک کرده بود، به نقره ماده پرتاب وزنه بسنده کرد! علی عباس‌پور در دو ۴۰۰ متر بامانع شرکت‌کننده دیگر خراسانی بود که توانست مدال برنز بگیرد و در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی نیز تیم چهارنفره مشهد توانست مدال نقره را به‌دست آورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->