شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

حسین راغفر: تولید در شرایط کنونی، شوخی است

  • کد خبر: ۶۸۷۵۲
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
حسین راغفر: تولید در شرایط کنونی، شوخی است
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرای تهران گفت: اکنون اقتصاد مبتنی بر دلالی، سوداگری و سفته بازی حاکم است و کم کردن ارزش پول ملی، یکی از علت‌های این مسئله است.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز؛ استاد اقتصاد دانشگاه الزهرای تهران گفت: اکنون اقتصاد مبتنی بر دلالی، سوداگری و سفته بازی حاکم است و کم کردن ارزش پول ملی، یکی از علت‌های این مسئله است. به گزارش شهرآرا، دکتر حسین راغفر در اولین نشست از سلسله نشست‌های اقتصاد و انتخابات که با موضوع «معیشت؛ مطالبه قانونی مردم از دولت آینده» به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه هیچ فعالیتی به جز قاچاق نمی‌تواند در حوزه تولید حتی ۲۰درصد سود را در شرایط فعلی به دست آورد، گفت: تولید در این وضع اقتصادی، یک شوخی است، زیرا سلطه تاریخی سرمایه‌های تجاری و نیز سرمایه‌های مالی، مانع رشد و آزاد شدن فرصت‌های تولید در ایران است.

 

وی با بیان اینکه واگذاری مدیریت و مسئولیت‌های دولت به بخش بازار و تغییر این ایدئولوژی، موجب حاکمیت تفکر فردگرا در جامعه شد، گفت: این پیام به مردم و جامعه در ۳۲سال گذشته داده شده است که مسئولیت‌های زندگی آنان در وظایف فردی است. وجود این تفکر که بعد از جنگ تحمیلی در کشور حاکم شد، بحران عمیق امروز را ایجاد کرده است.

 

همچنین دکتر حسن سبحانی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران، در این نشست به موضوع بانکداری و ربا اشاره و خاطرنشان کرد: همان کارکردی را که با عنوان ربا مطرح است، امروز بانک‌ها با نام بهره دارند، زیرا هر جایی که صحبت از سود در بانکداری می‌شود، به همان معنی بهره است.


وی با بیان اینکه می‌توان با حذف ربا، زمینه‌های اشتغال را ایجاد کرد، ادامه داد: سود، مابه التفاوت درآمد و هزینه است و بهره، قیمت پول است که در عرضه و تقاضای پول رخ می‌دهد، بنابراین بهره به لحاظ کارکردی با ربا تفاوتی ندارد. استاد اقتصاد دانشگاه تهران همچنین به نبود تعادل در اقتصاد ایران اشاره و یادآوری کرد: این امر موجب شکل گیری نرخ‌های بهره بسیار سنگین شده است که به معنی تعطیلی اقتصاد مولد است.
ما با یک مسئله سخت مواجه هستیم و به سادگی نمی‌توان آن را حل کرد، اما ناگزیر هستیم به سمت این مسئله حرکت کنیم.


وی با اشاره به اینکه ارکان قدرت باید سازوکاری را طراحی کنند که بتوانند متناسب با هم و مقدم بر کار‌های یکدیگر، امور کشور را به پیش ببرند تا حقوق ملت عملیاتی شود، گفت: شناخت نداشتن از کارکرد اجتماعی دین، جایگزینی فقه مکلفان با دین و شناخت نداشتن از غرب و توجه نکردن به سازوکار‌های فکری اندیشه‌ای غرب، وضعیت امروز را ایجاد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->