زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

دکوراسیون پاییزی با ایده‌های جذاب

  • کد خبر: ۶۸۵۴
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷
دکوراسیون پاییزی با ایده‌های جذاب
چطور از وسایل و امکانات موجود برای چیدمان جدید منزل در فصل پاییز استفاده کنیم؟

سمیرا منشادی| فصل پاییز با طبیعت رنگی اش و روزهای کوتاه و خنکش آغاز شده و ما را از آن حال و هوای تابستانی و گرم بیرون آورده و زندگی مان را دست خوش تغییرات زیادی کرده است. یک جهش تازه در نیمه دوم سال که نیاز است برای هماهنگی بیشتر با آن درست مانند بهار و نوروز تکانی به خودمان و پیرامونمان بدهیم. تغییراتی که درخودمان باید ایجاد کنیم مربوط به بخور و نخورهای پاییزی و باید و نبایدهای آن است که قصد نداریم به آن بپردازیم. اما به موازات آن پیرامونمان هم باید تغییراتی هم جهت با این فصل داشته باشد مانند اینکه وسایل تابستانی و دور ریختی و خراب را از گوشه کنار خانه جمع کنیم. چتر، کلاه، دستکش و به طور کلی لباس های گرم تر را از کمد لباس هایمان بیرون بیاوریم. دکور خانه را بعد شش ماه تغییراتی بدهیم. ازاین رو، توصیه می کنیم یکی از همین روزهای پایان هفته را برای این منظور انتخاب کنید و کار نظافت و رسیدگی به امور منزل و آماده شدن برای روزهای سرد سال را پی بگیرید.

 

کار را از کجا شروع کنیم؟

قبل از آنکه به سراغ تغییرات اساسی در دکوراسیون منزلتان بروید، باید دستی به سروگوش خانه و وسایلش بکشید. این خانه تکانی مرحله دوم از خانه تکانی های نوروزی است که برعکس آن باید راه را برهرچه باد و نسیم و خنکاست ببندید و برای پذیرایی از فصل زمستان هم آماده شوید. در ادامه به چند نمونه از این توصیه ها اشاره کوتاهی می کنیم.

 

اتاق ها
در پاییز و زمستان به دلیل بستن در و پنجره ها، گردوغبار و کپک و پرز بیشتر از همیشه در محیط باقی می ماند و همین می تواند سبب بیماری شود. پس قبل از بستن درزها و در و پنجره ها از تمیز بودن خانه و این فضاها مطمئن شوید. برای این منظور روبالشی و ملحفه ها را با آب داغ بشویید و اتوکشی کنید. این کار را در زمستان هرچند هفته یک بار باید تکرار کرد تا گردوغبار و باکتری های موجود از بین برود. تشک ها را هم مدتی کوتاه در معرض جریان هوا قرار بدهید و بعد از سمت دیگرش روی تخت پهن کنید.

 

پذیرایی
فرش ها و مبل ها را شامپوفرش بزنید. روی فرش ها را قبل و بعد از شامپو زدن چند بار جارو بکشید. بهتر است پاکت جاروبرقی نو باشد تا کاملا گرد و غبار فرش ها گرفته شود. پرده ها و کرکره ها را در صورتی که چوبی نباشد با کف صابون بشویید. چراغ ها و لوسترها را با شیشه شور خوب تمیز کنید تا افزون بر تمیزی از نور بیشتری هم بهره ببرید.

 

آشپزخانه
با آنکه کمی سخت است، اما برای استقبال از پاییز تمیز کردن آشپزخانه هم باید مد نظرتان باشد. پاک کردن چربی ها از روی وسایل، تمیزکردن لوسترها و چراغ های سقفی آشپزخانه، شست وشوی پرده ها، دور ریختن شیشه ها و قوطی هایی که اضافه در کابینت ها جمع شده اند شاید کار سختی به نظر برسد اما اگر این کارها را انجام بدهید خواهد دید که تا چه حد در آشپزخانه تان همه چیز خوش بو و تمیز به نظر می رسد.

 

حمام و سرویس بهداشتی
مکان های خیس و فضاهایی را که مدتی خیس باقی می مانند مانند زیر دوش، سینک و نزدیک فاضلاب را با جرم گیرهای آماده یا دست ساز و خانگی مانند ترکیب مقداری مایع سفیدکننده و مایع ظرفشویی خوب تمیز کنید. در صورت دیدن هرگونه سوسک، مورچه، کک و حشرات موذی هم هرچه سریع تر اقدام به آفت کشی کنید.

 

وسایل گرمایشی
پیش از اینکه وارد فصل سرما شوید باید لوله های دودکش بخاری را کنترل کنید که مسدود نشده باشند. این ضروری ترین کار برای راه اندازی وسایل گرمایشی است. به یاد داشته باشید؛ سهل انگاری در این موضوع به قیمت زندگی خود  و خانواده تان تمام خواهد شد. برای راه اندازی وسایل گرمایشی تان هم بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

 

پشت بام
مهم ترین بخش از تعمیرات منزل به پشت بام آن اختصاص دارد، زیرا تجمع آب و نفوذ آن از درزهای قیرگونی و ایزوگام می تواند شما را گرفتار هزینه های زیادی بکند. آن ها را به دقت بررسی کنید تا اگر نیاز به تعمیر دارند زودتر اقدام کنید. برگ درختان، کاغذ، نایلون و... را که عاملی برای سد شدن آب در ناودان ها هستند با جارو تمیز کنید. کانال های کولرها را که راهی برای هدر رفت انرژی و نفوذ سرما هستند، با برزنت و پوشش مناسب محصور کنید.

 

پارکینگ و زیرزمین
سری به پارکینگ و زیرزمین بزنید و سرو سامانی به آنجا بدهید. وسایل دور ریختنی مانند اسباب بازی های کهنه، چیزهایی که هرگز استفاده نمی کنید و چادر مسافرتی، لوازم ورزشی و ابزارهای بزرگ و مختلف را که تا چند ماه آینده به کارتان نمی آید از دسترس دور کنید. با توجه به فضای موجود و میزان کارایی وسایل آن ها را انبار کنید.

 

چندحرکت ساده و کلی تغییر

راحتی را درنظر داشته باشید

برخلاف تابستان که بیشتر وقتمان در بیرون از منزل سپری می شود، درفصل پاییز به دلیل ابری بودن آسمان و آب و هوای سرد، بیشتر زمانمان در خانه می گذرد آن هم کنار بخاری و شومینه و یک فنجان نوشیدنی داغ. از این رو ایجاد یک فضای راحت و دنج درمنزل از ضرورت های دکوراسیون پاییزی است. لازمه آن هم هرگونه تغییری است که القاءکننده این احساس باشد. برای مثال می توان از کوسن ها و بالش های متعدد و نرم استفاده کرد یا فضاهایی که با تعداد زیادی پتوی سبک پشمی پوشیده شده باشند. فرش های ساده پشمالو هم می تواند به انتقال این حس کمک زیادی بکند. همچنین می توانید از دمپایی ها و پاپوش های پشمالو هم استفاده کنید که این راحتی و گرما را در روح شما به اوجش می رساند.

 

سراغ رنگ های گرم بروید

اگر بخواهید از ساده ترین و ارزان ترین تغییر در دکوراسیون شروع کنید، رنگ ها بهترین انتخاب هستند؛ تغییر رنگ بخش های پارچه ای دکوراسیون منزل مانند کوسن ها، رومیزی ها، پرده رویی اتاق خواب و پذیرایی، روبالشی ها و حتی تغییر رنگ گلدان ها. این تغییرات کوچک به راحتی منظره بسیار دلپذیری از پاییز را در خانه شما ایجاد می کند. (طیف رنگ هایی از قهوه ای شکلاتی و زرد طلایی گرفته تا نارنجی پخته و قرمز گوجه ای)

 

از المان های پاییزی استفاده کنید

استفاده از المان های پاییزی ، مانند کدو تنبل های رنگ شده، گلدان هایی با شاخه های خشک و برگ های رنگارنگ، شمع آرایی، تزئین شومینه خاموش و استفاده از رومیزی ، پادری و پرده های که کنف در تزئین آن ها به کار رفته است، راه دیگری برای جان بخشی به فضای داخلی خانه است. استفاده از هرکدام از این وسایل تزئینی ساده یا ترکیب آن ها باهم کلی دکوراسیون منزل شما را پاییزی خواهدکرد.

 

از تنظیم نور کمک بگیرید

به دلیل کم شدن نور طبیعی و کوتاه شدن روز میزان افسردگی در فصل پاییز افزایش می یابد.برای جبران این کمبود هاباید از نورهای مصنوعی استفاده کرد. لازمه آن هم به کار گرفتن هوشمندانه انواع آباژور و چراغ با نورهایی است که با
حال و هوای پاییز هماهنگ باشند. برای نمونه نورهای سفید و قوی برای
نور مصنوعی عصرگاهی مناسب نیستند و بهتر است از نورهای متعادل تر مایل به زرد استفاده کرد. استفاده از دیمر برای تنظیم روشنایی فضاهای مختلف نیز توصیه می شود.

 

رایحه پاییزی را فراموش نکنید

بوی چوب های که در آتش جرقه می زنند، عطر سیب و کدو تنبل، بوی ترشی، بوی باران و برگ های خیس از آن عطرهای دلپذیری هستند که حال و هوای پاییز را در ذهنمان تداعی می کند. برای اینکه حال و هوای پاییز را به خانه تان بیاورید می توانید از همین عطرها و رایحه ها کمک بگیرید. شمع های معطر با این رایحه ها همیشه انتخاب مناسبی برای فصل پاییز هستند، اگر به رایحه عود هم علاقه دارید حتما از عود نیز برای معطر و پاییزی کردن فضای منزل کمک بگیرید و آن را گرم تر و دلپذیرتر کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->