برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

لوازم خانگی، مواد دخانی و پوشاک بیشترین پرونده‌های قاچاق در تعزیرات

  • کد خبر: ۶۹۵۵۲
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
لوازم خانگی، مواد دخانی و پوشاک بیشترین پرونده‌های قاچاق در تعزیرات
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل بیش از ۸۲ هزار پرونده قاچاق در سال ۹۹ گفت: لوازم خانگی، مواد دخانی و پوشاک بیشترین پرونده‌ های قاچاق ورودی و سوخت، فرآورده‌های نفتی و گوسفند زنده بیشترین پرونده‌های قاچاق خروجی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل بیش از ۸۲ هزار پرونده قاچاق در سال ۹۹ گفت: لوازم خانگی، مواد دخانی و پوشاک بیشترین پرونده‌ های قاچاق ورودی و سوخت، فرآورده‌های نفتی و گوسفند زنده بیشترین پرونده‌های قاچاق خروجی را به خود اختصاص داده است.

سید عبدالمجید اجتهادی درباره وضعیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال ۹۹ اظهار داشت: لوازم خانگی با ۶ هزار و ۱۹۸ فقره پرونده، کالاهای دخانی با سه هزار و ۶۵۱ فقره پرونده و پوشاک با سه هزار و ۵۷۰ فقره پرونده بیشترین فراوانی پرونده‌های تشکیل شده را در زمینه کالاهای قاچاقی که به کشور وارد شده‌اند به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر قاچاق معکوس و تعداد پرونده‌های قاچاق خروج کالا از کشور افزایش یافته است، گفت: قاچاق مربوط به سوخت و فرآورده‌های نفتی با ۱۰ هزار و ۳۶۰ فقره پرونده و خروج دام زنده با هزار و ۱۰۶ فقره  پرونده مربوط به پرونده های تشکیل شده قاچاق خروج از کشور است.

اجتهادی افزود: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۱۲۳ پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و ۸۲ هزار و ۸۸۹ پرونده مختومه شده است این در حالی است که در سال ۹۸، تعداد ۸۳ هزار و ۷۱۶ پرونده وارده در تعزیرات تشکیل و ۸۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مختومه شده بود.

جریمه ۲۱ هزار میلیارد ریالی قاچاقچیان در سال ۹۹

وی ادامه داد: سال ۹۹ محکومان به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۸ محکومان به پرداخت ۱۹ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات اضافه  کرد: از این تعداد در سال ۹۹، ۲ هزار و ۳۹۳ پرونده وارده و ۲ هزار و ۲۸۳ مختومه مربوط به پرونده‌های مهم و ملی به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال است که این پرونده‌ها در سال ۹۸، هزار و ۴۵۴ وارده و هزار و ۲۸۹ پرونده مربوط به پرونده‌های مهم و ملی به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال بوده است.

اجتهادی افزود: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بیشترین سهم پرونده وارده قاچاق را در سال ۹۹ به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات خاطرنشان کرد:‌ برای ریشه کنی قاچاق یا رسیدن به نقطه مطلوب، مبارزه فیزیکی موثر نیست و اگر مبارزه فیزیکی به سمت نظارت و پایش نرم‌افزاری و به صورت فعالیت سامانه‌ها پیش برود، به طور قطع تعداد پرونده‌های قاچاق کمتر می‌شود.

براساس ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفه‌ای، قاچاق کالاهای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمت دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است، سایر پرونده‌های قاچاق کالا و ارز تخلف محسوب می‌شود و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است همچنین سایر جرایم و تخلفات موضوع این قانون نظیر حمل، نگهداری، عرضه و فروش کالا یا ارز قاچاق در صورتی که مستلزم حبس یا انفصال از خدمات دولتی یا مربوط به کالای ممنوع باشد در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب و در غیر این صورت در صلاحیت شعب ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی است.

منبه: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->