رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

عراقچی: تمام اعضای کمیسیون مشترک برجام عزم و اراده به نتیجه رسیدن مذاکرات را دارند

  • کد خبر: ۶۸۵۰۴
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
عراقچی: تمام اعضای کمیسیون مشترک برجام عزم و اراده به نتیجه رسیدن مذاکرات را دارند
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی به وضعیت فعلی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پرداخته و گفت با وجود پیشرفت‌ها، هنوز مسائل مهم حل نشده‌ای وجود دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و سرپرست هیئت دیپلماتیک ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در پاسخ به سوال پرس تی وی مبنی بر این که چه مسائلی در این مذاکرات برای حل و فصل کردن باقی مانده‌اند، گفت: در دور آخر[دور پنجم] مذاکرات ما قادر بودیم پیش‌رفت‌های حائز اهمیتی داشته باشیم اما هنوز برخی مسائل مهم حل نشده باقی مانده‌اند. بر این عقیده‌ام که ما جلسه کمیسیون مشترک را با عزم راسخ تمامی اعضا شروع کردیم. فکر می‌کنم تمامی طرف‌ها در مذاکرات 1+P5 و ایران به اندازه کافی جدیت به خرج می‌دهند و جدیت و عزمشان را به وضوح نشان داده‌اند و تمامی طرف‌ها مایلند مسائل مهم باقی‌مانده در اسرع وقت حل شود و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسند. نمی‌توانم بگویم که می‌توانیم در این دور از مذاکرات کارمان را به نتیجه برسانیم، اما امکانش وجود دارد.

 

عراقچی ادامه داد: این موضوع بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم در زمینه مسائل مهم پیش‌رفت کنیم و طرف‌های دیگر چقدر آمادگی دارند تصمیم‌های سخت خودشان را بگیرند و بگذارند مسائل را حل کنیم. مسائل اصلی، مسائلی هستند که پیش‌رفتی در زمینه آن‌ها داشته‌ایم اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که پاسخی شفاف یا راهکاری شفاف برایشان داریم اما مطمئنم این بار می‌توانیم پیش‌رفت کنیم و اگر امکانش باشد مذاکرات را تکمیل کنیم که باید تکرار کنم که مطمئن نیستم مذاکرات را بتوانیم به پایان برسانیم اما امکانش وجود دارد.

 

عراقچی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او طرف مقابل در مذاکرات، تصمیمات سیاسی لازم را گرفته است یا نه و آیا نشانه‌هایی از مصالحه برای به توافق رسیدن در این مرحله از مذاکرات وجود دارد یا نه، توضیح داد: ما تازه مذاکرات را شروع کرده‌ایم و این موضوعی است که باید دید روزهای آینده چه می‌شود، چیزی که امروز در جلسه اول کمیسیون مشترک[از دورپنجم مذاکرات] دیدم، عزم واقعی از سوی تمامی اعضا برای به نتیجه رسیدن بود. پس ببینیم که اوضاع در روزهای آتی چگونه پیش می‌رود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->